23948sdkhjf

Discount-bakeoff scorer højere hos kunderne end supermarkedsbagerier

Det lønner sig, at disocuntkæden Lidl i årevis har satset benhårdt på bakeoff-afdelinger i kædens butikker.

I en ny YouGov-undersøgelse for B.T. kvitterer 1240 forbrugere, der jævnligt køber ind i supermarkedernes bagerafdeling, for indsatsen ved at erklære Lidls bagværk for det bedste af alle supermarkedskædernes - foran konkurrenterne Kvickly, Bilka og Superbrugsen på henholdsvis anden-, tredje- og fjerdepladsen.

- At Lidl kommer ind på en førsteplads foran vores konkurrenter, hvoraf mange har bagerier i butikkerne, er et vidnesbyrd om det store arbejde mine kolleger i Lidl Danmark og på vores produktionsfaciliteter har gjort for at forbedre bakeoff de senere år. Bakeoff er et stort fokusområde for os, skriver Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, på LinkedIn som kommentar til B.T.'s undersøgelse.

Nederst på listen ligger Netto og Fakta. Til B.T. siger detailhandelsekspert Bruno Christensen:

- Det er bestemt ikke godt for nogen af dem, men det handler også om prioritering. De har ikke prioriteret deres bagerafdelinger på samme måde, som Lidl har, og det kan man så aflæse her.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.174