23948sdkhjf

Første kunde-til-kunde-basar i Danmark – webshop tager nye metoder i brug

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

De fleste forbinder webbutikker og almindeligedetailbutikker med salg af produkter til en forbruger.

Læs også: Kaos: Bazar-forretninger tror ikke på lukning

Men nu gør den webbaserede detailforretning Nicehair.dkop med den tilgang, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

30. juni stiller den nemlig DGI-Byen til rådighed kvit og frit for sine kunder, så de kan få en stand og sælge overskydende skønheds- og kosmetikprodukter.

Det minder dermed om en basar – bare med den forskel, at der ikke skal betales for at udstille.

Ifølge Henrik Theil, der er kommunikationschef hos brancheforeningen FDIH og ekspert i detail og webshoptendenser, er Nicehairs tiltag nytænkende og unikt i Danmark.

Læs også: Driller konkurrenten: Sælger parfumer for 20 kroner i en time

– Det passer godt ind i tidens trend, men det er helt nyt, at en virksomhed skaber en platform, hvor kunder kan sælge egne produkter til andre kunder til en basar. Flere webbaserede virksomheder er for nylig begyndt at gå mere i retning af de traditionelle detailvirksomheder, der har den fysiske dimension ved kundeoplevelsen som et stærkt kort. Den del er webshops ved at indarbejde i deres forretning, fordi kunderne også kan have behov for den direkte kontakt og rådgivning, forklarer Henrik Theil.

Nicehair.dk har ud over hjemmesiden nicehair.dk også fysiske butikker i Kolding og Esbjerg.

Der er forretning i det
Det kan virke som om, at Nicehair.dk saver den gren af, virksomheden sidder på, når den lader kunderne sælge til hinanden. Men ifølge Henrik Theil giver det endnu mere retur.

– Nicehair.dk rammer kundeloyalitet og videndeling.Kunderne har jo i baghovedet, at Nicehair.dk stillede rammerne for basaren til rådighed. Samtidig deler de ud af den ekspertviden, som virksomheden besidder, og som kunderne kan drage nytte af og huske, når der skal købes nyt,forklarer Henrik Theil.

Manden bag ideen glæder sig til at opleve en summende basar i DGI-Byen.

– Vi er et brandfællesskab, hvor vi meget gerne vil være tæt på vores kunder. Vi har en stor involvering på Facebook med blandt andet vores live-auktioner, og vi har faktisk fået idéen om basaren delvist fra vores kunder på Facebook, derhar efterlyst et fysisk forum, hvor de kan udveksle produkter, forklarer Hans Tosti, der er CEO hos Nicehair.dk.

Læs også: Omnichannel præger butikshandlen

Ifølge direktøren er der allerede en række Facebook-grupper,hvor kunderne forsøger at parre hinandens overskydende produkter, og den markedsplads er detailforretninger og webshops også inde på.

– Det er en fantastisk loyalitetsplatform at få adgang til, så det er helt klart noget, som virksomhederne ser stort markedsføringspotentiale i lige nu, forklarer Henrik Theil.

Natasha Jørgensen, der udstiller på basaren, serfrem til arrangementet, hvor hun møder andre Nicehair-kunder med samme interesse for skønhedsprodukter.

Hun er ikke i tvivl om, at basaren giver god forretningsmæssig mening, da hun og andre bliver knyttet endnu tættere til Nicehair.dk.

Mere om: bazar | Nicehair
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

Sundhedsminister vil hjælpe de nødlidende apoteker i landområderne med penge fra byapoteker med overskud.

Truede landapoteker kan øge ulighed i sundhed

Den nuværende økonomimodel for apoteksdriften truer med at trække tæppet væk under landapotekerne.

Pludselig fik Sport 24 en falsk medejer

- Vi er rystede over, at dette kan ske. Det er virkelig en mærkelig sag, siger direktør for kæden.

Nyhedsbrev

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Matas opjusterer efter fantastisk julesalg

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Fairtrade-produkter buldrer frem

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

Apoteker melder om fordobling af salg af cremer mod fnat

Britisk fitnesskæde køber Fitness World

PureGym har offentliggjort en købsaftale på den største fitnesskæde i Danmark, Fitness World.

Danskerne køber mere bæredygtigt sexlegetøj

Salling Group og Matas er med til at bekæmpe digital svindel

Flere detailvirksomheder deltager i samarbejdet om ny anti-svindel-app sammen med blandt andet Politiet og Nets.

Sportmaster vil udfordre danskerne med ny app

Matas: 100 nyansættelser på rekordtid

1

Lokal Sport 24 vil stoppe misforståelser: Vi får ingen penge fra nethandel

Black friday: Hvert fjerde tilbud er falsk

Der snydes især med kogeplader og grilltilbehør. Se Pricerunners statistikker for black friday indtil videre.

Coop køber kæmpe logistik-center til over en halv milliard

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Digitaliser din mobile medarbejdere med Solutionweb Apps

Svensk virksomhed søger knappe producent.

Klimakampen er rykket ind

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Send til en kollega

0.158