Jysk gør kundeservice til nøglepunkt i vækstplaner

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
Jysk har vist, at danske retailvirksomheder sagtens kan konkurrere internationalt.

Virksomheden har nu sat foden endnu hårdere på speederen i forhold til den internationale vækst og tordner frem.

Et af de indledende skridt i forhold til den ambitiøse vækst, har derfor været et grundigt kig på, hvordan hele kundeservice-elementet kunne følge med lokalt, regionalt og internationalt.

Læs også: Ansatte får tusinder af kroner i årsbonus

Det fortæller Salesforce i en pressemeddelelse.

- Vi undersøgte markedet, for at finde en løsning, der kunne hjælpe os til at fastholde vores metoder, men samtidig agere lokalt. Det var et afgørende element for vores internationale ambitioner. Kundeservice er et centralt punkt for alle virksomheder men særligt for os. Vi er tilstede både som e-handel og med fysiske butikker, og det gør, at vi når endnu flere kunder, fortæller Tanja Ammentorp, head of customer service hos Jysk.

Læs også: 100.000 kroner til Dyne-Larsen

Jysk kundeservice modtager mellem 20.000 og 30.000 henvendelser pr. måned men har ingen planer om at outsource, fordi virksomheden er baseret på en customer first strategi, og den oplevelse kunderne får, når de henvender sig til kundeservice er en vigtig del af deres samlede oplevelse af Jysk.

- Valget af løsning faldt på Salesforce Service Cloud. De har gjort det muligt at vækste i et meget højt tempo. Vi er allerede fuldt etableret med kundeservice i de lande, vi er aktive i, og hele processen blev gennemført på ganske få måneder, fra vi etablerede os i et nyt land, til kundeservicedelen var helt oppe og fungere 100 pct. lokalt - inklusiv tilpasning til lokalsprog og træning af kundeservicepersonalet. Samtidig har det været lettere at skalere op, i forhold til det tempo vi udvikler os i, og vi har kunnet undgå de normalt voldsomt store investeringer i hardware og software, ved at løsningen er cloud-baseret. Det har gjort, at vi kunne flytte ressourcer fra drift til vækst uden problemer, fortæller Tanja Ammentorp.

Jysk-koncernen er i dag til stede i knapt 50 lande enten gennem egne forretninger eller franchisetagere.

- Vi kan se, hvad vi allerede har opnået, og det gør os endnu mere ambitiøse med hensyn til kundeservice. Vi har en intern målsætning om at have Danmarks bedste kundeservice med både chat, telefon og realtime video support, der kan hjælpe kunderne med at løse deres udfordringer. Og hvem ved, måske det går et skridt videre. Vi hos Jysk har jo allerede vist, at vi kan spille med internationalt, slutter Tanja Ammentorp.
Mere om: Jysk | Salesforce


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Møbelkæden sætter nu navn og dato på sine nye identitet

Køkkenkæde i TCM-gruppen åbner nyt i Aarhus

Brandfaglig advarsel: Møbler er blevet mere farlige

Efter 42 år: Fynsk savværk og trælast lukker og slukker

Kommentar: Derfor holder IKEA ikke januarudsalg

Svane vælger sjællandsk by i rivende udvikling

Nyhedsbrev

Ny topdirektion og professionel bestyrelse

Kendt designmatador starter helt nyt møbelfirma

Efter konkursen: Den nye ejer lukker butikker

1

Rundt jubilæum i dag: 30 år med møbelbutik ved Limfjorden

Trælastkæde åbner ny flagskibsbutik i Albertslund

»At tisse på denne annonce kan ændre dit liv«

Ikea forbløffer med opfindsom annonce

Sjællandsk Bygma skinner nu som ny

Bolia overgår sig selv: Her er kædens nye rekordtal

Bolia sænker tempoet: Derfor åbner de færre butikker end lovet

Dømt træimportør anker

Ikea introducerer nyt program for bedre kyllingevelfærd

Nyt partnerskab: Stor møbelkæde og forhandler af brudekjoler

Ny designkollektion fra Normann Copenhagen skal give international vækst til Tivoli

Gotisk stjernestylist samarbejder med Ikea om særkollektion

Bea Åkerlund er kvinden bag stilikoner som Lady Gaga, Rihanna og Beyoncé.

Bivas redningsmand er en erfaren mand online

Kortlivet møbelbutik holder allerede ophørsudsalg

Kortlivet møbelbutik holder allerede ophørsudsalg

Seks centre i XL-Byg er blevet solgt i én storhandel

Ny direktør for nordjysk Bygma

2017 blev rekordår for JYSKs elevuddannelse

XL-Byg kan åbne i østjysk hovedby

Skats milliardopgør med amerikansk madraskoncern svulmer

Ikea sælger sit gamle hovedlager i Aarhus

Ny mand i spidsen for fynsk FDB-butik

Medie: Vestager vil undersøge Ikea for skatteunddragelse

XL Bygs udvidelsesplaner sætter kommune i sving

Rotpunkt søger chef til Aarhus-butik

Køkkenproducents aktier får hjælp

Kopiproducent går i debatoffensiv mod Danmark

Kø fra klokken 5, da Ilva åbnede i Esbjerg

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Det er stadig koldt, men Hørkrams Forårsmesse er lige om hjørnet.

Løn bliver let med Salary, ligesom regnskab er let med Billy

Dansk halbyggeri bygger sikret gårdmiljø til Vestre Fængsel

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Få hjælp og gode tips til din årsrapport om sociale forhold

Hjælp dine gæster med at finde vej

Michael har afprøvet EL:CONs rotationsordning for lærlinge – nu er han udlært elektriker

Tre nye medarbejdere hos Shark & Co.

Café Sommerskos historiske lokale skifter hænder

Plejer du dit virtuelle CV nok?

På næste tirsdag: Kom til gratis foredrag med Toke Kruse

Vil elpriserne stige eller falde i 2018?

Ronnie er udlært elektriker hos EL:CON - og vil gerne lære endnu mere...

Dansk mobilbetaling fik et løft af bluetooth

Simas Filters A/S styrker salgsorganisationen

Hvordan sikrer du et bedre match i din rekruttering?

Kursus 13. marts: Tag hånd om det påvirkelige korttidsfravær

Få besked når dine gæster ankommer

Q-System introducerer Q-Log

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Fødevareministeren på besøg hos Kalu A/S

Fra turistattraktion til detail- og foodservicevirksomhed

Proshop nød godt af uvildig rådgivning

Kom med på Strøget – hovedpulsåren i Aarhus’ detailhandel

Hvad koster et lavere sygefravær?

Send til en kollega

0.215