23948sdkhjf

Bilka-tur udviklede sig til mareridt for stædig jurist

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Kunde nægtede at vise indholdet af sin pose, og så blev det ubehageligt.

I begyndelsen af august udviklede en indkøbstur i Bilka i Tilst sig i en ubehagelig retning for en kunde, der nægtede at vise indholdet af sine poser for kassemedarbejderen.

Læs også: Sundhedsminister beskylder Coop for dobbeltmoral

Kunden Michael Sørensen, der er uddannet cand. jur., mente ikke, at Bilka har ret til at se i kundernes poser, og derfor nægtede han af princip at efterfølge kassemedarbejderens krav, fortæller Århus Stiftstidende. 

Denne gav dog ikke op så let og ringede efter vagten, der forsøgte at få Michael Sørensen med ind på kontoret, hvilket han også nægtede. 

Derefter dukkede en chef fra butikken op. 

-Og så skal jeg da ellers love for, at tingene kørte af sporet. Sjældent har jeg hørt så meget vrøvl på så kort tid. Jeg forsøgte - mere eller mindre forgæves - at gengive for ham, hvad der var sket, men han lyttede overhovedet ikke. Tværtimod afbrød han mig gentagne gange med direkte angreb på min person. For eksempel blev han ved med at sige, at jeg skulle skamme mig over min opførsel foran min familie, selv om jeg bad ham ikke at inddrage min familie, da den var sagen uvedkommende, fortæller Michael Sørensen. 

Læs også: Salling Group vil ikke købe Magasin

Efter episoden skrev Michael Sørensen til Salling Group og fik svar tilbage, at det er rigtigt, at kassemedarbejdere ikke kan forlange at se ned i kundernes poser, og at kæden vil tage sagen til efterretning og bruge den konstruktivt. 

Men sagen slutter ikke der, for Århus Stiftstidende fortæller, at da avisen henvendte sig til Salling Group om episoden, lød det nu pludseligt, at det hele er en misforståelse. 

Claus Dahl, varehuschef i Bilka i Tilst, siger, at kassemedarbejderen i virkeligheden bare havde bedt Michael Sørensen om at løfte sine poser. 

Michael Sørensen er "målløs over den udlægning", fortæller Århus Stiftstidende. 

Mere om: Bilka | Salling Group


Hold dig opdateret med RetailNews

Kommentarer

Per Larsen
hehe, hvem sagde 'perle':D

Paul Barstad
Det var der vist ingen der gjorde...

Mogens Reinert
Du må kun stille spørgsmål til kunderne, eller måske røre ved tasker og poser, men ikke kigge ned i.
Det siger loven helt klart.

Dansk Supermarked hævds ofte over loven, sa det ikke er første gang, Føtex gør dette, efter den erfaring, jeg har fra andre kunder, det har oplevet det samme.
En uåbnet pakke fra pakkeboksen hos PostNord skulle åbnes, trods den er plomberet med tape og plomber mm.
Hin blev selv hevet ind til kontoret, og skulle åbne pakken, da alarmen gik.
Intet tyder på, at det er pakkens skyld, at alarmen gik.

Så det er ikke første gang, at Dansk Supernarked / Salling Group gør dette, og garanterer hellere ikke sidste gang.

Preben Jespersen
det var hans ret at nægte dem og kikke i tasken. Det er Bilkas ret og udelukke ham som kunde. Det er utroligt storsindet han kun er blevet udelukket af Bilka og ikke alle deres butikker.

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Nespresso vil tættere på de danske kunder

Nespresso har fravalgt supermarkeder til fordel for egne "boutiques" og loyalitetsprogrammer. Nu forsøger virksomheden en ny strategi med pop up-shops forskellige steder i Danmark.

Naturli’ Foods anmeldt for at bruge ordet "latte"

Virksomheden trækker produktet tilbage - og direktøren trækker på smilebåndet

Købmænd: Stærke anbefalinger fra Vækstteam

Politiformand om tyverier: Har måttet prioritere benhårdt

Politiet har måttet prioritere benhårdt, siger Claus Oxfeldt om butikker, der oplever tyve komme igen og igen.

Regeringen vil gøre det dyrere at være butikstyv

Et nyt regeringsudspil skal gøre det sværere for organiserede kriminelle at begå tyverier mod danske butikker.

Julekalender fra Thisted Bryghus revet væk

Nyhedsbrev

1

Tv2 sætter fokus på butikstyverier

Statistikken siger, at der er færre tyverier, men butiksejerne siger noget andet. Og politiet har ikke tid.

Domino's udnytter smuthul til at slette smileyrapporter

Efter hygiejneskandaler har Domino's brugt ejerskifter til at skjule kritiske smileyrapporter for deres kunder.

Rødkålen er stresset: Kan få konsekvenser for julemiddagen

En grøntsagsproducent fra Samsø frygter, at rødkålene slipper op inden juleaften.

Mælk har aldrig været så dyrt som nu

To kæder vil forvandle sort fredag: Samler ind til lokal julehjælp

Kvickly og SuperBrugsen gør Black Friday til Give Back Friday. Donerer 1 million til julehjælp. Og kunderne kan også være med

Kiosker i Istedgade sælger ulovlig potensmedicin

Tre ud af otte kiosker i Istedgade i København sælger ulovlige Viagra-kopipiller. Det kan være farligt, vurderer overlæge.

Aldi: Vi garanterer ordnede forhold

Bagere uddeler gratis surdej til hjemmebrug

Op til Homemade Bread Day 17. november fejrer Guldbageren 30-årsdag med at uddele surdej over hele landet.

Coop-butikker kommer online

I dag begynder Coop en sammensmeltning mellem udvalgte butikker og Coop.dk MAD.

Dansk Retursystems nye fabrik får højteknologisk udstyr fra tyske Stadler

Salling-donation til kystplastprojekt

Føtex i Thisted skaffede penge til lokalt kystprojekt.

Irma kåret som Danmarks Mest Anbefalede Virksomhed

Ekspert: Dagligvarehandel på nettet vil for alvor bryde igennem, når Amazon kommer

Thise Mejeri rydder (næsten) præmiebordet i mejeridyst

Guldbager-kæden kæmper med store hygiejne-problemer

- Som forbruger skal man lige holde øje, før man går ind i en af de her butikker, siger ekspert.

Varmrøget laks tilbagekaldes efter fund af listeria

Danmarks Bedste Kollega arbejder i Netto

I alt 1.760 gode kolleger har været nomineret til prisen, som skal sætte fokus på fællesskab på jobbet.

Én deltidsansat skal kontrollere tobakssalg i hele landet

Der er afsat 0,7 årsværk til at kontrollere salg af alkohol og tobak i alle landets butikker.

Mus blev dyr for Netto i Thisted

Brød-iværksætter spejder mod udlandet

Ny Netto i Jels

Frugt og grønt er fyldt med pesticidrester

Hver femte dansker holder Mortensaften

Kasserede østjyske tomater bliver forvandlet til gourmet-ketchup

Risiko for metalstykker: Ymerdrys og rasp tilbagekaldes

Dagrofa bøvler med plastik i cheddarposer

Britisk tobakskæmpe opbygger stort smøglager før brexit

Hanegal dropper aluminium i postejbakken

Ny mand på posten i Dagli’Brugsen

1

Lidl afvist af udvalg

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Sort fredag

PALOMAT® udvider forhandlernetværket!

Kursus: Den svære samtale om sygefravær/mistrivsel - 5.3.2019

Vi styrker teamet hos PALOMAT®

EL:CON har færdigmeldt og afleveret projekterings- og installationsentreprisen på Aarhus Teater

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

Ferske kalkuner til Thanksgiving den 22. november

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Så er vi igang på FoodTech messen - kig forbi!

Elsikkerhed og EMC i ét og samme hoved

Velkommen til Gs1 Denmarks julekalender 2018

Opret jobannonce nemt og gratis på Jobnet for Arbejdsgivere

Kontanter er forsat et væsentligt og betydeligt betalingsmiddel

Oplev PALOMAT® på dette års FoodTech messe

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Kursus 6.2.19: Forebyg og håndter stress

Mød os på Foodtech 2018

Sikker rekrutteringsproces på Jobnet for Arbejdsgivere

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Webinar: Bliv knivskarp på dimensioneringssoftwaren Ecodial

Sverige indfører obligatorisk elektronisk fakturering

JEROS opdatere deres velkendte kassevasker

Jarle er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg - og ekspert i solceller

November er Spar-penge-måned

Sikring mod skadedyr v/supermarked

Send til en kollega

0.334