23948sdkhjf

Sports- og badetøj til kvinder med kurver gør op med 100 års mode

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Produktlinjerne udfylder et hul i markedet i en branche, der gør op med en 100 år gammel modefortælling.

Langt størstedelen af tøj til kvinder bliver i dag designet til en størrelse 36 med en lidt drenget kropsproportion.

Læs også: Zizzi klar igen efter hotelbrand

Nu er tøjbranchen ved at få øjnene op for de mange kunder med helt almindelige kroppe, der gennem mange år har måttet nøjes med et begrænset udvalg.

Plus size-brandet Zizzi lancerer kollektionerne Active og Swim, der skal inspirere og give selvtillid ved at fremhæve det frodige og feminine.

Kollektionerne rammer et betydeligt hul i et marked, hvor forbrugeren vil have mulighed for at vælge tøj, der rammer ens personlige stil, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

– Omkring 40 procent af danske kvinder hører til plus size-segmentet, og hidtil har mange måttet nøjes med at tage, hvad de nu kunne passe. Med Active og Swim dækker vi to forskellige behov, hvor vi har oplevet en stor efterspørgsel, og begge kollektioner er fra begyndelsen designet til, at kvinden skal lade sig inspirere og føle sig selvsikker ved at vise sine former, forklarer Mette Würtz Nielsen, Head of Product and Buying ved Zizzi.

Læs også: Zizzi udvider med butik i Skive

 Større diversitet på podierne

Ifølge Else Skjold, adjunkt og ph.d. ved Designskolen Kolding samt forsker i tøjmode, har et vestligt skønhedsideal om at være ung, sexet, moderne og perfekt været indbegrebet af fortællingen om mode Igennem godt 100 år.

Samtidig har vi en beklædningsindustri, der er blevet mere og mere standardiseret, hvilket efterlader en stor gruppe mennesker, der ikke har ret meget at vælge imellem.

Forbrugerne vil imidlertid ikke lade sig nøje, og der er et skred i gang, som for alvor vil slå igennem i de kommende år.

Læs også: Zizzi klar med nyt butikskoncept

– I øjeblikket distancerer dele af modebranchen sig fra historien om champagne og alt for tynde piger på catwalken, og der er kommet større diversitet på podierne. Flere brands er ved at opdage, at en lang række kunder er blevet overset, og inden for de næste fem til ti år vil mange opdage, at det betaler sig at tilgodese flere, siger Else Skjold og uddyber:

 – Rigtig mange kvinder med almindelige kroppe har svært ved at finde noget, der sidder pænt, så det er virkelig kærkomment og relevant, at tilgangen ændrer sig. Det kommer ikke til at ske i morgen, men der er en udvikling i gang, og det er de nye kollektioner fra Zizzi et godt eksempel på, siger Else Skjold.

 Folk, der bruger de mest almindelige størrelser, går ud fra, at de kan få tøj, der passer ens stil, men sådan er virkeligheden ikke altid for plus size-forbrugeren. Hos Zizzi oplever man netop, at den diversitet i markedet, der giver kunderne frihed til at vælge, har været en mangelvare.

 – Mange tager for givet, at hvis man er plus size, er man ikke aktiv, og det passer selvfølgelig ikke. Og det er jo netop essensen af Active- og Swim-kollektionerne – vi ønsker at give vores kunder et bredere udvalg og friheden til at være dem, de er, siger Mette Würtz Nielsen.

Mere om: badetøj | plus-size | Zizzi
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Monki genåbner i Friis Shoppingcenter

Her er vinderne af årets Detailforum Pris

Fremgang i USA og Asien giver Ecco rekordresultat

Ecco nærmer sig et årligt salg på ti milliarder kroner. Det europæiske marked er dog på tilbagetog.

Bazar-ejere i Næstved anmeldt for bedrageri

Flere danskere køber kopivarer på internettet

Tøjgigant lukker vigtig butik i Kolding

Nyhedsbrev

Tøjmand belønnet for en god gerning

Tøjkoncern er gået konkurs

Adidas løber fremgang hjem i Nordamerika og Kina

Bestseller om ja til kæmpetårn: 'Vi er vitterligt positivt overraskede'

Chilener dømt for ni år gammelt røveri mod guldsmed

Groft røveri mod guldsmed på Amager endte med at koste en røver livet. Tirsdag er endnu en mand dømt i sagen.

Borgmester ser frem til højhusturister i Brande

Nu er bolden hos Bestseller, lyder det fra tilfreds borgmester, der ikke har mødt lokal modstand mod højhus.

Tøjmærkerne FZ Forza og Color Kids lever videre med nye ejere

Lokalplan baner vej for højhus på 320 meter i Brande

Hvis udrejse-ø bliver en realitet, stiger butikkernes forsikringer i Stege

Optiker på Fisketorvet hyldet for voldsom vækst

Falske Matas-sms'er er usædvanligt velformulerede

Falske sms'er og mails på korrekt dansk, der ser ud til at komme fra rigtige afsendere, rammer i øjeblikket mange danskere, siger it-sikkerhedseksperter.

Pandora-boss: Vores nedtur er selvforskyldt

Pandoras midlertidige topchef håber, at smykkeselskabet kan komme på ret køl i løbet af få kvartaler

1

Ejer af tøjbutik: 500 kvinders smædekampagne kostede 10 arbejdspladser

Sportsfirmaet bag Forza og Kilmanock er gået konkurs

1

Nu vil Zalando konkurrere med Matas i Danmark

1

Føtex og Bilka tilbagekalder hjemmesko med kaninpels

Dyreværnsorganisationen Anima har gjort Salling Group opmærksom på, at der er brugt ægte kaninpels i skoen.

Zalando præsenterer overbevisende fremgang

Zalando endte helt i top i det europæiske aktiemarked efter et overbevisende regnskab.

Folkekirkens Nødhjælp bag stort klimamarked

Nu går Ilse Jacobsen til Højesteret

Noa Noa vil sælge sit domicil

Masai åbner på Fisketorvet

216.000 kr. fra Skoringens butikker til Støt Brysterne

Dansk firma beholder Ronaldo som undertøjsmodel trods dom

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvide solceller til administrationsbygning

Bronzepakken - Messeudstyr

HCS overtager Hashøj Biogas

Hvide facader med solceller

Færre sygedage pr. medarbejder

For blot kr. 26 om dagen undgår du kassedifferencer og minimere risikoen for tyveri

JEROS A/S udråbt som Årets virksomhed 2018 i Faaborg Midtfyn kommune

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Julen varer lige til påske..tra la la!

Kompromisløst sortiment

Undgå den onde, digitale tvilling

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

FKM uden kompromis

Udlært hos EL:CON - Jonas er elektriker med stort gå-på-mod

Genbrug er fremtiden, og vi er selvfølgelig hoppet med på bølgen!

DT Rullecontainer arbejder til stadighed med sikkerhed og ergonomi

Tæt samarbejde mellem universiteter og GTS-institutter

Thorsman kabeltromle vinder international designpris

Nyhed! Siegling Prolink - Plastmodulbånd Serie 15

Erhvervsministeren lyttede til argumenter for fair betalingsfrister

Kom indenfor og backstage!

Adrian er udlært elektriker hos EL:CON og vil arbejde med projekter

Nye tavlekomponenter til mindre og mellemstore bygninger

Øget efterspørgsel = flere medarbejdere

To nye medarbejdere hos SSI SCHÄFER A/S

Send til en kollega

0.17