23948sdkhjf

Salling Group præsenterer nyt samarbejde

Danmarks største dagligvarekoncern, Salling Group, har indgået et nyt samarbejde med grøntsagsleverandøren Alfred Pedersen & Søn, som fremover skal levere to nye brands til koncernens dagligvarekæder.

Sammen med det fynske væksthusgartneri lancerer Salling Group ”Pedersens Udvalgte” og ”Pedersens Fravalgte”, det første som førsteklassesmærke og det andet med et fokus på at undgå madspild.

- Vi har igennem flere år haft fornøjelsen af at kunne tilbyde vores kunder danske tomater og agurker i topklasse fra Alfred Pedersen og Søn, og vi glæder os til at tilbyde kunderne vores nye serier, som favner både kvalitet og et skarpt fokus på madspild, siger Stephan Bruhn, der er indkøbsdirektør for Frugt & Grønt i Salling Group, i en pressemeddelelse.

Det nye brand "Pedersens Fravalgte" er en del af Salling Groups strategi om at reducere madspild - en dagsorden, der også fylder internt i butikskæderne. Føtex og Bilka har halveret deres madspild og sigter nu mod en samlet reduktion på 75 pct. inden 2030 i forhold til 2014-tal. Samme bevægelse har man påbegyndt i Netto.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.094