23948sdkhjf

Varehuschef leder unge medarbejdere med elementer fra spilkultur

Da varehuschef Steffen Bech fra Føtex i Middelfart selv begyndte som slagterelev i 1982, var tonen hård, og de unge fik ikke meget anerkendelse for deres arbejde. 

Læs også: Dagligvarekædernes sats på egne varer skaber problemer

Men det har ændret sig, og i dag er Steffen Bech bevidst om at anvende ankerkendelse og elementer fra spilkultur, når han leder især unge mennesker født efter 1995. 

Det fortæller han til Fyens Stiftstidende

De unge er nemlig vant til at få likes og anerkendelse, og derfor er det meget motiverende for dem, og det understøtter deres kreativitet, mener han. 

Samtidig inddrager Steffen Bech i høj grad de unge i processerne, og selv om målet som regel er klart defineret, så er vejen dertil i høj grad op til medarbejderne selv. 

Som dengang der skulle sættes 20.000 hyldeforkanter op i butikken - en opgave som ledelsen forventede ville tage to unge medarbejdere fire uger at gennemføre. 

- De gjorde det på under to uger og ikke nær så struktureret, som vi ledere ville have grebet opgaven an. De kiggede i stedet på, hvor det var vigtigst at komme i mål først, og så strukturerede de opgaven undervejs. Det var jeg ret imponeret over. Umiddelbart lyder det som en simpel opgave, men hvis vi skulle have struktureret det, ville det være blevet alt for bureaukratisk. De fandt en meget nemmere måde at løse det på, fortæller Steffen Bech.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.111