TDC-direktør: Derfor slår vi TDC og Yousee sammen under et brand
TDC har besluttet at ændre sin privatforretning, så man fremover lægger Yousee-brandet sammen med TDC-brandet.
Sammenlægningen vil efter planen give besparelser på 75 mio. kr. om året frem mod 2018.
Direktør Michael Moyell Juul fortæller på TDC's kapitalmarkedsdag onsdag, at der er en del at spare på marketing og support.
Derudover skal ændringen også gøre det mere simpelt - med kun et brand henvendt den lidt dyrere del af markedet og med et mere enkelt produktudbud, hvor der mulighed for krydssalg.
Michael Moyell Juul vurderer, at TDC ved at sammenlægge de to enheder kan få langt flere kunder, der bruger forskellige produkter fra koncernen og for eksempel både har tv, bredbånd og mobiltelefoni.
- Kundeafgangen er markant lavere for kunderne med flere forskellige produkter, siger Michael Moyell Juul.
Som en del af den plan vil Yousee have en ny forbedret kundeservice, der har åbent døgnet rundt. Det skal også medvirke til, at færre kunder siger farvel, da det skal forbedre kundetilfredsheden.
- Grundlaget for enhver forretning er god kundetilfredshed. Hvis kunderne er tilfredse, er der færre, som forlader os, og det vil øge profitabiliteten, lyder det fra topchef Pernille Erenbjerg.
Med sammenlægningen er TDC nede på tre brands henvendt mod de danske forbrugere.
Det gælder Yousee samt Telmore og Fullrate, der er henvendt mod den lidt billigere del af markedet.
Derudover ejer TDC filmudlejningstjenesten Blockbuster, og i en lidt anden afdeling har selskabet også spillesiden Bet25.