23948sdkhjf

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Netflix er det varemærke, som danske unge taler mest om. 

Læs også: Vallø Slot skal sælge millioner af æg i Rema 1000

Det fremgår af Yougovs såkaldte NextGen-ranking, hvor virksomheden har undersøgt "word of mouth"-scoren (WOM) for alle de varemærker, som unge mellem 18 og 34 år har hørt noget positivt om. 

Det fortæller Yougov i en pressemeddelelse. 

MobilePay indtager igen andenpladsen på de unges top 10 med 58,5 procent i WOM-score.

Matas, som i 2018 søsatte en ny digital strategi og har øget sit onlinesalg, er højdespringer med  markant mere omtale i år. Matas har forbedret sin WOM-score med 8 procentpoint.

Læs også: Købmand kritiseres for at udnytte ledige i praktik

Rema 1000, som også er en af højdespringerne i år, er rykket syv pladser frem til en tredjeplads med en WOM-score på 56,9 procent.

Rema 1000 har generelt set haft medvind, og ligger også i toppen af YouGov BrandIndex image-ranking, som måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke i hele befolkningen.

Tesla og H&M er ude af dette års top 10. Sygeforsikringen Danmark og Pepsi er til gengæld kommet ind på top 10.

Om de unges ranking
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 400 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

De unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om (positiv Buzz) blandt de 18-34 årige. Der er kun medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview i perioden.

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger.

BUZZ beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie.

Data er fra 1. september 2018 til 31. august 2019.

Mere om: brand | Matas | Netflix | Rema 1000 | Yougov
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Økologisk tøj kan sagtens indeholde kemikalier

Lundbeck sælger og tjener mindre: Corona skaber usikkerhed

Magasin har vilde ekspansionsplaner

Magasin går mod strømmen i et presset marked, hvor stormagasiner falder på stribe,

Aarhusiansk apotek mærker frygten for virus - alle mundbind er udsolgt

Broen Shopping vil have 20 procent flere kunder

Nyhedsbrev

Magasin vokser minimalt, men direktør er tilfreds

Derfor steg medicinpriserne i 2019

De danske medicinpriser gik sidste år fra prishop til prisdrop.

Millioner: Kærestepar har succes med vingummier mod hårtab

Sportmaster finder ny topchef: Vil vende røde tal til sorte

En af landets største Matas-butikker åbner i Bruuns Galleri

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

Sundhedsminister vil hjælpe de nødlidende apoteker i landområderne med penge fra byapoteker med overskud.

Pludselig fik Sport 24 en falsk medejer

- Vi er rystede over, at dette kan ske. Det er virkelig en mærkelig sag, siger direktør for kæden.

Truede landapoteker kan øge ulighed i sundhed

Den nuværende økonomimodel for apoteksdriften truer med at trække tæppet væk under landapotekerne.

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

Matas opjusterer efter fantastisk julesalg

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Fairtrade-produkter buldrer frem

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Send til en kollega

0.187