Jysk gør kundeservice til nøglepunkt i vækstplaner

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie
Jysk har vist, at danske retailvirksomheder sagtens kan konkurrere internationalt.

Virksomheden har nu sat foden endnu hårdere på speederen i forhold til den internationale vækst og tordner frem.

Et af de indledende skridt i forhold til den ambitiøse vækst, har derfor været et grundigt kig på, hvordan hele kundeservice-elementet kunne følge med lokalt, regionalt og internationalt.

Læs også: E-Handelen i Norden tager føringen i Europa

Det fortæller Salesforce i en pressemeddelelse.

- Vi undersøgte markedet, for at finde en løsning, der kunne hjælpe os til at fastholde vores metoder, men samtidig agere lokalt. Det var et afgørende element for vores internationale ambitioner. Kundeservice er et centralt punkt for alle virksomheder men særligt for os. Vi er tilstede både som e-handel og med fysiske butikker, og det gør, at vi når endnu flere kunder, fortæller Tanja Ammentorp, head of customer service hos Jysk.

Læs også: Tidlig sommer giver travlhed i Jysk

Jysk kundeservice modtager mellem 20.000 og 30.000 henvendelser pr. måned men har ingen planer om at outsource, fordi virksomheden er baseret på en customer first strategi, og den oplevelse kunderne får, når de henvender sig til kundeservice er en vigtig del af deres samlede oplevelse af Jysk.

- Valget af løsning faldt på Salesforce Service Cloud. De har gjort det muligt at vækste i et meget højt tempo. Vi er allerede fuldt etableret med kundeservice i de lande, vi er aktive i, og hele processen blev gennemført på ganske få måneder, fra vi etablerede os i et nyt land, til kundeservicedelen var helt oppe og fungere 100 pct. lokalt - inklusiv tilpasning til lokalsprog og træning af kundeservicepersonalet. Samtidig har det været lettere at skalere op, i forhold til det tempo vi udvikler os i, og vi har kunnet undgå de normalt voldsomt store investeringer i hardware og software, ved at løsningen er cloud-baseret. Det har gjort, at vi kunne flytte ressourcer fra drift til vækst uden problemer, fortæller Tanja Ammentorp.

Jysk-koncernen er i dag til stede i knapt 50 lande enten gennem egne forretninger eller franchisetagere.

- Vi kan se, hvad vi allerede har opnået, og det gør os endnu mere ambitiøse med hensyn til kundeservice. Vi har en intern målsætning om at have Danmarks bedste kundeservice med både chat, telefon og realtime video support, der kan hjælpe kunderne med at løse deres udfordringer. Og hvem ved, måske det går et skridt videre. Vi hos Jysk har jo allerede vist, at vi kan spille med internationalt, slutter Tanja Ammentorp.
Mere om: Jysk | Salesforce


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Juelsminde Gruppen flytter trælasthandel til nyt hovedkvarter

Tidlig sommer giver travlhed i Jysk

Forfalskede designerstole blev i årevis solgt på Lauritz.com

Østre Landsret har studeret 64 Eames-stole i en retssag om krænkelse af ophavsret.

Nye tal fra 10-4: Et rigtigt optimeringsår for byggekæden

Prisbelønnet møbelbutik går konkurs

Bundlinjen bløder stadig trods bedring hos Georg Jensen

Nyhedsbrev

Uno Form: Fælles front styrker dansk design internationalt

Boconcept jagter vækst: Retter blikket mod Kina og USA

Særligt Kina bliver et fokusområde de kommende år

JKE-direktør efter tabsår: Vi skal have overskud

Dansk designfestival nærmer sig: Det kan du forvente

Hammel gør indtog på det tyske marked

Ny møbelserie er allerede solgt ind i 80 butikker i Tyskland

Nye tal: Dansk møbeleksport vokser støt

Her er Danmarks billigste byggemarked

Hjemmesiden PriceRunner har igen kigget nærmere på de danske byggemarkeder - se det billigste her

Nyt butiksområde for kunder med trailer

Onsdag var der rejsegilde for det nye butiksområde i Trekroner Syd, der blandt andet skal rumme Elgiganten, Jysk, T. Hansen og Petworld.

JKE Design opruster med ny butik i Nordjylland

Ny megastore åbner i City2

Rosendahl sætter rekord

Rosendahl Design Group sætter ny rekord og leverede i 2017 den største omsætning nogensinde på over 500 millioner kroner.

Kendt erhvervsmand bliver medejer af dansk designvirksomhed

Den nye medejer vil være med til at skabe et internationalt gennembrud for virksomheden

TCM Group fortsætter vækstrejse i 2018

Koncernens omsætning er vokset med 10 procent i årets første måneder

TCM Group vil vokse i Skandinavien: Åbner ny butik i Norge

Nyt Ikea-varehus på vej i offentlig høring

Hanstholm Køkkener åbner flagship store i hovedstadsområdet

Hanstholm Køkkener åbner allerede i juni en ny flagship store

FDB Møbler indtager Jylland

Louis Poulsen tredobler årsresultatet

Nyt byggevarehus i Kolding

Her skal medarbejderne lære dansk i arbejdstiden

Ikea øger fokus på e-handel – overvejer nyt distributionscenter

Haderslev har mistet boligbutik

Lokal XL Byg får ny chef

Søstrene Grene slår dørene op i City 2

Bloomingvilles bundlinje i frit fald

Formandskampen i Coop tager til

Jysk åbner midt i Aalborg

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrugte produkter vinder frem flere og flere steder

pr trading kåret til AAA virksomhed

Er du HR partner? Tjek dette kursus om bæredygtig fastholdelse

Ny journalist på Dansk Handelsblad

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Grib muligheden på Folkemødet 2018

Personfølsomme oplysninger i papirform skal opbevares aflåst

Digitalisering giver brugervenlig brandsikring

Liem er udlært elektriker hos EL:CON

Quickguide: Vælg den rigtige stregkode til dit behov

Bliv klogere på den bæredygtige emballageomstilling

Få hjælp til fastholdelse og rekruttering fra Cabi

Lav jobannonce på Jobnet for Arbejdsgivere uden omkostninger

Mustafa er udlært elektriker hos EL:CON

Hvem er årets robotambassadør?

Skønt – sommer i luften!

Konference - Skolebyggeri i fremtiden

Gratis webinar: Cross Docking

Besøg TENTE på Health & Rehab 2018

Tag hånd om det påvirkelige korttidsfravær- kursus i KBH 26.9

Stregkodemyter: Findes varens pris i stregkoden?

Få et godt greb i din adgangskontrol med Aperio® H100

Forbedret driftshygiejne, lavt infektionsniveau og formindsket lugt og utøj...

Kursus KBH 9.10: Forebyg og håndter stress

Få alt at vide om fleksjob - gratis hos Cabi

Send til en kollega

0.203