23948sdkhjf

DI: Virksomheder kan kapre kunder fra Amazon med kunstig intelligens

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Danske virksomheder skal sætte kunden digitalt i højsædet på en helt ny måde, hvis de vil klare sig i konkurrencen mod giganterne på nettet

Selv om langt de fleste kunder har gode oplevelser når de køber ind i danske webbutikker, bliver alligevel en stor del af danskernes indkøb på nettet sendt retur, mange varer ender i indkøbskurven uden at blive bestilt og købt.

Og, kunderne kontakter i stor stil webshops både før, under og efter en bestilling.

Det skriver Dansk Industri i en pressemeddelelse.

- Hvis danske virksomheder bliver bedre til at give deres kunder en god oplevelse, når de køber ind, kan de kapre kunder fra giganter som Amazon. Et nyt våben i den kamp kan f.eks. blive kunstig intelligens og big data, som vi bl.a. kan bruge til at lære vores kunder bedre at kende, siger branchedirektør Annette Falberg fra DI Handel.

Læs også: Mobilepay rider på en voksende erhvervsbølge

- Amazon er en stor udfordring for danske virksomheder, men kender vi vores besøgstid, så kan vi vende det til vores egen fordel, men det kræver i den grad, at vi er vågne og åbne over for at tage nye digitale midler i brug, siger Annette Falberg.

DI Handel vil fremover hjælpe sine medlemmer med større digitalisering af kundeoplevelser, og startskuddet lyder i dag på en konference i København.

- Vi skal give kunderne en helt unik oplevelse, når de går på indkøb på nettet. De skal nærmest kunne føle på produktet, og se det fra alle sider, inden de beslutter sig. Kunderne kræver skræddersyede produkter, ydelser og oplevelser.

Læs også: Tesla satser på ny købekultur med salg af ny elbil

I dag er det forholdsvis få virksomheder, der bruger nye digitale teknologier til at hjælpe kunderne til at få en god købsoplevelse.

Tal fra Danmarks Statistik viser i en analyse om IT-anvendelse i virksomheder 2017, at kun 14 pct. af de adspurgte virksomheder anvender mere end en type avanceret teknologi.

Og dette tal falder drastisk med antallet af teknologier, f.eks. er det kun 3 pct. der anvender tre typer avanceret teknologi.

Det kan være avanceret teknologi som f.eks. machine learning og kunstig intelligens, internetforbundne sensorer, GPS og andre satellitbaserede tjenester.

- Mange andre steder er brugerne allerede klar til at bruge de nye teknologier. Over 16 pct. af amerikanerne har allerede taleassistenter/talk-bots, som f.eks. Amazons Alexa og iPhones Siri, der bl.a. kan bruges til at indtale sine ordre – og der er tydelig vækst på talkbots, da over 7 pct. af amerikanerne fik en i julegave i 2017. Det giver en helt nye måde at tænke salg og kundeoplevelser på, siger Annette Falberg.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Kødkoncern ramt af nyt millionunderskud

Bazar-ejere i Næstved anmeldt for bedrageri

Supermarkedskæde tjener millioner: Bedste resultat i 10 år

Nyt bryghus lader Facebook-følgere få indflydelse

Bahnes overskud falder markant

Dansk bildesigner vil lave elbil til massemarkedet

Nyhedsbrev

Gode råd og guidelines skal gøre forbrugere mere klimavenlige

Salg til kapitalfond skærer stor luns af Nets' overskud

Flere danskere køber kopivarer på internettet

Regeringen skrinlægger klimamærke på fødevarer

Klimaministeren erkender, at der ikke er opbakning til mærket fra erhvervslivet men har ikke afskrevet muligheden på sigt.

Min Købmand reagerede øjeblikkeligt og reddede måske kundes liv

Trælast-kæde får rekordår for tredje år i træk

Nu genåbner Fætter BR efter konkurs og måneders lukning

Fætter BR åbner fem butikker i næste uge. Dernæst følger åbninger de kommende uger.

Kontrol med vandpibetobak skærpes efter millionfejl og snyd

Hos 29 ud af 30 virksomheder, der sælger vandpibetobak, blev der sidste år opdaget fejl af Skattestyrelsen.

Historisk varm sommer gav Bone's laveste resultat siden 2003

En mand er stukket med kniv i indkøbscenter

Tusindvis følger apotek på arabisk: Politiker frygter glidebane

På Djursland har apotekskæde fået over 6000 medlemmer på en Facebook-gruppe, hvor en ansat rådgiver kunderne på arabisk.

Ugens grin: Det grådige Skattevæsen

Nu giver Vestfyen den for alvor Jolly-gas

Skattekontrol: En ud af fire pakker fra Kina har fejl

Direktør og medejer kvitter køkkenkæde i vækst

Efter milliardtab: Sådan vil Aldi vinde danskerne tilbage

Byggecentrene vokser på toplinjen - men mindre end året før

Tøjmand belønnet for en god gerning

Ny formand for De Samvirkende Købmænd

Google finder seks millioner falske annoncer om dagen

Møbelhandler er gået konkurs

Arla vil igen lancere 15 nye økoprodukter

Milliardmilepæl gav champagnestemning hos Thise

Adidas løber fremgang hjem i Nordamerika og Kina

Ikea tilbagekalder Sötsak Skumtopp-flødeboller

Huslejer og kvindetøj trækker inflationen sydover

Optimera når ambitiøs bæredygtig milepæl

Lammefjorden risikerer at løbe tør for gulerødder

Sjællandsk bryghus på kanten af konkurs

Optiker på Fisketorvet hyldet for voldsom vækst

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvide facader med solceller

Færre sygedage pr. medarbejder

For blot kr. 26 om dagen undgår du kassedifferencer og minimere risikoen for tyveri

JEROS A/S udråbt som Årets virksomhed 2018 i Faaborg Midtfyn kommune

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Julen varer lige til påske..tra la la!

Kompromisløst sortiment

Undgå den onde, digitale tvilling

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

FKM uden kompromis

Udlært hos EL:CON - Jonas er elektriker med stort gå-på-mod

Genbrug er fremtiden, og vi er selvfølgelig hoppet med på bølgen!

DT Rullecontainer arbejder til stadighed med sikkerhed og ergonomi

Tæt samarbejde mellem universiteter og GTS-institutter

Thorsman kabeltromle vinder international designpris

Nyhed! Siegling Prolink - Plastmodulbånd Serie 15

Erhvervsministeren lyttede til argumenter for fair betalingsfrister

Kom indenfor og backstage!

Adrian er udlært elektriker hos EL:CON og vil arbejde med projekter

Nye tavlekomponenter til mindre og mellemstore bygninger

Øget efterspørgsel = flere medarbejdere

To nye medarbejdere hos SSI SCHÄFER A/S

Gratis seminar: Customer Engagement & Loyalty med Microsoft Dynamics 365

Mød Kalu på Mad & Glæde i Forum 2.-3. marts

Auf Wiedersehen LogiMAT 2019

Send til en kollega

0.191