23948sdkhjf

God vin og brun sovs hitter online

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Stor online salgsvækst hos Løgismose Meyers vidner om resultater skabt gennem et skarpt digitalt fokus. Nu løfter fødevarekoncernen sløret for opskriften.

Den danske fødevarekoncern Løgismose Meyers fik for et år siden ny CEO i skikkelse af Jesper Uggerhøj, og i det umiddelbare kølvand fulgte en række stærke profiler med digital baggrund.

Læs også: To Løver sætter tænderne i succesrig online-slagter

Det første år er gået med to vigtige rejser: Udviklingen af en ny strategi, som snart præsenteres, og implementeringen af en række konkrete, digitale tiltag, som allerede nu har givet pote.

Direktør for business development & digital i Løgismose Meyers, Jesper Lykke Wacherhausen, fortæller om baggrunden for en række digitale succeshistorier fra 2019 i de to virksomheder:

- Vi tror på, at man i en branche som vores har haltet lidt bagefter på det digitale område. Det retter vi nu op på med en aggressiv, digital transformation i virksomheden. Vi bygger en model, hvor gruppen Løgismose Meyers driver transformationen, mens forandringerne helt konkret tænkes ned, ud og ind i de to virksomheder Løgismose og Meyers hver for sig, forklarer han.

Stærk vækst i vin og catering
Hos Løgismose har et øget fokus på kunderejsen fået selskab af flere digitale kompetencer på medarbejderfronten, styrkede marketingkræfter og en optimeret CRM-indsats.

Hertil har en digital udgave af magasinet Klub Løgismose og kommercielle online-tilbud haft stor effekt:

- Selv om mange af Løgismoses fødevareprodukter er i høj kurs, er det især vinen, som hitter. Med afsæt i Løgismoses fysiske butik på Ndr. Toldbod og vores stærke salg B2B oplever vi nu, at der også for alvor er kommet hul igennem til de fine wine-interesserede private forbrugere online, siger Jesper Lykke Wacherhausen.

- I september 2019 lancerede Meyers en ny hjemmeside, og den spritnye, digitale infrastruktur stod hurtigt overfor en styrkeprøve i form af jule- og nytårssalget, der er årets travleste periode i virksomhedens cateringben, Meyers Køkken. Resultatet blev en digital succesfortælling om 50.000 solgte kuverter i perioden, og alene til juleaften steg salget med 30 pct. målt mod sidste år, tilføjer han. 

Flere digitale services på vej
Succesen bygger på mange faktorer og medarbejdergrupper i samspil med det digitale fundament, herunder salg, marketing, kundeservice, IT, supply chain og ikke mindst de 400 uddannede kokke ude i koncernens køkkener.

Den digitale udviklingstrang står dog ikke til at aftage i styrke, blot fordi man er begyndt at høste de første frugter, fortæller Jesper Lykke Wacherhausen.

- Over de næste 12 til 16 måneder vil vi lancere flere digitale services og oplevelser til både erhvervs- og privatkunder. Alle sammen med en klar ambition om at skabe bedre kundeoplevelser, siger han. 

Løgismose online:

  • Løgismose startede i 1965 og har siden 2017 solgt vin, delikatesser, grej og gaver online
  • Onlinesalget på Løgismose.dk er vokset med 56 pct. i 2019 målt mod 2018
  • Trafikken er samtidig steget med 25 pct., mens konverteringsraten er steget over 20 pct.
  • Blandt de mest populære produkter finder man vinkasser med femcifrede prissedler, samt mundblæste Zalto-krystalglas fra den østrigske producent Denk'Art

Meyers online:

  • Det nye Meyers.dk blev lanceret i september 2019 efter en kort testperiode
  • Meyers Køkken solgte i alt 50.000 kuverter til jul og nytår via sin digitale platform
  • Salget af catering til juleaften steg med 30 pct. i 2019 målt mod samme periode i 2018
  • Meyers.dk er det digitale hjemsted for alle dele af Meyers-gruppen, som bl.a. tæller Meyers Køkken, Meyers Kantiner, Meyers Venues, Meyers Food og Meyers Madhus.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Musik er en pengemaskine for supermarkeder

Netto satser på musik i alle renoverede butikker.

Danske madoplevelser skal tiltrække flere tyske turister

En stigende andel af turisterne kommer til Danmark for madoplevelsernes skyld.

Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Interflora melder om mersalg i forbindelse med salget af årets valentinsblomster.

Dansker vil sætte sig på det globale marked for plantebaseret "kød"

Michelin-restauranters bundlinjer på markant optur

Sukkerfri sodavand er på hastig fremmarch

Nyhedsbrev

Danskerne dropper kassekøen

I løbet af de seneste to måneder er antallet af danskere, der selv scanner deres varer i supermarkedet steget med 35 procent

To Løver sætter tænderne i succesrig online-slagter

Mattels overskud overrasker trods juleproblemer for Barbie

Hanegal forventer voldsom kødfri fremgang

Mad til hunde og katte sender Nestlés salg op på 650 milliarder

Den schweiziske fødevarekoncern Nestlé har nået en omsætning på 650 milliarder kroner i 2019.

Kornforhandler præsenterer ”utilfredsstillende” regnskab

Coop-ordre har sat fut under fiskefabrik

Østjysk posthus omdannes til street food

Vraget i Løvens Hule: Kaffe-startup fik udsolgt på 72 timer

Butik vil kontakte kunder, der "glemmer" flasker uden pant

Magickort på nettet giver vokseværk hos Lego-konkurrent

Hasbro har med succes lanceret et onlinespil med de klassiske Magickort, der så dagens lys i 90'erne.

Rester i pålægsmaskiner: Sur smiley til familieejet slagter

Købmand kritiseres for at udnytte ledige i praktik

De kender betingelserne, og jeg har ikke råd til at betale dem, siger Rema 1000-købmand i Næstved.

Fleggaard køber dansk netsupermarked

Randers Street Food åbner med kæmpeshow

Bryggeri klar med en anti-voldtægts-øl

Økologisk tøj kan sagtens indeholde kemikalier

Nu er det tid til at indstille din favorit til årets fødevarepriser

DSB-passagerer kan igen købe kaffe og rundstykker i togene

Lokal slagter lander aftale med Coop

Skyhøj kakaoskat: Producenter ånder lettet op

Bryggeriet Åben spinder guld på øl-kåring

Nu sælger kød-kæde overskuddet fra alle restauranterne

Randers Street Food forsinket igen

Alle Legos klodser skal være grønne inden for ti år

Tusinder ville have billige Kims-produkter på åbningsdag

Asiatiske markeder løfter Carlsbergs ølsalg

Millioner: Kærestepar har succes med vingummier mod hårtab

Astralis og Royal Unibrew laver ny energidrik sammen

Pizza-Gorm har købt sig ind i "chips-monster"

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Kræver dine kunder, at du kan understøtte Cross Docking?

Mangler din sliddele-forretning produktion?

Skal du på messe?

Hvordan skabes international vækst igennem franchising?

Virksomhed søger producent/leverandører af nødder, frø...

HCS gør det nu endnu nemmere at være renovationskunde

Genbrugs-hjul virksomhed søger leverandører

Send til en kollega

0.143