23948sdkhjf

Vækstkomet køber produktionsretten til kerneprodukt

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Danske Anodyne, der forhandler holdningskorrigerende tøj, har købt rettighederne til selv at producere de vigtigste varer til samtlige 42 europæiske lande. Målet for 2018 er mere vækst.

Muligheden for at påklæde sig til en sundere kropsholdning og færre rygsmerter har skabt en regulær vækstmaskine ud af virksomheden Anodyne.

Kroniske rygsmerter fik i 2014 Kenneth Gaardmand Avnsted til sammen med sin hustru, Mia, at importere holdningskorrigerende trøjer af mærket AlignMed fra USA.

Ved udgangen af 2017 var Anodyne aktiv i 11 europæiske lande. Nu opruster de to iværksættere og køber rettighederne til selv at producere de patenterede trøjer i samtlige 42 europæiske lande.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

– Det er afgørende, at vi nu har produktionsrettighederne over det produkt, vi sælger. Det betyder, at vi får nem adgang til at sælge tøjet i hele Europa og selv har fuld kontrol over produktudvikling og produktion. Denne yderligere satsning medfører, at vi opjusterer vores ambitioner for 2018. Vi skal være aktive i i alt 17 lande inden for et års tid, fortæller Kenneth Gaardmand Avnsted, CEO i Anodyne.

Læs også: Usunde fødevarer camoufleres som sunde

– Det er kun trøjer med den patenterede teknologi, der giver den korrekte effekt på ryggen. Patentet sikrer, at ingen andre firmaer kan skabe samme virkning, derfor bør rygpatienter ikke gå på kompromis med kvaliteten, hvis de er seriøse omkring behandlingen af deres ryglidelser, mener Kenneth Gaardmand Avnsted.

Sundhedsskadelige kopivarer
Skaberne af det holdningskorrigerende tøj, amerikanske AlignMed, brugte cirka 20 millioner dollars og gennemførte adskillige medicinske studier i udviklingen af teknologien bag trøjerne.

Læs også: Fire megatrends kan få forbrugerne til at bruge milliarder mere på mad

Ihærdigheden har resulteret i, at tøjet er godkendt som medicinsk udstyr i Europa og som det eneste af sin art registreret af den amerikanske lægemiddelmyndighed FDA.

Tøjets popularitet har efterfølgende skabt grobund for en underskov af potentielt sundhedsskadelige kopivarer, som Kenneth Gaardmand Avnsted advarer imod.

– Desværre oplever vi, at andre virksomheder sælger billige trøjer og stempler dem som holdningskorrigerende, selvom de udelukkende har kosmetiske formål. Enkelte forsøger sågar at lukrere på vores brand og udnytte vores position på markedet. Men har du rygproblemer, skal du passe meget på med at købe disse produkter, da de i bedste fald ingen effekt har. Vi har desværre fået mange klager fra adskillige smertepatienter, der troede, de havde købt et Anodyne-produkt, og som faktisk har fået forværret deres rygsmerter på grund af de billige kopier, fortæller Kenneth Gaardmand Avnsted.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

Apotekerforening ser frem til en styrket rolle

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Storcenter får flere ledige butikker

Ny robot sørger for mere tid til kunden

Nyhedsbrev

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Butik får flere kvadratmeter for pengene

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Lørdagsarbejde skal mindske ventetid på høreapparater

Ejer opgiver forretning til fordel for familien

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vil styrke engagement med omverdenen: Salling Group ansætter public affairs-profil

To er med i dysten om apotekerbevilling

1

Forbrugerombudsmand advarer mod netbutik med mystisk bagmand

Matas har succes online - og på Black Friday

Robot udløser apoteks-flytning i Fredericia

Drømmen om at blive selvstændig går i opfyldelse

Salg af lægemidler til at kvitte smøgerne er røget i vejret

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Flere ’fri-for’-produkter på hylderne i almindelige butikker

Det er ikke mange år siden, at det var noget nær umuligt at opdrive laktosefri mælk, glutenfri havregryn eller parfumefri ansigtscreme - men de tider er forbi.

1

Kinesisk indtog medvirker til stor fremgang hos Nike

Det amerikanske tøjselskab Nike vinder frem på det kinesiske marked og sælger en stigende del på nettet.

Sportigan i Assens lukker

Medier: Medicinsk udstyr skyld i mange patientskader

Se alle Medlemmernes egne nyheder

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Send til en kollega

0.264