Dagligvarekæden Irma vil relancere sig selv og går i gang med en af de mest omfattende forvandlinger i kædens 132-årige historie. Det oplyser Coop Danmark A/S i en pressemeddelelse.
I praksis kommer kunderne til at opleve, at Irma bliver forvandlet til et madhus med supermarked inden i, ifølge direktør Søren Steffensen.
- Kunderne kommer til at opleve, at deres Irma i højere grad er et madhus med et Irma supermarked. Det betyder, at der vil åbne "street-kitchen"/deli'er - med mange flere færdige madløsninger af høj kvalitet, siger han og fortsætter:
- Der vil være specialafdelinger for vegetarer og veganere og der vil være langt flere varer, man ikke kan få andre steder. Irma skal igen være noget særligt, noget helt anderledes i forhold til andre dagligvarebutikker.
Irma skal stadig udelukkende befinde sig i København-området, men Irma-varer skal i fremtiden sælges i Kvickly og SuperBrugsen landet over.
De første færdigombyggede Irma-butikker ventes klar i løbet af det kommende år, og hele planen er gennemført ved udgangen af 2022.
