23948sdkhjf

Byens oplevelser skal skabe salg i forretningerne, fortæller direktør

Det er for den gode oplevelse, at folk kommer til midtbyen for at købe en regnjakke til de våde dage eller en underkop, der passer til den nye dug. 

Det konstaterer direktør for Aalborg City Flemming Thingbak i Nordjyske. 

Aalborg City repræsenterer 300 af byens forretningsdrivende, og foreningen har netop rundet de 30 år. Han har selv været ansvarlig for den daglige drift i 16 år, og nu kan han se tilbage på en detailhandel, der har været i hastig udvikling. Det er i særdeleshed den stigende nethandel, der har været med til at definere forandringerne. Men direktøren er stadig optimistisk.  

- Den fysiske detailhandel har gode muligheder for at overleve, men det bliver hverken på pris, logistik eller infrastruktur. De eneste parametre, vi har tilbage, er den gode service og oplevelser, siger Flemming Thingbak.

Han fortæller, at butikkerne bliver nødt til at skabe disse oplevelser. Det kan være Rasmus Bjerg, der synger sange af John Mogensen. Det kan ligeledes være traditionelle julemarkeder og en storskærm med VM. Han fortæller, at sådan nogle tiltag koster en masse penge, men det er nødvendigt for at trække folk til byen.

Direktøren forudser også, at der i fremtiden vil være større samarbejde mellem de forskellige typer af butikker. Således kan det betyde, at man får et gavekort til en kop kaffe samtidig med, at man køber et par Ecco-sko.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125