23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nestlé tjener på flexitar-bølgen

Nyt regnskab viser fremgang på det kødfrie kundesegment.

Fødevarevirksomheden Nestlé leverede i årets første kvartal en omsætning på 132,4 milliarder kroner og en organisk vækst på 2,8 procent.

Væksten skal blandt andet findes i, at koncernen har oplevet vækst på produkter målrettet vegetarer og de såkaldte flexitarer, der tager en eller flere kødfrie dage om ugen.

- Vores Hälsans Kök-mærke går stærkt frem – både på de kølede produkter og på de frosne produkter, bag bedre distribution samt et stort udbud med mange varianter. Danskerne er dels blevet klar over, at veganske produkter kan smage virkelig godt, dels at produkterne er med til at beskytte miljøet, siger landechef Henriette Kjær Schmidt, Nestlé Danmark i en pressemeddelelse. 

Hälsans Kök laver blandt andet vegansk fars og færdigretter uden kød.

Ifølge en Coop-analyse fra 2017 har hver fjerde dansker nu en kødfri dag om ugen, mens Dansk Vegetarforening oplyser, at der nu er 8,2 procent fleksitarer mod 3,8 procent i 2010.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.174