23948sdkhjf

De fleste er klar til at levere kundeoplevelser – men kompetencerne mangler

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Kunstig intelligens kan meget vel vise sig at være nøglen til at skabe de ekstraordinære kundeoplevelser, men en ny rapport fra Adobe viser, at virksomheder mangler kompetencer til at udnytte de nye teknologier.

I 2017 blev der talt meget om, hvad kunstig intelligens kan gøre for kundeoplevelser, og snakken om kunstig intelligens ser på ingen måder ud til at forstumme i år.

I en ny rapport om digitale trends fra Adobe fremgår det, at næsten halvdelen af virksomheder på verdensplan (46 pct.) forventer at bruge kunstig intelligens til at skabe bedre kundeoplevelser ved udgangen af 2018.

Det fortæller Adobe i en pressemeddelelse.

Læs også: TDC henter 800 ansatte tilbage fra udliciteret kundeservice

Rapporten, der er udgivet i samarbejde med Econsultancy, er lavet på baggrund af svar fra 13.000 marketingsfolk, kreative og teknologiprofessionelle fra hele verden.

Særligt større virksomheder har kastet deres kærlighed på kunstig intelligens. En fjerdedel af de store virksomheder i undersøgelsen (24 pct.) svarer, at de allerede nu er i gang med at investere i kunstig intelligens.

Læs også: I Storbritannien skal maskiner nu vurdere, om folk er over aldersgrænsen

Men kan investeringer i kunstig intelligens virkelig betale sig? Noget tyder på, at de kan. For de virksomheder, der allerede bruger værktøjer bygget på kunstig intelligens, havde ifølge undersøgelsen 50
pct. større sandsynlighed for at overgå deres målsætninger for 2017.

Mangler AI-kompetencerne
Én ting er at have et ønske om at bruge kunstig intelligens – noget andet er at have kapaciteten til rent faktisk at føre det ud i livet.

Mange virksomheder oplever, at de mangler de fornødne kompetencer til at implementere løsninger bygget på kunstig intelligens. Fire ud af ti virksomheder (40 pct.) svarer i undersøgelsen, at de enten mangler viden om kunstig intelligens, ressourcerne til at implementere det eller medarbejdere, der har kompetencerne til at bruge værktøjerne.

Det er en stor udfordring for virksomhederne, for kunderne forventer meget af dem, påpeger Imran Afzal, der er Nordisk Marketingschef for Adobe Experience Cloud.

- Digitaliseringen har betydet, at kunderne nu har mere magt til at engagere sig i virksomheder på deres egne vilkår, og derfor forventer kunderne store kundeoplevelser som standard. Digitale analyseværktøjer
gør det muligt for virksomheder at skabe de særlige oplevelser, som forbrugerne forventer. Det kan umiddelbart virke som en stor mundfuld at gå i gang med, men det behøver det ikke være. Mange store virksomheder er allerede i gang, og det er en god idé at holde et vågent øje med dem og så tilpasse indsatsen til behovet i ens egen virksomhed, siger Imran Afzal.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
1

Færre tøjkøb sender detailsalget i bakgear

Kvickly på vej mod historisk overskud

Løvbjerg i Odder har fået makeover

Lagkagehusets direktør stopper

Bygma ansætter største antal elever nogensinde: Har brugt SoMe aktivt for at tiltrække de unge

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Nyhedsbrev

Børn og børnebørn bar Lars Larsens kiste ud af kirken

Coop tilbagekalder hamburgerryg

Ombygget Kvickly har succes med det nemme: Løfter salget med 50 pct

Bestyrelsesformand åbner for salg af B&O

3 åbner ny butik i Esbjerg

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Ny herretøjsbutik åbner i Greve

Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding åbner torsdag egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i.

Flere og flere bestiller dagligvarer og henter selv

Ny magtfordeling: Unge løsarbejdere bestemmer mere i butikkerne

Det store udvalg af job gør, at unge deltidsansatte ikke er blege for at sige nej til vagter. Det stiller høje krav til butikscheferne.

MobilePay lægger gebyr på nogle erhvervskunder

Tøjbutikker, blomsterhandlere og andre skal af med 588 kroner om året, hvis de vil bruge MobilePays Myshop-løsning.

Matas-topchef går ind i Gyldendals bestyrelse

Økomejeri fik bøde for dårlig hygiejne

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

Bilfirma går til landsretten i opgør med Ai Weiwei

Bolia åbner endnu et showroom

Jysk uden dynekøbmanden: Skal åbne hundredevis af nye butikker

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

Efter seks års fremgang står den danske beskæftigelse stille

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Telias danske direktør stopper efter 15 år hos selskabet

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

13-årig dreng truer sig til cigaretter med luftpistol

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

1

Eksperter: Oksekødsrapport er så fuld af fejl, at den er ubrugelig

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Mailadresse afslørede drikkevarefuskere

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.147