23948sdkhjf

Hver sjette dansker shopper online mindst en gang om ugen

Danskerne handler ikke så meget på nettet som resten af Europa, men på dagligvarehandel ligger vi langt over gennemsnittet.
Hver sjette dansker shopper online mindst en gang om ugen. Det viser en ny undersøgelse, som Mastercard har udarbejdet på baggrund af data fra flere end 20 europæiske lande.

Men kigger man uden for landets grænser, viser det sig, at danskerne ikke shopper online nær så meget som resten af Europa, fortæller Mastercard i en pressemeddelelse.

Hver fjerde europæer shopper nemlig i gennemsnit online mindst én gang om ugen. Det samme gør sig gældende hos vores skandinaviske naboer i Norge og Sverige. Forrest ligger briterne, hvor hele 41 procent shopper online mindst en gang om ugen.

- I Danmark er vi jo vant til at ligge i front, når det gælder digital udvikling. Men når det kommer til online shopping, viser undersøgelsen, at danskerne er mere tilbageholdende, siger Lise Bruun Ryttov fra Mastercard Danmark.

Det er især påklædning, som danskerne ynder at købe online, eftersom hele 39 procent af vores online køb er af tøj og sko.

Der er dog én kategori, som for alvor har fået fat i danskerne, og det er køb af dagligvarer online.

23 procent af al online handel i Danmark er nemlig køb af dagligvarer, og det er et godt stykke over gennemsnittet for Europa, som er på 17 procent. I Norge udgør køb af dagligvarer blot 13 procent af den samlede online handel.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125