23948sdkhjf

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Netflix er det varemærke, som danske unge taler mest om. 

Læs også: Matas overtager tidligere spisested

Det fremgår af Yougovs såkaldte NextGen-ranking, hvor virksomheden har undersøgt "word of mouth"-scoren (WOM) for alle de varemærker, som unge mellem 18 og 34 år har hørt noget positivt om. 

Det fortæller Yougov i en pressemeddelelse. 

MobilePay indtager igen andenpladsen på de unges top 10 med 58,5 procent i WOM-score.

Matas, som i 2018 søsatte en ny digital strategi og har øget sit onlinesalg, er højdespringer med  markant mere omtale i år. Matas har forbedret sin WOM-score med 8 procentpoint.

Læs også: Lidl bedst på prisen: Vinder Danmarks største pristjek af dagligvarer

Rema 1000, som også er en af højdespringerne i år, er rykket syv pladser frem til en tredjeplads med en WOM-score på 56,9 procent.

Rema 1000 har generelt set haft medvind, og ligger også i toppen af YouGov BrandIndex image-ranking, som måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke i hele befolkningen.

Tesla og H&M er ude af dette års top 10. Sygeforsikringen Danmark og Pepsi er til gengæld kommet ind på top 10.

Om de unges ranking
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 400 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Der er kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.

BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.

Data er fra 1. september 2018 til 31. august 2019.

Mere om: brand | Matas | Netflix | Rema 1000 | Yougov
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Flere patienter går forgæves på apoteket efter medicin

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Landsret stadfæstede dom for apoteks-underslæb

Et år med skjult tobak: 50 millioner færre cigaretter over disken

Zalando har stadig fat i de klik-shoppende danskere

Sportmaster: Sko blev snittet i ved en fejl

Administrerende direktør for Sportmaster, Sofie Lindahl-Jessen, svarer på kritikken.

Nyhedsbrev

Aktivist arrangerer protester mod Sportmaster

Danmark har Europas næstlaveste priser på kopimedicin

Zalandos kunder synes, det er "fremragende" at hente pakken hos naboen

Siden juli har Zalando testet private afhentnings- og afleveringssteder i Danmark i Århus og København. De første resultater er meget positive.

Professionelle tyve går efter dyrt optiker-udstyr

To gange på to døgn slår kriminelle til i Vestjylland med kostbar optiker-udstyr som mål.

Stjålet rullende brillebutik fundet efterladt på parkeringsplads

Flere store virksomheder dropper udskældte palmeolieleverandører

God pose-idé breder sig fra Haderslev Apotek

Apoteker Tine Klingsten har fået en god idé, der både sparer plast, engagerer kunderne og giver penge til velgørenhed.

Apotekerformand: Uretfærdig ordning går ud over udkantsapoteker

Når apoteker i København sælger mere solcreme, så sættes indtjeningen ned for udkantsapotekerne.

Danskerne er vilde med at købe på abonnement

I dag kan man abonnere på alt fra barbergrej til sexlegetøj, og trenden ser kun ud til at blive større.

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Se videoen og se hvordan du nemt undgår tyveri

UDSALG: PALOMAT® 5 til stabling og nedstabling af 1-5 paller

BRUG FOR AT BLIVE VÆRDSAT? - bliv kunde hos os

Tre ting du skal overveje, når du skifter til solceller

Emballagekatalog til julen 2019 – den bæredygtige jul

BRØNDSHOLM´S EFTERÅR/VINTER brochure for 2019 er på gaden

Gerflor Acoustic Plus 19 dB. Forbedret produkt - større fleksibilitet

Synlighed - Synlighed - Synlighed

Bedside-scanning kræver kulturændring

Oprydningssalg. Gadeskilte med stor rabat.

Danish Retail Award 2019

(Plast)affald i havet – de rigtige løsninger er det vigtigste

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

Hvor stor en nøgle giver du din medarbejder den første dag?

Er din vognpark fremtidssikret?

Se videoen og kig indenfor i fremtidens butik

3 tips til miljørigtig emballage uden meromkostninger

Flemming har arbejdet 25 år med termografi

Oplev PALOMAT® på Hi messen i Herning

Dit unikke produkt fortjener en unik etiket

Renseprodukter til betalingskort terminaler, POS, PC, ATM og meget mere

Taler du ITIL?

Book et møde allerede i dag

Optimeret forsyningskæde hos Retail Partner

HCS gør madaffald til energi og gødning

Send til en kollega

0.161