23948sdkhjf

Saxo.coms brug af ”forlagets pris” var vildledende markedsføring

Onlineboghandlen Saxo.com har i sin markedsføring sammenlignet egne bogpriser med ”forlagets pris” – på trods af at mange af bøgerne ikke kan købes direkte hos forlagene.

Det vurderer Forbrugerombudsmanden er vildledende markedsføring, fortæller Dansk Erhverv i et nyhedsbrev.

Når erhvervsdrivende laver prismarkedsføring og sammenligner egne priser med andres fx producentens vejledende pris eller andre konkurrenters priser, så skal de oplyste sammenligningspriser væres korrekte.

I markedsføringen på Saxo.com blev priserne direkte sammenlignet med forlagets pris til trods for, at forlagene ikke selv sælger bøger direkte til forbrugere fra deres hjemmesider.

Sagen er afsluttet med, at Forbrugerombudsmanden har indskærpet reglerne for Saxo.com.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.134