23948sdkhjf
>

Vinter i Tivoli vender tilbage

Tivoli er med til at flytte turister til vinterperioden.

Det vakte national såvel som international opsigt, da Tivoli tilbage i 2018 første gang inviterede gæsterne indenfor til en ny vintersæson i februar måned.

Læs også: Tivoli siger farvel til færre end frygtet - afskediger 233

Og blandingen af sne-scenografier og vinteraktiviteter var så populære, at sæsonen nu fortsættes, fortæller haven i en pressemeddelelse. 

- København oplever i disse år, at turisterne er begyndt at besøge Danmark udenfor den  traditionelle sommerperiode. Her vil vi gerne med vores nye vintersæson byde ind med en god anledning til at lægge vejen forbi København i en mørk periode, hvor der hidtil ikke har været ret meget aktivitet. Vi lagde forsigtigt ud de første år og nu folder vi hele Haven ud, siger Tivolis direktør Lars Liebst. 

Vinter i Tivoli finder sted fra den 31.1.20 til og med 23.2.20, hvor vinterferie, Valentinsdag og fastelavn indgår i samme periode. 

Vinter i Tivoli kan som sæson fejre 3-års fødselsdag og cementerer, at Tivoli for alvor er gået fra at være en sæsonvirksomhed tilhelårsvirksomhed.

Læs også: Tivoli bløder millioner - vil fyre 440 ansatte

Vintersæsonen og den nye Copenhagen Light Festival i København har bidraget til at flytte flere turister til København i den mørke tid og begge nævnes af internationale medier som en rigtig god grund til at besøge København.

Senest er hovedstadenkommet på CNN listen ”Travel's 20 best places to visit in 2020”.

Der er siden premieren på den første sæson med Vinter i Tivoli investeret knap 25 mio. kr. i selve etableringen af sæsonen, og de forventede driftsomkostninger for dette års sæson løber op over 20 mio kr.

Hos Wonderful Copenhagen arbejdes der målrettet på at udvikle hovedstaden som helårsdestination. Og overnatningstallene de seneste fem år viser stigende interesse blandt turister forat opleve dansk vinter med udgangspunkt i hovedstaden.

Læs også: Tivoli taber seks millioner om dagen på grund af lukning

Med de kolde og mørke måneder januar, februar og marts har hovedstadens turisme i første kvartal igennem de seneste fem år haft en gennemsnitlig vækst på 6,5 pct. årligt.

Til sammenligning har de tre sommermåneder juni, juli og august i samme periode tilsammen haft en gennemsnitlig, årlig vækst på 4,3 pct.

For Tivoli er ambitionen at tage gæsterne med på en lys-rejse, hvor vintersæsonen skal måle sig med de bedste i branchen internationalt.

Jesper Kongshaug, der er er Tivolis lysdesigner, er i 2020 også kunstnerisk leder af Copenhagen Light Festival.

Hans lysværker findes i øvrigt over hele verden, og det er fx ham, der har skabt nordlyseffekten på John F. Kennedy Center i Washington, som blev brugt i tv-serien House of Cards.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.109