23948sdkhjf

Sats på eget brand skaber sorte tal hos boligkæde

Efter tre år med underskud lykkedes den familieejede bolig- og livsstilskæde Sinnerup sidste år med at skabe sorte tal på bunden. Milliontabet i 2019 betegnede direktør Lars Sinnerup som ”nærmest pinligt”, men i dag er optimismen tilbage, og det nyligt offentliggjorte overskud er tegn på, at strategien er den rigtige.

Det siger Lars Sinnerup til Dagbladet Holstebro-Struer.

Selvom 2020-overskuddet på 1,3 mio. kr. efter skat ifølge direktøren ikke er så stort, finder han det ikke desto mindre forløsende, at der igen er sorte tal på bunden. Og han peger på, at strategien om at satse på eget brand, har været en vigtig faktor i at vende røde tal til sorte.

– Det er helt afgørende, at det igen går fremad. Jeg har hele tiden troet på vores strategi, hvor vi styrker vores eget brand og bliver herre i eget hus. Besværlige og langtrukne forhandlinger med leverandører fylder mindre, når vi selv kan bestemme, siger Lars Sinnerup til avisen.

Og det er ikke direktørens forventning, at sidste års overskud kommer til at stå alene i rækken. Tværtimod forventer han, at resultatet for indeværende år bliver endnu bedre.

Sionnerup, der åbnede den første butik i Holstebro i 1971, har i dag 11 danske og to tyske forretninger. I årene 2017 til 2019 lød kædens samlede underskud på 15 mio. kr.

Sinnerup ApS
mio. kr. 2020 2019
Bruttofortjeneste 40,5 33,6
Resultat før finansielle poster 2,4 - 6,6
Resultat før skat 1,7 - 7,4
Årets resultat 1,3 - 5,7
Balancesum 92,0 86,4
Egenkapital 34,5 33,2
Gns. antal ansatte 111 117
Regnskabsåret blev afsluttet 31. december 2020.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14