23948sdkhjf

Wupti skal ikke længere konkurrere med Amazon

Salling Group lægger ambitiøse planer på hylden. Nu skal Wupti koncentrere sig om elektroniksalg igen.

Siden Salling Group købte onlineshoppen Wuptifra 3C Retail og Niels Thorborg i 2015, har virksomheden flere gange proklameret, at planen var at konkurrere med Amazon. 

Læs også: Amazon når højeste indtjening nogensinde i corona-kvartal

Wupti, der tidligere var kendt som forhandler af elektronik og hvidevarer, skulle nu til at sælge andre forhandleres produkter på en stor onlinemarkedsplads, der skulle samle den danske handel mod udenlandske giganter

Men de ambitiøse planer om at få danskerne til at "tænke Wupti med det samme" i forbindelse med onlineshopping gik langsommere end ventet, og nu fortæller Finans, at Salling Group igen ændrer fokus. 

I forbindelse med nedskæringerne for nyligt er det bestemt, at Wupti nu igen skal til at koncentrere sig om salg af elektronik og hvidevarer, skriver Finans.  

- Vi har lagt en digital strategi om, hvad vi skal satse på. Markedspladsen kunne nok på sigt blive en succesfuld drift, men på det niveau, hvor vi er nu, falder det bort til andre vigtige prioriteter med større potentiale og forbindelse til vores samlede forretning, siger Thor Jørgensen, der har ansvar for e-commerce hos Salling Group. 

Wuptis markedsplads lukker om nogle måneder. 

Se også: RetailNews tester de store elektronikforretninger online

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.109