23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coops økologiske forspring skrumper

Efterhånden som økologien er blevet mere mainstream, henter andre kæder nu ind på Coops forspring på det 5-6 mia. kr. store marked.

Tre store konkurrenter melder om fortsat fremgang i salget af øko-produkter sidste år, mens Coop for første gang i lange tider løb ind i et fald på tre pct. i 2012.

Den største konkurrent Dansk Supermarked rapporterer således om en "lille" fremgang i sidste års økologiske salg, når man ser på kæderne Netto, Føtex og Bilka under et. Discountkæden Netto fastholder dermed sin position som den kæde, der sælger mest økologi af alle.

Lille stigning hos SuperGros

Også i købmandsgrossisten SuperGros, som bl.a. leverer til kæderne SuperBest, Spar og Kiwi med en samlet markedsandel på omkring 16 pct. bliver der meldt om en stigning med "en etcifret vækstprocent" fra 2011 til 2012.

Landets hurtigst voksende kæde, norskejede Rema 1000, kunne i sidste uges udgave af Dansk Handelsblad rapportere om en tocifret vækstprocent i sit øko-salg - nogenlunde på line med en generel vækst på 20 pct.

Læs mere i Dansk Handelsblad

BREAKING
{{ article.headline }}
0.154|