Netto satser på færre spotvarer

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Nyt Netto-koncept skal drive ekspansion

Den første version af fremtidens Netto åbner dørene i København tidligt på sommeren, måske allerede til juni.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Det nye koncept vil på flere måder adskille sig fra de eksisterende butikker, og det skal øge væksten og styrke kædens muligheder for at iværksætte en storstilet ekspansion i udlandet og samtidig føre Netto frem mod butik nr. 600 i Danmark.

Michael Løve, 43 år, tog for fem måneder springet som topchef for den store byggemarkedskæde B&Q i England til stillingen som adm. direktør for Netto International, der driver 1.365 discountbutikker i Danmark, Tyskland, Sverige og Polen. Han har siden arbejdet intenst med at klargøre en ny strategi, der skal give kæden øget vækst og sætte turbo på ekspansionen uden for landets grænser.

Når man spørger ham om fremtidens Netto-koncept, giver han et svar, der ikke afslører meget:

Læs også: Netto i Varde bliver dobbelt så stor

– Det vil jeg ikke fortælle alt for meget om nu, men det bliver forhåbentligt mere tydeligt, når vi har en ny butik til sommer.

Michael Løve vil dog godt uddybe sit svar. Samler man de forskellige brikker, får man et lidt klarere billede af, hvad Netto-konceptet skal stå for i fremtiden.

Læs også: Netto flytter butik til Himmerlandsgade i Hadsund

Hjørnestene i den nye strategi er følgende elementer.

Fremtidens Netto
I fremtidens Netto vil der være færre spotvarer og en større vægtning af det faste sortiment. Netto vil gøre det tydeligere for kunderne, at kædens særkende er at gøre gode varer tilgængelige for flere forbrugere, og desuden ønsker kæden en øget satsning på private label. Endelig skal Netto i højere grad være udtryk for, at de har dansk oprindelse.

Michael Løve uddyber i et interview med Dansk Handelsblad baggrunden for det fremtidige Netto-koncept. Centralt for ham står historien om Nettos etablering på det danske marked i 1981 og den plads, Netto fra starten har haft i forbrugernes bevidsthed.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Underskuddet vokser i jysk brugsforening

Ekspert: Coop har aldrig rigtig fundet Faktas melodi

Coop har torsdag meddelt, at 47 Fakta-butikker lukker. Fælles for butikkerne er, at de ikke giver overskud.

Føtex sætter nyt ambitiøst mål for økologi

Coop har mere end 1200 butikker

Gør klar: Finnerne kommer med Michellin-pizza og champagne

Royal donation til FødevareBanken

Nyhedsbrev

Rod i allergener: Pølse-produkter kaldes tilbage

Arla skal spare tre milliarder kroner

3

Coop vil lukke 47 Fakta-butikker

Opdateret 17.17: Der er i dag lidt over 400 Fakta-butikker i Danmark, men der vil snart være 47 færre, oplyser Coop.

Hvor kommer kødet fra?

Uklar mærkning om oprindelsesland forvirrer kunderne, lyder det fra Tænk.

11 butikskæder bakker op om forårskampagne

Nestlé tjener på flexitar-bølgen

Starbucks lukker butikker og underviser ansatte efter racedebat

Lidl får grønt lys til at købe byggegrund på Godsbanen

Lidl vil bygge nyt hovedkontor på 11.000 m2, et moderne p-hus og en ny koncept-butik i den nye kreative bydel i Aarhus.

Forbrugerrådet advarer mod farlige kopivarer fra Wish

Hudpleje der ligner danske varer indeholder allergifremkaldende stoffer.

Trio dømt for afpresning for 300.000 kr.

Uddeler stopper efter 48 år i Coop

Fakta i nye lokaler med nyt koncept

Lagkagehuset tilbagekalder rugbrød

Endnu en Rema 1000-butik åbnet i Holstebro

Danske forbrugere har skåret deres madspild 14.000 tons ned

Sidste år gik otte procent mindre mad til spilde i danske husstande end i 2011, viser tal fra Miljøstyrelsen

Netto i Varde bliver dobbelt så stor

Derfor lader Coop sine butikker kannibalisere på hinanden

KFC kommer til Vejle

Nordjyske købmænd overtager deres femte Spar-butik

Salmonella-skræk giver enorm æg-tilbagekaldelse i USA

Netto flytter butik til Himmerlandsgade i Hadsund

Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen

Forældre ønsker hjælp til at undgå skadelig kemi

Coop-formand bliver på posten efter kampvalg

Økologer: Vækstplan støtter økologien

Optimistisk nemlig-direktør, trods konkurrence

Svag svensk krone får priser på mad til at stige

Nye ejere tjener millioner på Bone's

Svenskerne er vilde med dansk plantefars

Tyve havde bilen fuld af kød

Se alle Medlemmernes egne nyheder

GDPR - EU har ændret reglerne, vi stiller skarpt på Anonymisering af personoplysninger

Grillvejr

Idrætshal køber nyt køle- og fryserum.

Skal du søge midler via InnoBooster?

Nye FUGA-rammer giver optimal beskyttelse af el-installationen

Unik overdækning til cafeens gæster

International B2B matchmaking - hvordan finder du en leverandør i udlandet?

For virksomheder i Randers og omegn - gratis temamøde om robusthed 16. maj

Gratis webinar: Hvad er Vendor Managed Inventory (VMI)?

Hvordan mener du, at 650 mio. kr. skal investeres i GTS-institutterne?

KURSUS - Generationsskifte af Ejendom

Skab tillid med klima ikon

Plastkasser

Gourmet - er det noget for dig?

Hygiejne vægtes højt på alle bedrifter.

Mød Ruko på Ejendomsmessen

Slut med at genbruge stregkoder

Pas godt på dine medarbejdere - og dig selv!

Udviklingen af Dagmarhus giver unikke restaurationsmuligheder

Styrk din samhandel med Cross Docking!

Kursus 29. august: Den svære samtale om sygefravær og mistrivsel

Dansk teknologi og ekspertise vejer tungt i udlandet

Fag med pensler og malerruller lyser op og skaber fokus

Den fynske robothub udvides - igen!

Slagtesøers dyrevelfærd skal optimeres

Send til en kollega

0.24