23948sdkhjf

Forbrugeradfærd: Dårlige butikker får halvanden chance

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En fysisk butik eller webshop har i gennemsnit 1,65 chancer for at levere en god kundeoplevelse, inden kunden forsvinder.

De fleste forbrugere har sikkert prøvet at tænke: “Det er sidste gang, jeg handler der” efter en dårlig oplevelse. Men hvor mange gør alvor af deres trussel?

Læs også: Kasseboner kan blive guld værd for fødevareproducenter

Svaret fremgår af en ny rapport fra Valitor, en international udbyder af betalingsløsninger som har undersøgt 2.005 forbrugernes shoppingoplevelser før, under og efter et køb i både fysiske butikker og på nettet, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

Valitors APEX-rapport ("after payment experience") viser, at forbrugerne i gennemsnit giver en butik 1,65 muligheder for at levere en god oplevelse.

- Forbrugernes forventninger øger konkurrencen blandt retailerne om at levere den bedste købsoplevelse og det højeste serviceniveau, for der er ikke plads til sjusk. Det understreger, at det er god forretning for virksomheden at investere i gode kundeoplevelserbåde før, under og ikke mindst efter et køb af et produkt eller en service, siger Bettina Thorkelin, nordisk salgsdirektør hos Valitor.

Forbrugere ønsker et langvarigt forhold til deres retailer
Valitors undersøgelse viser, at hele 58 pct. af forbrugerne ønsker en længerevarende relation til deres retailer.

Det gælder 62 pct. af kvinderne og 55 pct. af mændene.

- Vores analyse viser tydeligt, at der er en stærk relation mellem forbruger og brand. Men den viser også, at der ikke skal ret meget til, før forbrugerne mister tilliden, siger Bettina Thorkelin fra Valitor. 

- Nogle retailere lader sig forblænde af oplevelsen op til et køb og glemmer, at forbrugerne faktisk gerne vil butikken og brandet på den lange bane. I nogle tilfælde resulterer det i, at en forbruger aldrig kommer igen efter en dårlig shoppingoplevelse, forklarer hun.

Betalingsdata kan styrke relationen
Ifølge Bettina Thorkelin er betalingsdata selve nøglen til forbrugernes hjerte, fordi de viser forbrugernes præferencer.

- Betalingsdata er en vigtig kilde til viden om, hvorvidt forbrugeren har haft en god eller dårlig købsoplevelse. Det giver nemlig et præcist billede af den enkelte forbruger, herunder hvor ofte varer refunderes og hvilke betalingsmetoder, der foretrækkes. Sånæste gang forbrugeren skal betale for din service eller produkt, møder personen noget velkendt og trygt, siger hun.

Mere om: Forbrugeradfærd
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Største overskud nogensinde hos Biltema

Coop skyder en milliard i 500 butikker

Sportmaster lukker seks butikker

Borgerfinansierede købmænd vinder frem i landsbyerne

Bertoni åbner outlet med tilknyttet skrædder i Ringsted

Stopper ikke ved robot-teknologi: Bygger drive-in-apotek  

Nyhedsbrev

Indehaver gennem 15 år sælger sin forretning

Udrensning i B&O’s butiksnetværk

Ny købmand i Rema 1000 i Frederikshavn

Coop går over til flergangsplast

Ilse Jacobsen får millionunderskud efter vanskeligt år

Lokalbrugs genopstår med 99 pct. sandsynlighed

B&O's overskud tager stort dyk efter svært år

Det seneste år har været skuffende for Bang & Olufsen, der må se overskuddet falde 77 procent

Only åbner deres første danske outlet

Kaffehus har vokseværk: Vil vokse 100 pct.

Magasin fordobler websalget i Aalborg

30 Coop-butikker får solceller

Meny gemmer tobakken væk

Ny mand i spidsen for Rema 1000 i Struer

Møbelkæde vender millionunderskud til overskud

Filialchef i Bygma får endnu en hat

Søstrene Grene går ind i Finland

Matas har fået makeover i Fredericia

Ny Netto åbner i Thisted

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Medie: Nets vil sælge Betalingsservice

Daells Bolighus ramt af brand og vandskade

Ægtepar: Derfor solgte vi vores sodavandssucces

Næsten hver anden elev i 9. klasse i København har prøvet e-cigaretter

To teenagere sigtet for at sætte ild til børnehave og butik

15-årig kræves fængslet for Netto-brand

Antallet af konkurser har været stigende i 2019

Roskilde Festival vil reducere madboders CO2-aftryk

Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Politiet efterforsker brand i børnehave og Netto som påsat

Danskerne køber pool som aldrig før

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.204