23948sdkhjf

Forbrugeradfærd: Dårlige butikker får halvanden chance

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En fysisk butik eller webshop har i gennemsnit 1,65 chancer for at levere en god kundeoplevelse, inden kunden forsvinder.

De fleste forbrugere har sikkert prøvet at tænke: “Det er sidste gang, jeg handler der” efter en dårlig oplevelse. Men hvor mange gør alvor af deres trussel?

Læs også: Tre forbrugertendenser kan forandre din forretning i 2019

Svaret fremgår af en ny rapport fra Valitor, en international udbyder af betalingsløsninger som har undersøgt 2.005 forbrugernes shoppingoplevelser før, under og efter et køb i både fysiske butikker og på nettet, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

Valitors APEX-rapport ("after payment experience") viser, at forbrugerne i gennemsnit giver en butik 1,65 muligheder for at levere en god oplevelse.

- Forbrugernes forventninger øger konkurrencen blandt retailerne om at levere den bedste købsoplevelse og det højeste serviceniveau, for der er ikke plads til sjusk. Det understreger, at det er god forretning for virksomheden at investere i gode kundeoplevelserbåde før, under og ikke mindst efter et køb af et produkt eller en service, siger Bettina Thorkelin, nordisk salgsdirektør hos Valitor.

Forbrugere ønsker et langvarigt forhold til deres retailer
Valitors undersøgelse viser, at hele 58 pct. af forbrugerne ønsker en længerevarende relation til deres retailer.

Det gælder 62 pct. af kvinderne og 55 pct. af mændene.

- Vores analyse viser tydeligt, at der er en stærk relation mellem forbruger og brand. Men den viser også, at der ikke skal ret meget til, før forbrugerne mister tilliden, siger Bettina Thorkelin fra Valitor. 

- Nogle retailere lader sig forblænde af oplevelsen op til et køb og glemmer, at forbrugerne faktisk gerne vil butikken og brandet på den lange bane. I nogle tilfælde resulterer det i, at en forbruger aldrig kommer igen efter en dårlig shoppingoplevelse, forklarer hun.

Betalingsdata kan styrke relationen
Ifølge Bettina Thorkelin er betalingsdata selve nøglen til forbrugernes hjerte, fordi de viser forbrugernes præferencer.

- Betalingsdata er en vigtig kilde til viden om, hvorvidt forbrugeren har haft en god eller dårlig købsoplevelse. Det giver nemlig et præcist billede af den enkelte forbruger, herunder hvor ofte varer refunderes og hvilke betalingsmetoder, der foretrækkes. Sånæste gang forbrugeren skal betale for din service eller produkt, møder personen noget velkendt og trygt, siger hun.

Mere om: Forbrugeradfærd
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
1

Omfattende slikfuskeri på Nørrebro

- Man skal i hvert fald op på 16-17 kroner per 100 gram, før man kan tjene på det. Og så er det ikke engang en god forretning, siger slikdirektør.

Dansk møbelkæde har norsk medvind: Åbner butik nr. 20

Rudkøbing: Blomsterhandler beskylder SuperBrugsen for at være usolidarisk

Det er ikke fair i et lille samfund, at et supermarked æder sig ind på små butikkers salg, mener indehaver af blomsterbutik på Langeland.

Nu donerer taskekæde igen millioner til kræftforskning

68-årig anholdt for brug af peberspray i Lidl

Flere personer fik det dårligt i et supermarked tirsdag. En 68-årig mand er anholdt for brug af peberspray.

45 job forsvinder - Schulstad-ejer lukker dansk bageri

Nyhedsbrev

Politiet ophæver afspærring ved supermarked ved Aarhus

Telenor mister igen kunder - nu vil selskabet sætte proppen i

Telenor mistede 7000 kunder i tredje kvartal. Selskabet varsler offensiv, der skal vende udviklingen.

Forbrugerne ser mere skeptisk på fremtiden

Forbrugertilliden faldt i oktober, da forbrugerne ser mindre positivt på Danmarks økonomiske situation.

Krydstogt boomer i Danmark trods miljøkritik

McDonald's straffes for mindre fremgang end ventet

Opkøb: Falengreen opruster på convenience

Minister vil fjerne danske flag på udenlandsk honning

Møbelhus leverer bedste regnskab i flere år

Kinesisk nytår og julesalg sender svinepriser på himmelflugt

Danske svineproducenter har udsigt til den højeste svinenotering siden 2001

Nu kommer Føtex nok snart også med en onlinebutik

E-cigaretter kan have hjulpet 50.000 briter med rygestop i 2017

Mange briter har haft succes med at udskifte tobak med e-cigaretter, som dog heller ikke er uden risiko.

Stark popper op i Carlsberg Byen

Tidligere Arlachef skal rydde op efter skandale

Jobfesten i Danmark er slut: Beskæftigelsen står i stampe

Fyrværkeribranchen skal stramme op på egenkontrol

1

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Nu skal Danmarks bedste gårdbutik kåres

Lokale fødevarer er en stor forbrugstrend, og nu vil app'en Goforlocal kåre årets bedste gårdbutik.

Sukkerfri drikke får Cola-regnskab til at bruse over forventning

Måling: 72 procent af de unge vil spise mindre kød

3 fortsætter med at lokke flere kunder ind i butikken

Orkla satser på nye investeringer og ændrer i topledelsen

Midtjysk møbelbutik i stor udvidelse

Danmarks konkurrenceevne fastholder plads i global top-ti

De fleste virksomheder fejler i skatteregler

Tag med et kig ind i fremtiden: Sådan skal vi spise

Efter år med en kæp i hjulet: Bøf-chef vil vende minus til plus

SodaStream vil spare miljøet for 67 milliarder plastikflasker

Mille Food fyrer ledelsen

1

Mand stjal nødder i Netto

Carlsbergs papirflaske har et indre af plast

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Danish Retail Award 2019

Nutidens detailkunder stiller højere krav end nogensinde før

EL:CON samler forretningen under ét tag i Aalborg

Isomasters miniboxe til omgående levering

Bæreposer der skaber mersalg – 3 tips til dit posedesign

Deltag i konferencen ‘Reliability strategy and tools’

Find den rigtige balance i din jobsøgning

Har du styr på dit GTIN-varenummer?

Bliv klar til Halloween med gratis skabeloner fra Avery!

VKST i front for landbrugets CO2 kamp med nyt solcelleanlæg

Formiddagsevent:Effektiv samhandel ml. kunder & leverandører

UT 20U-14 Fstr/Fbrc Sort/Blp

Støb fundamentet for succes med en tryg, planlagt overgang fra projekt til drift

PALOMAT® 5 – stabling og nedstabling af 1-5 paller

Papkasser i alle størrelser

Resultatorienterede og værdiskabende løsninger i pakkeriet

Den industrielle kontor pendel

Spar mange penge på CTcoin bonruller

Gaveindpakning: 3 gode råd kædekontoret bør overveje

Se videoen og se hvordan du nemt undgår tyveri

UDSALG: PALOMAT® 5 til stabling og nedstabling af 1-5 paller

BRUG FOR AT BLIVE VÆRDSAT? - bliv kunde hos os

Tre ting du skal overveje, når du skifter til solceller

Emballagekatalog til julen 2019 – den bæredygtige jul

BRØNDSHOLM´S EFTERÅR/VINTER brochure for 2019 er på gaden

Send til en kollega

1.173