23948sdkhjf

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Netflix er det varemærke, som danske unge taler mest om. 

Læs også: Black friday splitter danskerne

Det fremgår af Yougovs såkaldte NextGen-ranking, hvor virksomheden har undersøgt "word of mouth"-scoren (WOM) for alle de varemærker, som unge mellem 18 og 34 år har hørt noget positivt om. 

Det fortæller Yougov i en pressemeddelelse. 

MobilePay indtager igen andenpladsen på de unges top 10 med 58,5 procent i WOM-score.

Matas, som i 2018 søsatte en ny digital strategi og har øget sit onlinesalg, er højdespringer med  markant mere omtale i år. Matas har forbedret sin WOM-score med 8 procentpoint.

Læs også: Elgiganten vinder prestigefyldt branding-pris

Rema 1000, som også er en af højdespringerne i år, er rykket syv pladser frem til en tredjeplads med en WOM-score på 56,9 procent.

Rema 1000 har generelt set haft medvind, og ligger også i toppen af YouGov BrandIndex image-ranking, som måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke i hele befolkningen.

Tesla og H&M er ude af dette års top 10. Sygeforsikringen Danmark og Pepsi er til gengæld kommet ind på top 10.

Om de unges ranking
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 400 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Der er kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.

BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.

Data er fra 1. september 2018 til 31. august 2019.

Mere om: brand | Matas | Netflix | Rema 1000 | Yougov
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
1

Lokal Sport 24 vil stoppe misforståelser: Vi får ingen penge fra nethandel

Matas: 100 nyansættelser på rekordtid

Black friday: Hvert fjerde tilbud er falsk

Der snydes især med kogeplader og grilltilbehør. Se Pricerunners statistikker for black friday indtil videre.

Coop køber kæmpe logistik-center til over en halv milliard

Brillekæde vil skabe "Netflix for briller"

Få glitrende briller nytårsaften og røde briller til jul. Landsdækkende optikerkæde introducerer nu Netflix for briller.

Byggemarked knopskyder: Åbner tøjbutik med fodboldunivers

Nyhedsbrev

Tusindvis af lægemidler tager enorme prishop

Over 1000 lægemidler på apoteker er steget 100 procent eller mere i pris. Alvorligt, mener patientforening.

Nordiske forbrugere værdsætter Svanemærket

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

1

Influenza: Apotekerne vil hæve vaccinationsraten

Opkøb og online-satsning skærer i Matas' indtjening

Matas tjener mindre, men øger sin omsætning blandt andet takket være et stigende online-salg, viser regnskab.

Holstebro: To Matas-butikker bliver slået sammen

Flere patienter går forgæves på apoteket efter medicin

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Trykkeri service tilbydes.

PDF-scanning af ordrer

Producent af emballagemateriale, søger agent!

Leder du efter en PET-producent?

Få tips til at spare tid og penge!

Virksomhed tilbyder hårdt og flydende bitumen.

GTS: Sådan accelererer vi dansk innovation

Læder produktionsvirksomhed søger distrubutør i Norden!

SMV’er om Finanslov: 3 strikes og 1 out

Få din hurtigport klar igen med lamelreparationssæt

Opskriften på succes: Optimalt bæger til Optimel salat

Undgå uheld på læsserampe med automatisk fastholdelsessystem

Og vinderen er...

Kollaborative robotter og Deep Learning viser potentiale

Forhandler søger salgsagent i Norden!

HCS tilbyder investering i miljø- og transportbranchen

Polsk virksomhed tilbyder partner aftale til det maritime.

6 techdrevne måder din fysiske butik kan erobre Black Friday

Selvstendig med revolutionerende kosmetik/hudplejekoncept?

GET READY FOR JAPAN - to ugers træningsprogram i Japan

Nørd eller nysgerrig? Deltag i et af vores IHC-webinarer

Kom godt igang med din næste messestand

NY BROCHURE - effektiv palletering

Skal din hverdag som restaurant ejer være nemmere?

Højteknologisk produktionsløsning forude!

Send til en kollega

0.234