Jysk gør kundeservice til nøglepunkt i vækstplaner

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
Jysk har vist, at danske retailvirksomheder sagtens kan konkurrere internationalt.

Virksomheden har nu sat foden endnu hårdere på speederen i forhold til den internationale vækst og tordner frem.

Et af de indledende skridt i forhold til den ambitiøse vækst, har derfor været et grundigt kig på, hvordan hele kundeservice-elementet kunne følge med lokalt, regionalt og internationalt.

Læs også: Her indtager Jysk sit land nummer 49

Det fortæller Salesforce i en pressemeddelelse.

- Vi undersøgte markedet, for at finde en løsning, der kunne hjælpe os til at fastholde vores metoder, men samtidig agere lokalt. Det var et afgørende element for vores internationale ambitioner. Kundeservice er et centralt punkt for alle virksomheder men særligt for os. Vi er tilstede både som e-handel og med fysiske butikker, og det gør, at vi når endnu flere kunder, fortæller Tanja Ammentorp, head of customer service hos Jysk.

Læs også: Norden er global nummer et med ordrer fra mobilen

Jysk kundeservice modtager mellem 20.000 og 30.000 henvendelser pr. måned men har ingen planer om at outsource, fordi virksomheden er baseret på en customer first strategi, og den oplevelse kunderne får, når de henvender sig til kundeservice er en vigtig del af deres samlede oplevelse af Jysk.

- Valget af løsning faldt på Salesforce Service Cloud. De har gjort det muligt at vækste i et meget højt tempo. Vi er allerede fuldt etableret med kundeservice i de lande, vi er aktive i, og hele processen blev gennemført på ganske få måneder, fra vi etablerede os i et nyt land, til kundeservicedelen var helt oppe og fungere 100 pct. lokalt - inklusiv tilpasning til lokalsprog og træning af kundeservicepersonalet. Samtidig har det været lettere at skalere op, i forhold til det tempo vi udvikler os i, og vi har kunnet undgå de normalt voldsomt store investeringer i hardware og software, ved at løsningen er cloud-baseret. Det har gjort, at vi kunne flytte ressourcer fra drift til vækst uden problemer, fortæller Tanja Ammentorp.

Jysk-koncernen er i dag til stede i knapt 50 lande enten gennem egne forretninger eller franchisetagere.

- Vi kan se, hvad vi allerede har opnået, og det gør os endnu mere ambitiøse med hensyn til kundeservice. Vi har en intern målsætning om at have Danmarks bedste kundeservice med både chat, telefon og realtime video support, der kan hjælpe kunderne med at løse deres udfordringer. Og hvem ved, måske det går et skridt videre. Vi hos Jysk har jo allerede vist, at vi kan spille med internationalt, slutter Tanja Ammentorp.
Mere om: Jysk | Salesforce


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Møbelkæde åbner bolighus i Roskilde

Ud af hamsterhjulet: Flügger dropper tendens-rytteriet

Flügger dropper sæsonbetonede farver og materialer for i stedet at fokusere på langtidsholdbare løsninger.

1

Silvan skiller sig af med direktør

In2house har snuppet den første konkursberørte møbelbutik

Det nye Bilka-design har fundet en erhvervsforhandler

"Røde mor" fra Ikea er Danmarks Bedste Kollega

Nyhedsbrev

Børsintroduktionen forgylder TCM-toppen

Sortklædte mænd affyrede gaspistol under røveri i Illum

IKEA Danmark sætter ny rekord for indtjening på affald

Konkurrenter går nu efter de konkursberørte møbelbutikker

Stark solgt i milliardhandel

Byggemarkedskæden går fra britiske til amerikanske ejere i en handel, der overstiger 7 mia. kr.

Global webgigant vil overtage møbelsalget

Guldsmedgade får et bolighus igen

Vil stoppe blødning: Møbelkæden skal dø nu for at kunne overleve

Den nye kædedirektør trådte til i år og har nu fået medlemmernes opbakning til sin revolution.

Elektronikwebshop åbner fysisk butik

Sengespecialisten åbner butik nummer 19

IDdesign uddanner nye butikschefer

Haderslev-byggemarked flytter

B&O Play indgår samarbejde med Hi-Fi Klubben

Magasin-elev vinder fagprøvepris

Ikea offentliggør sit årsresultat: Milliard-milepæl og en pyntet bundlinje

Musikforretning i Odense rykker tættere på kunderne

Detailsalget er bedre end tidligere vurderet

H&M afprøver unik Home-butik i Tyskland

1

Erhvervsminister gør kontantbetaling delvist valgfrit

Bauhaus bygger nyt – hvor det hele startede

Sjællandsk Designa-partner er gået konkurs

Lokal XL-Byg planlægger udvidelse

Efter møbelkæde-lukning: Selskabet er gået konkurs

Ny TCM-mand skal styrke satsningen på Sverige

Møbelfabrik rydder op: Kæmpe lagersalg

HTH-koncern går tilbage i nyt regnskab

Møblér i Vejle er blevet solgt

Jem & fix har renoveret to butikker

Midtjysk kædebutik vil udvide med 1000 kvadratmeter

FDB Møbler åbner på Vesterbro

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Crowdlending bringer portugisisk vin til Kolding

POS-producent forudser Black Friday rekord

Erfaren it-profil skal udvikle Danmarks mobilbetaling

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Thanksgiving torsdag den 23. november 2017

Den eneste sande grønne kilowatt-time er den, der aldrig bliver brugt

Tilbud fra Ondisplay

Leverandør til den taiwanesiske sundhedssektor søger produkter til udvidelse af sortiment

Hvem forhandler LED Linear

Digitale services gør intelligent maksimalafbryder endnu smartere

LEGO, robotter og teknologi samler kreative unge i verdensomspændende turnering

Kommunikér med dine gæster

Få leveret den forventede vare – hver gang

Triatlet får vigtigt sponsorat af Dansk Halbyggeri

Små virksomheder går uden om banken

Modstrøm inspirerer ridecenter til store energibesparelser

Digital reception med wayfinding

One-stop-shop for Internet-Of-Things

Vi er med til at slå Møbelkæden ihjel

Der kommer også en hverdag!

Dansk løsning skaber energieffektivitet i Mexico

Skab vækst i din virksomhed!

Klimaet har brug for mere end vindmøller og vegetarer

Hvordan læses en standard?

KURSUS - Risikostyring og forsikring af byggeri - 25. april 2018

Send til en kollega

0.257