23948sdkhjf

Sadlede om og gik online: Solgte for 1 mio. kr. på 10 minutter 

Det skulle vise sig at være held i uheld, at audio- og møbelvirksomheden Lemus i marts 2020 måtte aflyse en stort anlagt produktlancering.

Hurtigt sadlede virksomheden om og lavede i stedet en onlinekampagne og lancering.

På ti minutter var der solgt for en million kroner og efter to timer var der udsolgt, fortæller Lemus i en pressemeddelelse. 

I marts sidste år havde CEO og grundlægger Rasmus Møller Kastrup set frem til at kunne lancere den unge virksomheds nyeste satsning, Lemus HOME Artistic.

Lanceringen blev - i lighed med alt andet - aflyst på grund af corona-nedlukningen af samfundet.

- Selvom vi har udviklet os til en millionforretning på få år, er hele Lemus HOME-konceptet stadig så nyt, at konsekvenserne af COVID-19 er en stor mavepuster, og vi frygtede, at vores vækstrejse skulle gå i stå, siger Rasmus Møller Kastrup.

Audiovirksomheden Lemus forener klassisk dansk design, high-end lydoplevelser og Smart Home teknologi i eksklusive lydmøbler.

Etableret i 2014 med showroom i København, samt i Aarhus.

Beskæftiger otte medarbejdere.

Lemus har også salg via flere end 100 detailhandlere over hele verden.

Skabte hype og solgte ud på to timer

Hos Lemus tænkte man dog hurtigt og fik tilrettelagt en stærk onlinekampagne, der ledte op mod 29. maj.

Annoncering på sociale medier, nyhedsbreve og en stor PR-indsats fik skabt den ønskede hype omkring den nye Lemus HOME Artistic.

- Målet var at skabe en stor hype via sociale medier og en urgency, som ville få folk til at slå til, når produktet blev lanceret, fortæller Nynne Daa, der er marketingschef for Lemus.

- For at få folk til at slå til på lanceringsdagen lavede vi en eksklusiv lanceringsrabat, som kun var tilgængelig i to timer. Det fik virkelig folk, som havde luret på det nye lydmøbel i flere uger, til at sidde klar ved skærmen, lige så snart vi offentliggjorde produktet. Efter to timer var der totalt udsolgt, siger Nynne Daa.

Sigter efter 15 millioner i omsætning

Lemus HOME har via onlinesalg løftet omsætningen fra 0,9 millioner kroner i 2019 til 5,6 millioner kroner i 2020. I indeværende år forventer man at lande omkring 15 millioner kroner. Et stort spring.

Lemus har da også planlagt to nye produktlanceringer i 2021. Den første er til maj/juni og den anden er til september. Begge kommer til at løbe af stablen online.

Online-lanceringen i 2020 blev altså en god erfaring for Lemus. Men det til trods, så har corona-pandemien stadig givet massive udfordringer for virksomheden.

Nedlukning af virksomhedens showrooms i Aarhus og København er en stor udfordring, lyder det fra Rasmus Møller Kastrup, der dog vælger at se positivt på udfordringerne.

- I tider som disse har vi en kæmpe fordel i forhold til de store etablerede virksomheder, da vi kan rykke hurtigt og være agile på et niveau, der ikke er muligt for mastodonterne, siger Rasmus Møller Kastrup.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078