23948sdkhjf

TDC henter 800 ansatte tilbage fra udliciteret kundeservice

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ansatte, der tager telefonen i YouSees kundeservice, bliver igen ansat i TDC.

For tre år siden overflyttede TDC 800 ansatte i kundeservice til den amerikanske servicevirksomhed Sitel.

Nu henter TDC de ansatte tilbage, så de igen er ansat i TDC - under YouSee. Det oplyser TDC. Det skal forbedre service for kunderne i YouSee, lyder det.

- Vi har gang i flere initiativer for at nå vores strategiske ambition om at have den bedste kundeoplevelse. Som en del af dette har vi besluttet at hjemtage vores kundevendte funktioner, siger Pernille Erenbjerg, koncernchef i TDC Group.

- I januar hjemtog vi TDC Erhvervskundeservice fra Sitel, og nu gør vi det samme med YouSee, siger hun i en pressemeddelelse.

Læs også: TDC indgår milliardhandel med Telia om norske selskaber

Medarbejderne har de seneste tre år taget sig af teknisk support og spørgsmål relateret til regninger. Det er en opgave, som Sitel har varetaget for YouSee siden 2014.

Nu bliver de igen TDC-ansatte og vil indtræde på Dansk Metals overenskomst, som er gældende for YouSees nuværende ansatte i kundeservice. De skal heller ikke skifte arbejdssteder og skal fortsat være i Sønderborg, Aarhus og København.

Om hvordan det skal forbedre service for kunderne, at de ansatte får en lønseddel fra TDC frem for Sitel, siger Jaap Postma, koncerndirektør hos Yousee:

Læs også: TDC får alvorlig kritik for registrering af mobilkunders færden

- Selv om vi har haft et fint samarbejde med Sitel tidligere, så tror vi, at det vil forbedre kundeservice, hvis vi har medarbejderne endnu tættere på os, og de er en direkte del af Yousee og ikke ansat hos en partner.

- For eksempel har vi stort fokus på at forbedre vores digitale kommunikation med kunderne. Det bliver lettere for os at inddrage kundeservicemedarbejderne, hvis de er direkte på vores lønningsliste, siger han.

Dermed ser TDC's ledelse noget anderledes på sagen end i 2014, hvor kundeservice blev outsourcet til Sitel.

Dengang lød begrundelsen fra TDC's ledelse, at det ville give bedre service til kunderne, at det var en eksterne partner, der tog sig af det.

- Der er jo altid noget, man kan gøre bedre. Vi har lagt vores brands YouSee og TDC sammen, og vi har forenklet vores it-systemer. Nu investerer vi i kundeservice, siger Jaap Postma.

/ritzau/

Mere om: kundeservice | TDC
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Flere forbrugere og virksomheder fik ny bil i juli

1

Skoleelever tvinges til at knokle for Amazon

Tvungen natarbejde og overarbejde er hverdagen for såkaldte praktikanter, der producerer Amazon-produkter på fabrikker i Kina, viser ny rapport.

Opdeling af TDC koster op mod 400 millioner

TDC-direktør er glad for opdeling, selvom det kommer til at koste mellem 300 og 400 millioner kroner.

Bilforhandlere risikerer bøde for kontantsalg af biler

To bilforhandlere modtog kontante beløb på cirka 40 millioner kroner for bilsalg. Nu risikerer de en bøde.

1

Medie: Coop planlagde storstilet samarbejde med elektronikkæde. Nu er planerne droppet

Smoke-It åbner ny butik i Randers

Nyhedsbrev

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Telenor-butik i Bilka Hundige narrede systematisk gamle og svage kunder

Telenor bortviser chef og tre sælgere.

Telias topchef gennem seks år forlader selskabet

Johan Dennelind stopper som administrerende direktør for teleselskabet Telia, da han søger nye udfordringer.

Sjovere at eje end at leje: godt gang i salget af elløbehjul

Efterspørgslen på elektriske løbehjul har taget fart, lyder det fra flere forhandlere.

3 nye profiler til B&O’s bestyrelse

Bredt politisk flertal vil regulere salg af lattergas

Fra ”brug-og-smid-væk” til ”køb-og-pas-på”: Flere får elektronikken fikset

Forbrugerombudsmand anmelder e-cigaretfirma til politiet

Ilva og Idemøbler i bunkebryllup

Indehaver gennem 15 år sælger sin forretning

Udrensning i B&O’s butiksnetværk

B&O's overskud tager stort dyk efter svært år

Det seneste år har været skuffende for Bang & Olufsen, der må se overskuddet falde 77 procent

Cykeliværksættere sprinter sig til kometvækst og ny investor

Kapitalindsprøjtningen skal sikre flere unikke cykelprodukter fra professionelle hold.

Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Forbrugerombudsmand: Power skal betale spam-bøde

Dansk sommerhede blæser gang i ventilator-salget

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu...

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Send til en kollega

0.189