23948sdkhjf

Taskekæde satser på nye produkter grundet corona

Coronakrisen har trods nye grænseåbninger ændret sommerferieplanerne for størstedelen af danskerne, og langt de fleste planlægger fortsat at holde ferien hjemme i år.

Det mærker man hos taskekæden Neye, hvor salget af udstyr til den aktive fritid er steget markant og nu bliver en satsning, som kæden vil fokusere endnu mere på fremover. 

- Det er tydeligt, at de eksotiske rejsemål i langt de fleste tilfælde er blevet udskudt og erstattet af en ny slags lokal ferie. Vandrerygsække, cykeltasker og praktiske strandtasker er i høj kurs i vores butikker, og vi forudser et kæmpe boom i staycations, som vi naturligvis gerne vil bakke op om. Ferie i Danmark og aktive fritidsaktiviteter optager for alvor mange danskere nu, siger administrerende direktør for Neye A/S og Neye-Fonden Camilla Raffnsøe i en pressemeddelelse.

De lokale rejseoplevelser, ’slow travel’ og øget aktiv fritid har været i vækst de seneste år.

Det er en udvikling, man har fulgt hos Neye, og som nu får kædens direktør til at sætte ord på valget om at fokusere endnu mere på outdoor-kategorien:

- Transformation og udvikling har været nøgleordene for os det seneste år, hvor vi i hele landet har styrket vores lokale setup. At vi nu intensiverer vores outdoor-kategori er derfor både et strategisk valg om at gå forrest på de tendenser, vi forudser, ligesom timingen passer godt ind i danskernes ændrede ferieplaner i år, fortsætter Camilla Raffnsøe.

Ifølge hende tager aktiv ferie og fritid i disse år nogle store kvantespring, og omstillingen til flere produkter til det aktive liv har derfor været et gradvis skifte i landets butikker:

- Vores outdoor-kategori er løbende blevet styrket med flere og mere specialiserede produkter for at matche danskernes interesse for det aktive liv. Detailbranchen er i hastig udvikling, og derfor er jeg stolt af, at vi fortsat lykkes med at matche efterspørgslen og behovene ude hos forbrugerne, siger Camilla Raffnsøe.

Ifølge Camilla Raffnsøe har danskernes mentalitet og tilgang til shopping generelt flyttet sig på det seneste, og flere er blevet bevidste om at handle lokalt og støtte danske brands.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094