23948sdkhjf

Bilka-tur udviklede sig til mareridt for stædig jurist

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Kunde nægtede at vise indholdet af sin pose, og så blev det ubehageligt.

I begyndelsen af august udviklede en indkøbstur i Bilka i Tilst sig i en ubehagelig retning for en kunde, der nægtede at vise indholdet af sine poser for kassemedarbejderen.

Læs også: BR's nye chef vil begejstre med oplevelser

Kunden Michael Sørensen, der er uddannet cand. jur., mente ikke, at Bilka har ret til at se i kundernes poser, og derfor nægtede han af princip at efterfølge kassemedarbejderens krav, fortæller Århus Stiftstidende. 

Denne gav dog ikke op så let og ringede efter vagten, der forsøgte at få Michael Sørensen med ind på kontoret, hvilket han også nægtede. 

Derefter dukkede en chef fra butikken op. 

-Og så skal jeg da ellers love for, at tingene kørte af sporet. Sjældent har jeg hørt så meget vrøvl på så kort tid. Jeg forsøgte - mere eller mindre forgæves - at gengive for ham, hvad der var sket, men han lyttede overhovedet ikke. Tværtimod afbrød han mig gentagne gange med direkte angreb på min person. For eksempel blev han ved med at sige, at jeg skulle skamme mig over min opførsel foran min familie, selv om jeg bad ham ikke at inddrage min familie, da den var sagen uvedkommende, fortæller Michael Sørensen. 

Læs også: Salling Group lægger afstand til Coop

Efter episoden skrev Michael Sørensen til Salling Group og fik svar tilbage, at det er rigtigt, at kassemedarbejdere ikke kan forlange at se ned i kundernes poser, og at kæden vil tage sagen til efterretning og bruge den konstruktivt. 

Men sagen slutter ikke der, for Århus Stiftstidende fortæller, at da avisen henvendte sig til Salling Group om episoden, lød det nu pludseligt, at det hele er en misforståelse. 

Claus Dahl, varehuschef i Bilka i Tilst, siger, at kassemedarbejderen i virkeligheden bare havde bedt Michael Sørensen om at løfte sine poser. 

Michael Sørensen er "målløs over den udlægning", fortæller Århus Stiftstidende. 

Mere om: Bilka | Salling Group
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (4)
Forsiden lige nu

BR's nye chef vil begejstre med oplevelser

Legetøjskæden BR har fundet sin nye chef. Første opgave bliver at sætte de gode oplevelser i centrum og genskabe legetøjets magi, fortæller Salling Group

Irma inviterer København til byens største madfest

Stigende interesse for at møde menneskene bag maden får Irma til at holde messe i Forum for de københavnske forbrugere

Detailgiganten Walmart øger salg i butikker og på nettet

Forskere udvikler nyt våben der kan afsløre kopivarer

Forskere fra Københavns Universitet har opfundet et kemisk fingeraftryk, der kan afsløre en kopivare.

Lurpak og sydlandsk ost giver fremgang for Arla

Vestfyen siger farvel til direktør

Nyhedsbrev

Så meget betyder Michelinstjernerne for producenter

Frellsen tilbage på det sjove chokoladespor

Ny, dansk mad-app vil indtage Norden

Mange udskiftninger i ledelsen gør efterforskning af Top-Toy vanskelig

Top-Toys konkurs er under kulegravning, men en hæsblæsende udskiftning i toppen vanskeliggør forløbet.

Både Flammen og Ilden scorer millioner på grillbuffeter

Tyske Lidl vil åbne over 100 nye butikker i Danmark

Over de næste år vil den tyske supermarkedskæde Lidl næste fordoble antallet af butikker i Danmark.

I Canada giver de bøder for fejl

Ekspert argumenterer for, at kæderne skal indføre en bødeordning ved prisfejl.

Matas slår to butikker sammen i Fredericia

Ny Matas rykker ind i Fætters BR's gamle lokaler.

1

Netto-chef fyret: Gav storkunde særbehandling

Nu udvider nemlig.com leveringsområde på Fyn og Sjælland

Flere drikker Coca-Cola: Overskuddet stryger i vejret

1

Medie: Netto laver suverænt flest prisfejl

Netto er det supermarked, hvor flest kunder oplever fejl på kvitteringerne, fortæller BT.

Michelinuddeling kan blive party i provinsen

Når Michelin i år ikke uddeles i København, er det signal om, at hele landet nu er med, siger turistdirektør.

Butikschef og kunder overmandede røver

"Gammel kending" truede med en pistol-attrap.

Arctic Group skal levere op mod halvdelen af varerne til ny detailkæde på Island

Nu skal Føtex være demensvenlig

Danskerne har indsamlet mere end 2,4 mio. plastiklåg til genanvendelse

Fastfoodkæde dømt for diskrimination

S ved stadig ikke hvad en pakke cigaretter skal koste

Dyrere øl sender Heinekens salg i vejret

Coop glad for emballage-stramning

Barbie-dukker sikrer Legokonkurrent bedre regnskab end ventet

Stort flertal af danskerne vil hæve cigaretpris til 60 kroner

Håndværkere gjorde historisk fund under gulv i bryghus

Netto åbner butik i Sæby

Interflora giver halv million til ensomme danskere

Tenax tilbagekalder sild

Skal spare 350 millioner: Danish Crown skærer 400 stillinger

McDonald's strategiskifte sender omsætningen nedad

3F pudser fogedretten på omstridt slikgrossist

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

RollDolly fra DT Rullecontainer

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

Twister - den farverige spot

Selvhjælp til din GS1-faktura?

Sous vide produktion med integreret sikkerhedsberegner

Pop-Up væg (tekstil)

Extramultus - elastiske bånd til fødevareindustrien

Kø nummersystem hos Bruun Rasmussen Auktioner

SSI Schäfer leverer automationsløsning til PostNord og Stadium

Tak til alle som besøgte os på vores stand på Stockholm furniture fair 2019

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Danish IP Fair 2019 - The Next Big Thing

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Opdateret facadebelysning

For mindre end kr. 25 om dagen opnås højere indtjening og besparelse af CIT/bank omkostninger

Michael er udlært elektriker hos EL:CON – og ser frem mod nye projekter

Jakob er lærling hos EL:CON i Viborg – og fortsætter som udlært elektriker i Skive

Overskudsvarme fra køleanlæg bruges som fjernvarme

Internet of Things: Logistik bliver aldrig det samme igen

Det bliver obligatorisk for dig at sende elektroniske fakturaer til den off...

Q-System håndteringsløsning er med til at reducere omstillingstiden med 90%

Få hjælp til din bogføring med Billy Bogføringshjælp

Send til en kollega

0.165