23948sdkhjf

Postens kunder er mere utilfredse end nogensinde

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Forandringer i posten har skabt massiv kundeutilfredshed.

Den dansk-svenske postkorcern PostNord har nået et nyt lavpunkt i en turbulent tid. Denne gang i sin egen tilfredshedsundersøgelse blandt kunderne.

Koncernen har siden 2011 målt kundernes tilfredshed i et såkaldt kundeværdiindeks, og tallet har aldrig været lavere end nu. Fra 2015 til 2016 faldt kundetilfredsheden fra 67 til 59 for hele koncernen. Det er et fald fra 2012-2013, hvor tilfredsheden lå på 71. Det skriver Politiken lørdag.

- Det er absolut ikke tilfredsstillende, og vi tager det tal dødalvorligt, siger Morten O. Nielsen, kommunikationsdirektør i PostNord i Danmark, om målingen, der blev foretaget blandt 3.700 virksomheder og 4.600 privatpersoner i Danmark og Sverige.

Morten O. Nielsen forklarer den rekordlave kundetilfredshed med, at 2016 bød på en masse forandringer for PostNord i kombination med store leveringsproblemer i efteråret.

Læs også: PostNord ruster op og åbner 500 nye pakkeudleveringer

- Vi introducerede hen over sommeren rigtig mange forandringer på én gang til danskerne. Vi afskaffede A-brevet og B-brevet og indførte quickbrevet og det almindelige brev, som nu ville være fem og ikke fire dage undervejs. Så var der det følelsesmæssige i, at vi farver posten blå og skifter navn. Og umiddelbart efter det løb vi så ind i massive kvalitetsudfordringer på grund af alle de omstillinger, vi har været igennem. Det skal slå ud i en tilfredshedsmåling, og vi har nu en opgave med at genvinde kundernes tillid, siger Morten O. Nielsen til Politiken.

Læs også: PostNord har brug for over 100 millioner til redningsplan

Ud over tilliden er PostNord i Danmark ramt på økonomien. Selskabet har et kapitalbehov på 4 milliarder kroner, og 4.000 ansatte skal afskediges i løbet af to-tre år. Alligevel er kommunikationsdirektøren optimistisk med hensyn til at genvinde kundernes tillid:

- Vi får løbende lavet kvalitetsmålinger, og lige nu – i februar – har vi en kvalitet på almindelige breve, der er i europæisk topklasse. Men vi er klar over, at vi skal holde den høje kvalitet i rigtig lang tid for at genvinde kundernes tillid. Og det er ikke sådan, at vi fremover beder medarbejderne om at løbe meget hurtigere på den samme måde; vi indfører en helt ny indsamlings- og omdelingsproces, siger Morten O. Nielsen til Politiken.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Sushikæde fik millionoverskud - og overtrådte loven

Sportmaster finder ny topchef: Vil vende røde tal til sorte

Ikea-byggerier lader fortsat vente på sig

Ecco køber 250 russiske butikker for over en milliard

Lego taber flyvehøjde på global brand-liste

Jysk bryghus vil 10-doble produktionen

Nyhedsbrev

Kims åbner et chips-outlet

En af landets største Matas-butikker åbner i Bruuns Galleri

ABC Lavpris leverer endnu et flot overskud

Telia og Telenor taber mobilkunder på det danske marked

Stor konkurrence præger fortsat det danske mobilmarked, hvor Telia og Telenor begge mistede kunder i 2019.

Stigning i iPhone-salg giver rekordregnskab for Apple

Fusk med salg af enorm mængde chokolade giver millionsmæk

Lidl-kunder slår rekord i kampen mod madspild

Købmand nægter at sælge energidrik til unge

Sms-koder og kontaktløse dankort nedbringer svindel

Børnemøbelproducent åbner ”butikslejlighed”

Sjakk-lukning giver plads til lokal træleverandør

Kartoffelsucces: Teenager med egen maskinpark sælger fra tre vejboder

Modeuge vil møde tøjbranchen med krav om bæredygtighed

1

Bestseller udskyder plan om 320 meter højt byggeri

Projektet kræver løbende grundige overvejelser, siger projektleder om planen om Vesteuropas højeste bygning.

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Selskabet bag Jysk henter rekordstort overskud

Lars Larsen Group, der blandt andet ejer Jysk, har i seneste regnskabsår hentet et rekordstort overskud.

1

Danske butikker måtte spejde langt efter boom i julesalg

Detailsalget i december skuffede for danske butikker. Erhvervslivet frygter, at salget er flyttet ud af landet.

Vinimportør solgte snyde-vin i SuperBrugsen-butikker

Dommer fængsler 37-årig efter brutalt overfald i kiosk

"Lad danskerne redde PostNord eller lad Posten gå konkurs"

Konkursramt pølseproduktion tæt på at køre igen

Nets skal gennem fyringsrunde: Over 500 mister jobbet

Toyota tilbagekalder millioner af biler med defekte airbags

Kødekspert havde veganerplan i skuffen i årevis

Kolding Storcenter fejrer kinesisk nytår

Ikea tilbagekalder krus med farlige kemikalier

Jobmarked stod (næsten) stille i november

Opgør på tankstation i Horsens ender med knivstik

Danish Crown stikker helt af fra konkurrenterne

Suvit: Vi vokser måske lige hurtigt nok

Se alle Medlemmernes egne nyheder

HCS rydder op efter 2. verdenskrig

Besøg TENTE på Stockholm Furniture Fair 2020

Scanlux Packaging åbner nyt kontor i Sverige

Nye varianter af kartoffelmos

Danish IP Fair 2020 København

DABA lancerer ny bagedygtig løsning i genanvendt plast

Oplev den nye IHC® DIN LED dimmer

Louis Nielsen vælger CTcoins kønummer systemer

Deltag i Matchmaking - Nordic EV Summit 2020 i Norge

KUMA fandt en fleksibel løsning

Lad os automatisere din hyldepleje

Pssst … PALOMAT® produktnyhed er på vej

Virksomhed søger producent aftale med skrædder i EU

Slut med Windows 7! Januarudsalget fortsætter hos Datamarked

Download gratis webinar: PDF-scanning af ordrer og fakturaer

Digitaliser din mobile medarbejdere med Solutionweb Apps

Svensk virksomhed søger knappe producent.

Klimakampen er rykket ind

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Send til en kollega

0.187