23948sdkhjf

Lovemades babymad lander ny, stor aftale

Er nu ude i cirka 2.000 butikker
Den danske iværksætter Silvia Wulff, som sælger økologisk babymed med navnet Lovemade i både Danmark, Finland og Sverige, får nu også en stor fod indenfor på det norske marked.

Hun har netop landet en aftale med Rema 1000 i Norge om, at babymaden fra Lovemade Organics kan købes i 659 norske Rema 1000-butikker.

Aftalen er kommet på plads efter en hård begyndelse på 2019 for Lovemade, der løb ind i fem måneders produktionsstop grundet tekniske problemer i produktionslinjen. Men produktionen er nu oppe igen, og dermed har Silvia Wulff altså kunnet få babymaden fra Lovemade Organics ud i de mange norske butikker.

- Det er et spændende samarbejde, som jeg ser meget frem til, siger Silvia Wulff, som med indtoget i Norge nu har distribution i cirka 2.000 butikker i hele Norden.

Hun har indgået en såkaldt co-branding-aftale, så babymaden i Norge bliver solgt under Rema 1000 Norges egen private label-serie til børn, Lev Vel. Det bliver med teksten ”Lev Vel by Lovemade” på etiketterne.

- Jeg blev kontaktet af indkøbschefen i Rema 1000 Norge. De havde set Lovemade-produkterne i de danske Rema 1000-butikker, og de var også interesseret i nordisk kvalitetsbabymad, fortæller Silvia Wulff. Hun får maden produceret i Skåne i Sverige i samarbejde med Orkla Foods.

Kompliceret
Med lanceringen i Norge når Silvia Wulff et mål om at have bred distribution i hele Norden, men helt let har det ikke været.

- Det er kompliceret at få fødevareprodukter til Norge på grund af de særlige toldregler, så vi har mødt udfordringer undervejs. Blandt andet mente toldmyndighederne, at vores produkter ikke kunne kategoriseres som babymad, fordi konsistensen var mere som ”rigtig mad”, hvilket jo netop er hensigten med Lovemade.

- Men i fællesskab med Rema 1000 i Norge er det nu lykkedes, og jeg ser frem til et godt partnerskab, hvor det bliver så spændende at se, hvordan produkterne bliver modtaget, når de ligger som del af en stærk private label-serie, siger Silvia Wulff.

Sadlede om
Hun stiftede Lovemade i 2010 og satsede til at begynde med på frosset babymad. Det slog dog aldrig rigtig an, så i 2014 sadlede hun om og udviklede en helt ny, frostfri produktlinje, der betød, at Lovemade skiftede fra frysedisken til babymadshylden i 2016.

- Babymad på frost kom aldrig til at fungere optimalt. Dels på grund af, at produkterne lå i fryseren, hvor babyforældre ikke er, og dels på grund af, at produkterne ikke var convenient nok. Når baby er sulten, skal det gå hurtigt, sagde Silvia Wulff dengang til Food Supply i forbindelse med den nye strategi.

Opskrifterne er udviklet af Michelin-kokken Mikkel Maarbjerg og hans kollega Nikolaj Kirk, der også er medejere af Lovemade.

Udover Silvia Wulff og de to kokke er Lovemade i dag ejet af to partnere: En privat investor i Sverige samt senest Sune Terp-Nielsen der bor i Shanghai og til dagligt står for den danske familieejede produktions- og handelsvirksomhed Abenas aktiviteter i Asien.

- Det indebærer blandt andet salg af babyrelaterede produkter til detailhandlen i størstedelen af Asien - et godt match til Lovemades planer om at komme ud på hylderne globalt, siger Silvia Wulff.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.285