23948sdkhjf

Ung iværksætter: Jeg kan slå webgiganterne på trods af lave priser

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

De udenlandske giganters indtog i Danmark kan betyde lukning for flere af de danske webshops, men dansk iværksætter siger, han har knækket koden i kampen mod de store spillere.

I 2018 brugte danskerne 129,3 milliarder kroner på internettet, men 43,4 mia. kroner – over en tredjedel af pengene gik til udenlandske webshops.

Læs også: Danskernes digitale indkøbskurv bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.

Det hænger blandt andet sammen med, at de udenlandske webshops har mulighed for at presse prisen mere end de danske.

Når kunderne handler online, er prissætning nemlig en vigtig faktor – men ikke den vigtigste, mener 27-årige Michael Tobiassen Hansen, der er iværksætter og stårbag flere succesfulde danske webshops.

Blandt andet Kaffedrengen.dk,hvor det er muligt at købe kaffekapsler på abonnement til sin Nespressomaskine, og Gillette-udfordreren, Barberklingen.dk,hvor man kan købe barberskrabere på abonnement.

Begge webshops ligger i konkurrence med blandt andet de store brands egne webshops, samt Ebay – og i Holland også Amazon.

Læs også: RetailNews tester: Nemlig.com er Danmarks bedste onlinesupermarked

Kaffedrengen har eksisteret i cirka et år,og Barberklingen startede i 2016. De samlede abonnementsindtægter beløber sig for Kaffedrengen i Danmark til 8 millioner kroner og for Barberklingen, inklusive Holland og Sverige, til omkring 12 millioner kroner.

– Selvfølgelig er der nogen, der køber kopivarer hjem og sælger dem billigt, fordi de kun prøver at spille med på prisen. Men der er så mange, der gør netop det, at chancen for at miste kunden igen bliver stor. Det handler i stedet om at skille sig ud og være nærværende, hvis kunden skal have en god oplevelse og komme igen, siger Michael Tobiassen Hansen i en pressemeddelelse.

Han tilføjer, at han gik ind i Holland med Barberklingen i juni 2019 og allerede er oppe på 2000 abonnenter.

Forbrugerne vil have nærhed, service – og en lokal bager
I lande som Tyskland og England sidder de store udenlandske webshops Ebay og Amazon på henholdsvis 30 og 50 procent af onlinemarkedet. Og det frygtes da også, at Amazon tager en stor bid af det danske marked, når de gør deres forventede indtog.

– Der er da en reel risiko for, at de eksisterende webshops bliver opslugt, når store virksomheder, som Amazon eller Ebay, indtager et nyt marked, siger Michael Tobiassen Hansen. 

– For at overleve skal man være en online udgave af den lokale bager, man kender fra landsbyen. Forbrugerne forventer næsten mere end tidligere kendskab, nærhed og god service, når de handler. Men det betyder også, at hvis vi kan skabe det, så bliver kundernehos os, fortsætter han. 

Vi vil have varen, så snart vi har købt
Ligesom kunderne vil have indsigt og kundeservice fra deres lokale onlinebutik, vil de også gerne have deres varer, så snart de har købt dem. Flere og flere selskaber tilbyder 24 timers levering, og forbrugerne forventer næsten, at webshops leverer på dagen.

Det kan Michael Tobiassen Hansen også nikke genkendende til.

– Kundetilfredshed og convenience (red: bekvemmelighed) er vejen frem. Et eksempel er, at når fru. Hansen ringer ind til os kl. 17 på en torsdag, fordi hun har glemt at bestille kaffe, og selvom vores bagkant er kl. 16, så sørger vi stadig for, at hun har sin kaffe næste morgen kl. 07.00. I den her branche skal man bare være klar til at strække sig det længere for sine kunder, siger Michael Tobiassen Hansen.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Indretningen af nye Netto-butikker får salget af sundt og grønt til at stige

Kunderne er de samme som tidligere, men deres vaner begyndte at ændre sig i takt med butiksindretningen.

3F: Tivoli Food Hall-forhandlinger brudt sammen

Flere store virksomheder dropper udskældte palmeolieleverandører

Benzinpriser kan stige efter droneangreb i Saudi-Arabien

Irma vil mobilisere kunderne i kampen for klima

Irma inviterer sine medlemmer til møder om klima og begynder den første markedsføring, der opfordrer kunderne til at købe mindre af bestemte varer

Svensk parti vil lade Systembolaget holde søndagsåbent

Svenskerne bør selv bestemme, hvornår de køber alkohol, lyder det fra Sveriges næststørste parti.

Nyhedsbrev

SuperBrugsen åbner flagskibsbutik på Amager

Stikprøve: To ud af tre butikker sælger alkohol til børn

68 procent af butikker i stikprøve sælger alkohol til børn. Aldersgrænsen skal hæves, mener organisation bag.

Lovbrud fanget på video: Børn har frit spil i østjyske kiosker

Toprestaurant overtager slagteri

Rygeost tæt på samme status som champagne og feta

Aldi tilbagekalder te som mistænkes for at kunne føre til kræft

Rema 1000 tilbagekalder kyllingepølser med listeria

Britisk supermarkedskæde mister eneretten til sit navn

En strid om et ord har fået et midlertidigt punktum.

RetailNews bringer en rettelse: Føtex og BilkaToGo skulle ikke have været med i test

Flere partier er åbne for at forbyde smage i e-cigaretter

Popcornmajs kaldt retur efter insektfund

Kæmpestor interesse for nyt streetfoodmarked

Flammen lukker alle restauranter på søndag

Sundhedsstyrelsen fraråder brugen af e-cigaretter

Lars Seier har købt en kendt café

Abonnement på dagligvarer kan knække indkøbsvaner

Vi køber forsvindende lidt fra dagligvarekæderne på nettet. Men ny abonnementsservice kan få hul på området.

Bone’s fik ret: Skal alligevel ikke kyle salatbaren ud

Fødevarestyrelsen bøjer sig i sag om tonsvis af mad

God pose-idé breder sig fra Haderslev Apotek

Apoteker Tine Klingsten har fået en god idé, der både sparer plast, engagerer kunderne og giver penge til velgørenhed.

Ota Solgryn tilbage på danske hænder

Slagteri-udvidelse afslørede ældgammel gravhøj

Nyt nationalt partnerskab skal styrke fiskerierhvervet

Flere spiser mere fuldkorn

Efter fyringer: Nu ansætter Lego igen

Rema 1000 når milepæl for genanvendt plastik

Svensk Tetra Pak-milliardær er død

Bagermestre får ny direktør

Aarhus Universitet trækker omstridt oksekødsrapport tilbage

Landbrugslobby tilbagebetaler penge for omstridt kødrapport

Karen Volf Hindbærkage tilbagekaldt

Det vælter stadig frem med nye øl

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknologi?

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Business Central støber fundamentet under nye produktivitetsgevinster

Brug tid på din nye medarbejder

Steffen er udlært elektriker – og modtager fagets medalje

Sæt brugerrettighederne i system – og mød GDPR, revision og den kritiske CFO med god samvittighed

Retail Safari i London med Matthew Brown

EL:CON styrker sin nordjyske tilstedeværelse med opkøb af NT El-Service ApS

JEROS A/S er som eneste fynske finalist med i dysten om Akademikerprisen 20...

Gratis medlemsdage for alle GS1 medlemmer

Verdensklasse kø management systemer

Nem strapning af højt eller sårbart gods

Send til en kollega

0.156