23948sdkhjf

De fleste er klar til at levere kundeoplevelser – men kompetencerne mangler

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Kunstig intelligens kan meget vel vise sig at være nøglen til at skabe de ekstraordinære kundeoplevelser, men en ny rapport fra Adobe viser, at virksomheder mangler kompetencer til at udnytte de nye teknologier.

I 2017 blev der talt meget om, hvad kunstig intelligens kan gøre for kundeoplevelser, og snakken om kunstig intelligens ser på ingen måder ud til at forstumme i år.

I en ny rapport om digitale trends fra Adobe fremgår det, at næsten halvdelen af virksomheder på verdensplan (46 pct.) forventer at bruge kunstig intelligens til at skabe bedre kundeoplevelser ved udgangen af 2018.

Det fortæller Adobe i en pressemeddelelse.

Læs også: TDC henter 800 ansatte tilbage fra udliciteret kundeservice

Rapporten, der er udgivet i samarbejde med Econsultancy, er lavet på baggrund af svar fra 13.000 marketingsfolk, kreative og teknologiprofessionelle fra hele verden.

Særligt større virksomheder har kastet deres kærlighed på kunstig intelligens. En fjerdedel af de store virksomheder i undersøgelsen (24 pct.) svarer, at de allerede nu er i gang med at investere i kunstig intelligens.

Læs også: I Storbritannien skal maskiner nu vurdere, om folk er over aldersgrænsen

Men kan investeringer i kunstig intelligens virkelig betale sig? Noget tyder på, at de kan. For de virksomheder, der allerede bruger værktøjer bygget på kunstig intelligens, havde ifølge undersøgelsen 50
pct. større sandsynlighed for at overgå deres målsætninger for 2017.

Mangler AI-kompetencerne
Én ting er at have et ønske om at bruge kunstig intelligens – noget andet er at have kapaciteten til rent faktisk at føre det ud i livet.

Mange virksomheder oplever, at de mangler de fornødne kompetencer til at implementere løsninger bygget på kunstig intelligens. Fire ud af ti virksomheder (40 pct.) svarer i undersøgelsen, at de enten mangler viden om kunstig intelligens, ressourcerne til at implementere det eller medarbejdere, der har kompetencerne til at bruge værktøjerne.

Det er en stor udfordring for virksomhederne, for kunderne forventer meget af dem, påpeger Imran Afzal, der er Nordisk Marketingschef for Adobe Experience Cloud.

- Digitaliseringen har betydet, at kunderne nu har mere magt til at engagere sig i virksomheder på deres egne vilkår, og derfor forventer kunderne store kundeoplevelser som standard. Digitale analyseværktøjer
gør det muligt for virksomheder at skabe de særlige oplevelser, som forbrugerne forventer. Det kan umiddelbart virke som en stor mundfuld at gå i gang med, men det behøver det ikke være. Mange store virksomheder er allerede i gang, og det er en god idé at holde et vågent øje med dem og så tilpasse indsatsen til behovet i ens egen virksomhed, siger Imran Afzal.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Bilka inviterer børn i trafikskole

Utilfreds direktør forlader topposten hos Flying Tiger

Landmad.dk får comeback

Lagkagehuset åbner i Køge

Dankort bliver brandvarmt op til påske

Påsken er altid garant for store handelsdage med Dankort - særligt onsdagen inden helligdagene bliver vores Dankort brandvarmt

Sexbutik tjener millioner til ejerne

Nyhedsbrev

Luksusfirmaer sender milliarder til Notre Dame

Ny direktør hos Stark i Lemvig

Forkerte kerner endte i hvidkålssalat

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Skagenfood: Salget steg, men overskuddet faldt

700 Coop-butikker holder åben hele påsken

Crowdfunding: Halv million til Vilsund Blue på 21 minutter

Mille Food på vej med tre nye produkter

Kunder evakueret i Ikea

Apoteker åbner "Løvens Hule" i Faaborg

Medie: Dagrofa har tabt over 600 millioner

- Det koster at rydde op, siger ny topchef

Matas introducerer abonnement

Telenor tester selvbetjeningsbutik i Valby

Hungry.dk satser på hurtigt at overhale Just Eat

Denne dag bliver der handlet mest på DBA

Jeanette fra Allerød oplever, at hendes DBA-salg stiger til det dobbelte i påsken.

Købmænd siger ja til valgkamp foran butikken

Lidl donerer overskudsmad til Blå Kors

Fødevarebanken deler 37.500 måltider ud fra lukkede Netto-butikker

Overskudsmaden køres ud til godt 25 væresteder, hvor de forvandles til påskefrokoster og hygge.

Frygt for aflyste afgifter drev bilsalget til ny rekord

Stryhns debuterer som øko-producent

Mange små virksomheder får stadig et nej i banken

Sildekrig: Fyn og Bornholm strides om ’Christiansø’

Nets-formand forventer at kunne rejse 70 mia. kr. til opkøb

Lars Larsen afviser stor aktionærpost i fodboldklub

Sushi-kæde lukker for at redde havet

Mayonnaise ramt af skimmelvækst

GLS massehyrer i det østjyske

Jysk åbner på Cypern

Aldi tilbagekalder schnitzler efter fund af glassplinter

Køkkenkæde åbner fjerde butik på et år

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Se Kärcher innovative BR 35/12 C gulvvasker

Hop op i HCS lastbilen og besøg BIO CITY

Gratis webinar: Få et større overskud ved hjælp af en cloud-baseret løsning til ruteoptimering

Kan shuttlesystemer optimere dit lager?

Nyt bestyrelsesmedlem i FlexPOS ApS

Sikring af Spillearkaden i Tivoli

Emballagedesign i e-handel er effektiv branding

NYHED! West Greenland hellefisk – en ægte delikatesse

Undgå usalgbare varer med en fornuftig palletering

Mors Dag

Råt og feminint

Bæreposen der giver trafik til ARK Boghandels website

Undgå bøder for fejlbehæftede pallelabels: Tag et gratis online lynkursus

Aalborg Byrådssal og medborgerhus

42.000 m2 gulv fra Gerflor DLW til Herlev Hospital

Elteknisk totalleverandør går forrest med grønne arbejdsbiler

Husk den 14. juni 2019

Fokus på arbejdsmiljø og ergonomi

Svævende lysende øer

Gratis forretningsrejser til Elbląg, Poland for de danske virksomheder

Dansk Halbyggeri: On-site løsninger i komplekst projekt

Branding: Sådan vælger du det rigtige gavepapir

Lamelafskærmning på nyt byggeri i Kolding

Ny web til HCS

Ny web til HCS

Send til en kollega

0.213