23948sdkhjf

Elektronisk prisskiltning har nedsat fejl med 75 pct.

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

I Bauhaus i Tilst ved Århus blev der i slutningen af 2017 implementeret elektronisk prisskiltning på mere end 40.000 varer.

Den elektroniske prisskiltning har siden nedbragt antallet af prisfejl markant, højnet den generelle trivsel blandt personalet på gulvet, optimeret den generelle kundeoplevelse samt gjort arbejdsgange mere smidige.

Det fortæller virksomheden Delfi, der står bag løsningen, i en pressemeddelelse.

- Løsningen med de elektroniske prisskilte er befriende for alle, der arbejder på gulvet i Bauhaus. Vi har fået langt mere tid til kunderne og har nu også mulighed for, at gøre mere ud af fx kampagner andre opgaver som understøtter vores daglige arbejde, Fortæller Jesper Thomsen, som tilhører belysningsafdelingen i Bauhaus, Tilst.

Prisfejl på et minimum
Siden integrationen af de elektroniske prisskilte har prisfejlene været på et minimum.

I weekenden køres cirka 3.000 ekspeditioner igennem og tidligere var der en fejlmargin på 15-20 stk. I dag er fejlmargin på 3-5 stk. – altså en reduktion på 75 pct.

- Det er klart, at hvis bonen ikke passer med indkøbet ved kassen, så kan det ødelægge en ellers rigtig god kundeoplevelse. Reduktionen af prisfejl er til at få øje på og det glæder os selvfølgelig, at vi kan levere en langt bedre kundeoplevelse. Om vi helt kan undgå prisfejl i fremtiden er tvivlsomt, men nu har vi ’værktøjet’ til at kunne styre prissætningen langt bedre end tidligere, fortæller Thomas Bæk, der er varehuschef i Bauhaus, Tilst.

Læs også: Ny kaffebar sælger kaffe til en 10'er - bliver svinet til af konkurrent

- Der er ingen tvivl om, at alle de fordele som den elektroniske prisskiltning har givet, har højnet trivslen blandt personalet. Det er de færreste, der synes at arbejdsopgaven med at printe prislabels og der på udskifte dem i den 11.200 m2 store butik er den sjoveste opgave i verden. Personalet får rent faktisk frigivet tid til at gøre det, som de er bedst til og som de rent faktisk er uddannet i, nemlig kundehåndtering, fortæller Mads Jørgensen, der er CEO for alle Bauhaus butikker i Danmark, Norge og Island.

Udover at prisstyringen er sikret med elektronisk prisskiltning, så er det også blevet en hel del nemmere at gennemføre kampagner og udnytte et potentielt mersalg.

Læs også: Top 10: Danmarks største byggecentre

Udover Bauhaus i Tilst, så åbnes der endnu et varehus i Kolding i foråret og der også får elektronisk prisskiltning.

- Det er helt klart en fordel, at implementeringen af elektroniske prisskilte er på plads fra starten, så vi ikke skal lave samme øvelse om et års tid i et helt nyt varehus, fortæller Mads Jørgensen forventningsfuld.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Digitale satninger rammer Søstrenes overskud

Nu kommer Skousen til Ringkøbing

My Home-stifter takker af som adm. direktør

Liv og glade dage: Utraditionel tømmerhandel nomineret til vækstpris

To webbutikker reddet på stregen

Storcenter nej tak: Køkkenbutik satser på midtbyen

Nyhedsbrev

11.000 fejrede ny Power-butik i Esbjerg

Først af tre: Dansk designvirksomhed åbner på Manhattan

Bygma-ejer: Det er nøglen til vores succes

Medie: Nu bliver der gjort plads til Power i Næstved Storcenter

1

Nu er det officielt: Tiger-ejer vil på børsen til en værdi over 40 milliarder

Børsnoteringen af ejerne bag Flying Tiger står til at blive årets største børsnotering i Norden.

Top 10: Danmarks største byggecentre

For 800 millioner kroner logistikcenter på Lars Larsens vej

Gyldent år for de danske byggecentre

Fra Albuen til Skovvangen: HTH holder flyttedag

Detailgigant afslører marketingstrategi: Stor forskel på kunders research før køb

Nu afslører XL-Byg, hvordan virksomheden bruger sin viden om forskellige kundetyper til at øge salget.

Magnetisk trælegetøj hitter på Kickstarter: 50 ordrer på tolv minutter

Kvik åbner tredje køkkenbutik i Aarhus

I forvejen er de to eksisterende butikker blandt de mest succesfulde af Kviks 150 butikker.

For 15 år siden: Lokale trælaster blev til landsdækkende byggecenterkæde

Tre på stribe for nordjysk møbelhandel

Imerco lukker butikken i Marstal

Marstal Handelsforening kalder det en forfærdelig nyhed.

Søstrene Grene har solgt over 3,8 millioner vandflasker til fordel for Røde Kors

Montana efter stor tilbagegang: Søsætter digital strategi

Fra fodboldtræner til chefstilling i Ikea

Møblér-forretning fejrer 110-års jubilæum

Dårligt nyt: Juletræspriser for i år presser producenterne

Generationsskifte i Invita Odense

Bolia åbner endnu et showroom

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Han er ny filialchef i Bygma

BoConcept vinder international franchisepris

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undgå rygsmerter grundet dårlige ergonomiske forhold

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

BioSan Nordic er hovedsponsor for Dansk Rengøringsmesse 2019

Det usynlige kan spænde ben for din nye leder

Se videoen og mød os i vores univers af kreative specialdesignede salgsdisplays

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknolo...

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Send til en kollega

0.196