23948sdkhjf

Forbrugeradfærd: Dårlige butikker får halvanden chance

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En fysisk butik eller webshop har i gennemsnit 1,65 chancer for at levere en god kundeoplevelse, inden kunden forsvinder.

De fleste forbrugere har sikkert prøvet at tænke: “Det er sidste gang, jeg handler der” efter en dårlig oplevelse. Men hvor mange gør alvor af deres trussel?

Læs også: Tre forbrugertendenser kan forandre din forretning i 2019

Svaret fremgår af en ny rapport fra Valitor, en international udbyder af betalingsløsninger som har undersøgt 2.005 forbrugernes shoppingoplevelser før, under og efter et køb i både fysiske butikker og på nettet, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

Valitors APEX-rapport ("after payment experience") viser, at forbrugerne i gennemsnit giver en butik 1,65 muligheder for at levere en god oplevelse.

- Forbrugernes forventninger øger konkurrencen blandt retailerne om at levere den bedste købsoplevelse og det højeste serviceniveau, for der er ikke plads til sjusk. Det understreger, at det er god forretning for virksomheden at investere i gode kundeoplevelserbåde før, under og ikke mindst efter et køb af et produkt eller en service, siger Bettina Thorkelin, nordisk salgsdirektør hos Valitor.

Forbrugere ønsker et langvarigt forhold til deres retailer
Valitors undersøgelse viser, at hele 58 pct. af forbrugerne ønsker en længerevarende relation til deres retailer.

Det gælder 62 pct. af kvinderne og 55 pct. af mændene.

- Vores analyse viser tydeligt, at der er en stærk relation mellem forbruger og brand. Men den viser også, at der ikke skal ret meget til, før forbrugerne mister tilliden, siger Bettina Thorkelin fra Valitor. 

- Nogle retailere lader sig forblænde af oplevelsen op til et køb og glemmer, at forbrugerne faktisk gerne vil butikken og brandet på den lange bane. I nogle tilfælde resulterer det i, at en forbruger aldrig kommer igen efter en dårlig shoppingoplevelse, forklarer hun.

Betalingsdata kan styrke relationen
Ifølge Bettina Thorkelin er betalingsdata selve nøglen til forbrugernes hjerte, fordi de viser forbrugernes præferencer.

- Betalingsdata er en vigtig kilde til viden om, hvorvidt forbrugeren har haft en god eller dårlig købsoplevelse. Det giver nemlig et præcist billede af den enkelte forbruger, herunder hvor ofte varer refunderes og hvilke betalingsmetoder, der foretrækkes. Sånæste gang forbrugeren skal betale for din service eller produkt, møder personen noget velkendt og trygt, siger hun.

Mere om: Forbrugeradfærd
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Midtjysk møbelbutik i stor udvidelse

Jysk åbner første butik med nyt koncept

Kæmpe koncerner sværger plast-ed

Holstebro: To Matas-butikker bliver slået sammen

Tag med et kig ind i fremtiden: Sådan skal vi spise

Fuld mand smed stor sten efter Netto-vagt

Mandag formiddag gik fuld 32-årig mand amok uden for Netto-butik i Odense.

Nyhedsbrev

Konkurs afværget – 50 arbejdspladser reddet

Danmarks konkurrenceevne fastholder plads i global top-ti

Øl, honning, marmelade og gin: Producenter elsker adgang til specifikt logo

De fleste virksomheder fejler i skatteregler

Ilva-butik tilbage på oprindelige hænder

Stor handelsgade bliver ensrettet: Nu trækker de handlende i protesttøjet

Efter år med en kæp i hjulet: Bøf-chef vil vende minus til plus

Mille Food fyrer ledelsen

SodaStream vil spare miljøet for 67 milliarder plastikflasker

Silvans vending koster dyrt – låner tocifret millionbeløb

1

Mand stjal nødder i Netto

Dagli'Brugsen lukker i Visby

Slidte kølere og frysere gjorde udslaget, og nu lukker butikken.

Pusher dømt for at vise falske lønsedler til bilforhandler

Endelig lykkes det: Rema 1000 åbner i Helsinge til marts

Han skal styre BoConcept for en stund

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

3

Små kiosker vil dø, hvis ny tobakslov bliver gennemført

Nærbutikkernes Landsforening advarer: For nogle småbutikker udgør tobak op mod halvdelen af omsætningen.

Carlsbergs papirflaske har et indre af plast

Dansk ingrediensgigant vokser - men ser mørke skyer på himlen

En stribe af butikker lukker i gågade

Svaneke Is' regnskab smelter ned

Hammeren er faldet: Lidl brød markedsføringsloven

Netto åbner butik i Sønderborg

Næste Playstation-konsol lanceres op til julen 2020

Carlsberg får ny kommerciel direktør

Landsret stadfæstede dom for apoteks-underslæb

Flere og flere seniorer springer ud som iværksættere

Irma-kunder samles til samtale om klimaet

Analytiker: Det er et meget svært job at være B&O-direktør

Naturli’ viser verden nyudviklet ærteprotein

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® 5 – stabling og nedstabling af 1-5 paller

Papkasser i alle størrelser

Resultatorienterede og værdiskabende løsninger i pakkeriet

Den industrielle kontor pendel

Spar mange penge på CTcoin bonruller

Gaveindpakning: 3 gode råd kædekontoret bør overveje

Se videoen og se hvordan du nemt undgår tyveri

UDSALG: PALOMAT® 5 til stabling og nedstabling af 1-5 paller

BRUG FOR AT BLIVE VÆRDSAT? - bliv kunde hos os

Tre ting du skal overveje, når du skifter til solceller

Emballagekatalog til julen 2019 – den bæredygtige jul

BRØNDSHOLM´S EFTERÅR/VINTER brochure for 2019 er på gaden

Gerflor Acoustic Plus 19 dB. Forbedret produkt - større fleksibilitet

Synlighed - Synlighed - Synlighed

Bedside-scanning kræver kulturændring

Oprydningssalg. Gadeskilte med stor rabat.

Danish Retail Award 2019

(Plast)affald i havet – de rigtige løsninger er det vigtigste

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

Hvor stor en nøgle giver du din medarbejder den første dag?

Er din vognpark fremtidssikret?

Se videoen og kig indenfor i fremtidens butik

3 tips til miljørigtig emballage uden meromkostninger

Flemming har arbejdet 25 år med termografi

Oplev PALOMAT® på Hi messen i Herning

Send til en kollega

0.178