23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Emballagemærke gør sortering letter

Coop mærker sine egne varer


























Flere tusinde dagligvarer fra Coop får en ny information, der gør det nemt for forbrugerne at sortere deres affald, skriver Coop i en pressemeddelelse. Det bliver varer som Änglamark, Coop, X-tra, C og Smag Forskellen, der får mærkerne, og i første omgang er mærket sat på 100 varer. Resten kommer i takt med, at der produceres ny emballage. Ideen er kommet fra datalogi-studerende Thomas Kjeldsen fra Odense, der sidste år fik en af de største danske miljøpriser, Coop Grøn Idépris. - Målet er at alle Coops varer skal have kildesorteringsanvisning, så det bliver nemt at sortere sit affald. Vi håber at kunne sætte en standard for hele dagligvarehandlen, så det kommer på alle varer, siger miljøchef Signe Frese, Coop. Ved at skrive på emballagen, hvordan den skal kildesorteres, får forbrugeren oplysning om emballagens materiale og på den måde bliver det lettere at sortere korrekt. Dette øger genanvendelsesgraden, så materialet kan bruges igen, i stedet for at blive brændt af i et forbrændingsanlæg.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141