Sports- og badetøj til kvinder med kurver gør op med 100 års mode

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Produktlinjerne udfylder et hul i markedet i en branche, der gør op med en 100 år gammel modefortælling.

Langt størstedelen af tøj til kvinder bliver i dag designet til en størrelse 36 med en lidt drenget kropsproportion.

Læs også: Zizzi udvider med butik i Skive

Nu er tøjbranchen ved at få øjnene op for de mange kunder med helt almindelige kroppe, der gennem mange år har måttet nøjes med et begrænset udvalg.

Plus size-brandet Zizzi lancerer kollektionerne Active og Swim, der skal inspirere og give selvtillid ved at fremhæve det frodige og feminine.

Kollektionerne rammer et betydeligt hul i et marked, hvor forbrugeren vil have mulighed for at vælge tøj, der rammer ens personlige stil, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

– Omkring 40 procent af danske kvinder hører til plus size-segmentet, og hidtil har mange måttet nøjes med at tage, hvad de nu kunne passe. Med Active og Swim dækker vi to forskellige behov, hvor vi har oplevet en stor efterspørgsel, og begge kollektioner er fra begyndelsen designet til, at kvinden skal lade sig inspirere og føle sig selvsikker ved at vise sine former, forklarer Mette Würtz Nielsen, Head of Product and Buying ved Zizzi.

Læs også: Zizzi er tilbage i egne lokaler med ny butikschef

 Større diversitet på podierne

Ifølge Else Skjold, adjunkt og ph.d. ved Designskolen Kolding samt forsker i tøjmode, har et vestligt skønhedsideal om at være ung, sexet, moderne og perfekt været indbegrebet af fortællingen om mode Igennem godt 100 år.

Samtidig har vi en beklædningsindustri, der er blevet mere og mere standardiseret, hvilket efterlader en stor gruppe mennesker, der ikke har ret meget at vælge imellem.

Forbrugerne vil imidlertid ikke lade sig nøje, og der er et skred i gang, som for alvor vil slå igennem i de kommende år.

Læs også: Zizzi i Ribe solgt til Ball Group

– I øjeblikket distancerer dele af modebranchen sig fra historien om champagne og alt for tynde piger på catwalken, og der er kommet større diversitet på podierne. Flere brands er ved at opdage, at en lang række kunder er blevet overset, og inden for de næste fem til ti år vil mange opdage, at det betaler sig at tilgodese flere, siger Else Skjold og uddyber:

 – Rigtig mange kvinder med almindelige kroppe har svært ved at finde noget, der sidder pænt, så det er virkelig kærkomment og relevant, at tilgangen ændrer sig. Det kommer ikke til at ske i morgen, men der er en udvikling i gang, og det er de nye kollektioner fra Zizzi et godt eksempel på, siger Else Skjold.

 Folk, der bruger de mest almindelige størrelser, går ud fra, at de kan få tøj, der passer ens stil, men sådan er virkeligheden ikke altid for plus size-forbrugeren. Hos Zizzi oplever man netop, at den diversitet i markedet, der giver kunderne frihed til at vælge, har været en mangelvare.

 – Mange tager for givet, at hvis man er plus size, er man ikke aktiv, og det passer selvfølgelig ikke. Og det er jo netop essensen af Active- og Swim-kollektionerne – vi ønsker at give vores kunder et bredere udvalg og friheden til at være dem, de er, siger Mette Würtz Nielsen.

Mere om: badetøj | plus-size | Zizzi


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Martin Andersen Nexøs oldebarn åbner tøjbutik  

Flere personer taget i pelsrøveri

1

Her får Aarhus en ny gågade

Nordjysk tøjfirma satser i udlandet

2

”Dårlig ledelse” fører til katastrofeår for Intersport

Underskuddet er femdoblet siden 2016.

Direktør: Levi's koster samme pris fredag trods straftold

Nyhedsbrev

EU straffer USA med told på Levi's og Harley fra fredag

Tøjmand sælger sin forretning efter 38 år

”Kludekræmmeren” har solgt tøj i 50 år.

Ombygning skal gøre plads til stor Only-butik

Tre butikker slås sammen til en.

Magasin du Nords ejer overvejer et salg af kæden

Debenhams, der ejer Magasin du Nord, overvejer et salg efter endnu en nedjustering. Det skriver Reuters.

Ecco sagsøger Skechers over patent

Boozt åbner kæmpe beauty-univers på købmagergade

Da Boozt åbnede sin første butik i Roskilde, gav det international opmærksomhed. Nu åbner kæden en flagskibsbutik på 500 kvm i København.

Sommermode fra Heidi Klum og Lidl

Umage makkerpar tester nationens øjensundhed

Sports- og badetøj til kvinder med kurver gør op med 100 års mode

Produktlinjerne udfylder et hul i markedet i en branche, der gør op med en 100 år gammel modefortælling.

Netbutikker føler sig misbrugt i pyramidespil

- Vi har brugt mange år på at få glade kunder og gode ratings, og så misbruger Dubli vores gode navn. Det er dybt forkasteligt, siger Jacob Riisgaard fra Coolshop.

Yderligere to nordjyske Intersport-butikker skifter til Sport 24

Skal din butikschef vinde Danish Retail Award 2018?

Til og med den 15. juni kan du indstille din butiks- eller varehuschef til at vinde Danish Retail Award 2018.

Guldsmed bukker under i klemt branche

Hummel melder alt udsolgt af danske VM-trøjer

Tøjbutikker rydder op i mærkerne: Ny outlet åbner i Aalborg

Udvidelse af tøjbutik klar til tiden

Sønderjysk butik kåret som årets bedste

Hummel melder alt udsolgt af danske VM-trøjer

Erhvervsliv vil have kontrol med kopivarer i lufthavne

Bundlinjen bløder stadig trods bedring hos Georg Jensen

Lokal Tøjeksperten åbner renseri

Lugtbekæmpere har fået stor hjælp af "løve"

Profil Optik i Bjerringbro har fået ny chef

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Smart solcellelampe er den perfekte ledsager til udeliv og arbejde væk fra el-nettet

Fiskesæsonen er skudt igang hos Bilka

Konfernce: De store projekter i Holstebro

Iværksætter automatiserer årsregnskabet, så hun har mere tid til madpakker

Kronborg Sikring løber stærkt i Københavns Lufthavn

Konference - Roskilde: De store projekter

Ruko præsenterer nyt EPD-bibliotek

Kinesisk online butik søger europæiske leverandører af lædervarer

Ny produktoversigt tilgængelig på DAN-doors.dk!

Hvad er problemet med interne varenumre?

Kontanthåndteringsprodukter herunder bonruller, renseprodukter til terminaler, tutter og meget mere

Hent optagelsen: Cross Docking Webinar

Find din nye medarbejder med garanti

Konference: Kolding - De store projekter

PALOMAT® styrker salgsteamet

En lækker ske i låget er ikke en by i Rusland

I Dansk Halbyggeri er vi bare stolte over det der med rynkerne!

Teknologi og innovation til debat på Folkemødet

Ny montageleder i Alux

Mød SMVdanmark på Folkemødet

Latinerkvarteret er for specielle og eksklusive butikker

Ingen knuder på forsyningskæden hos garn-webshoppen, Rito

25-årig frisør åbner endnu en salon med hjælp fra revisor-søster

Eksklusivt gavemiljø hos Circle K

Beskyt dig: En teenager kan hacke din virksomhed

Send til en kollega

0.203