23948sdkhjf

Skuffet B&O-direktør: Derfor går vi i minus

| Af Benita Dreyer-Andersen | Tip redaktionen om en historie

B&O har tirsdag morgen præsenteret kvartalsregnskab, som direktøren betegner som ”skuffende.”

Læs også: B&O sender de første produkter på gaden efter krise-regnskab

Regnskabet gælder for andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2019/20 og viser en omsætning på 627 millioner og et resultat på minus 76 millioner kroner.

- Det var et skuffende kvartal, hvor omsætningen faldt med 31 procent sammenlignet med sidste år, og det var mere, end vi forventede, siger administrerende direktør i B&O Kristian Täer i en pressemeddelelse. 

Han begrunder resultatet med, at B&O har haft for få produktlanceringer i de foregående kvartaler. Desuden er koncernen i gang med at omstille til en anden slagsmodel, hvilket også har effekt på resultatet, forklarer han.

Flere produkter på markedet
B&O hentede Kristian Täer til posten som administrerende direktør i oktober 2019 for at rette virksomheden op. 

Täer er nu ved at indføre en ny model for salg og produktlanceringer, der skal bringe virksomheden tilbage på ret køl.

- Det er helt tydeligt, at vi er nødt til at lave ændringer i vores salgs- og marketingssetup og rykke tættere på vores kunder og partnere. Disse ændringer vil tage tid, men vi har allerede igangsat flere salgs- og marketingsinitiativer for at adressere de udfordringer, siger direktøren.

Læs også: Bang & Olufsen mister omsætning og taber penge

Den nye model gælder blandt andet nye salgsprogrammer, et forbedret salgs- og distributionsnetværk, kompetanceløft i salgsorganisationen samt mere produktfokuseret marketing.

Alt sammen noget, der skal give et bedre resultat allerede i indeværende regnskabsår.

- I kombination med flere produktlanceringer i de kommende kvartaler vil ændringerne bidrage til at forbedre vores resultat i andet halvdel af regnskabsåret. Samtidig vil i april præsentere en treårig strategiplan, der uddyber, hvordan vi på lang sigt vil styrke de finansielle resultater gennem øget kundefokus, konkrete salgsaktiviteter, stærkere og hyppigere produktlanceringer og optimering af vores omkostninger, siger Kristian Taër. 

Virksomheden præsenterer deres treårsplan 3. april. 

Mere om: B&O | Bang & Olufsen
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Millionerstatning på vej til Lego: Vinder ny kopisag i Kina

Teleselskabet 3 bider Telia i haserne - får 92.000 nye kunder

Telia udfordres på pladsen som tredjestørst på det danske mobilmarked af teleselskabet 3's kundetilgang.

Toyota tilbagekalder millioner af biler med defekte airbags

B&O sender de første produkter på gaden efter krise-regnskab

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Nyt krav: Én slags oplader til alle mobiler

Nyhedsbrev

Skuffet B&O-direktør: Derfor går vi i minus

Regeringen vil forbyde salg af lattergas i alle kiosker

Bang & Olufsen mister omsætning og taber penge

Elektronikselskabet fra Struer er ved at ændre sin salgsmodel. Det påvirker omsætningen.

Bilsalget sætter rekord: Større biler og SUV'er trækker op

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

Ny Harald Nyborg kan blive butik 35, 36 eller 37

2

Sonos sagsøger giganten Google

Circle K gør det muligt for Børnetelefonen at hjælpe flere

Fødevarebranchens brikker er blevet allemandseje

Drab på iransk general gør det dyrere at tanke bilen

Aldrig før har Tesla solgt så mange elbiler

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Fra krise til højkonjunktur: Bilsalget er fordoblet på et årti

Skidt dag kostede B&O 277 millioner kroner af markedsværdien

1

Power-chef til B&O: Hvorfor må vi ikke sælge jeres produkter?

B&O-aktien sables ned efter endnu en nedjustering

Aktionærerne i Bang & Olufsen kan se selskabets markedsværdi falde cirka 260 millioner kroner onsdag morgen.

Bang & Olufsen nedjusterer forventninger til året markant

Regeringen vil forbyde salg af lattergas til unge under 18 år

Fyrværkerisalget er i gang - men det må ikke affyres endnu

Minister vil forbyde sød smag i e-cigaretter

Butikskæder oplever stort nej tak til plastikposer

Forbrugerne holdt på pengene før black friday

Stor opbakning til ny citybutik: 1.000 stod i kø ved åbning

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Digitaliser din mobile medarbejdere med Solutionweb Apps

Svensk virksomhed søger knappe producent.

Klimakampen er rykket ind

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Send til en kollega

0.156