23948sdkhjf
>

Elektronisk prisskiltning har nedsat fejl med 75 pct.

I Bauhaus i Tilst ved Århus blev der i slutningen af 2017 implementeret elektronisk prisskiltning på mere end 40.000 varer.
Den elektroniske prisskiltning har siden nedbragt antallet af prisfejl markant, højnet den generelle trivsel blandt personalet på gulvet, optimeret den generelle kundeoplevelse samt gjort arbejdsgange mere smidige.

Det fortæller virksomheden Delfi, der står bag løsningen, i en pressemeddelelse.

- Løsningen med de elektroniske prisskilte er befriende for alle, der arbejder på gulvet i Bauhaus. Vi har fået langt mere tid til kunderne og har nu også mulighed for, at gøre mere ud af fx kampagner andre opgaver som understøtter vores daglige arbejde, Fortæller Jesper Thomsen, som tilhører belysningsafdelingen i Bauhaus, Tilst.

Prisfejl på et minimum
Siden integrationen af de elektroniske prisskilte har prisfejlene været på et minimum.

I weekenden køres cirka 3.000 ekspeditioner igennem og tidligere var der en fejlmargin på 15-20 stk. I dag er fejlmargin på 3-5 stk. – altså en reduktion på 75 pct.

- Det er klart, at hvis bonen ikke passer med indkøbet ved kassen, så kan det ødelægge en ellers rigtig god kundeoplevelse. Reduktionen af prisfejl er til at få øje på og det glæder os selvfølgelig, at vi kan levere en langt bedre kundeoplevelse. Om vi helt kan undgå prisfejl i fremtiden er tvivlsomt, men nu har vi ’værktøjet’ til at kunne styre prissætningen langt bedre end tidligere, fortæller Thomas Bæk, der er varehuschef i Bauhaus, Tilst.

Læs også: Bauhaus føjer trecifret millionbeløb til toplinjen

- Der er ingen tvivl om, at alle de fordele som den elektroniske prisskiltning har givet, har højnet trivslen blandt personalet. Det er de færreste, der synes at arbejdsopgaven med at printe prislabels og der på udskifte dem i den 11.200 m2 store butik er den sjoveste opgave i verden. Personalet får rent faktisk frigivet tid til at gøre det, som de er bedst til og som de rent faktisk er uddannet i, nemlig kundehåndtering, fortæller Mads Jørgensen, der er CEO for alle Bauhaus butikker i Danmark, Norge og Island.

Udover at prisstyringen er sikret med elektronisk prisskiltning, så er det også blevet en hel del nemmere at gennemføre kampagner og udnytte et potentielt mersalg.

Læs også: Vejbaner bliver til sommergågader

Udover Bauhaus i Tilst, så åbnes der endnu et varehus i Kolding i foråret og der også får elektronisk prisskiltning.

- Det er helt klart en fordel, at implementeringen af elektroniske prisskilte er på plads fra starten, så vi ikke skal lave samme øvelse om et års tid i et helt nyt varehus, fortæller Mads Jørgensen forventningsfuld.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.203