23948sdkhjf

Gør restauranten klar til genåbning efter corona-lockdown 2

Corona har for nogle bestemte brancher gjort særligt ondt.

Her kommer vi ikke uden om restaurationsbranchen, hvor både restauranter og caféer har lidt under et stort pres og et stort tab. For med mange ugers nedlukning har det sat en stopper for den omsætning, der holder gang i forretningen.

Men heldigvis er der håb forude. De første danskere er blevet vaccineret, og når vi når til 2021, bliver det muligt at lade danskerne vaccinere, hvis alle testpersoner reagerer positivt på vaccinen. Det betyder også en lysere fremtid for restaurationsbranchen. Lige her fortæller vi dig mere om, hvordan du bliver klar til en genåbning.

Gør din café eller restaurant eftertragtet for gæsterne i en arbejdssituation
Når det kommer til en genåbning, vil der være nogle andre mønstre hos danskerne. Vi går stadigvæk ud og spiser, men vi har samtidig brug for arbejdsstationer på særligt kaffebarer og caféer. Derfor bør du først og fremmest sikre dig, at du har en solid forbindelse, der tillader gæsterne at arbejde fra din restaurant eller café.

Det kan du gøre nemt og billigt med mobilt bredbånd med fri data. Her får du enten en 5G eller 4G-dækning, der sørger for en solid internetforbindelse for alle gæsterne. En af fordelene ved mobilt bredbånd er desuden, at det er nemt at sætte op, uden du behøver at bakse med alverdens ledninger og stik. Når det kommer til mobilt bredbånd og priser, er det heller ikke noget, der spolerer hele budgettet. For med et par hundrede kroner om måneden får du et mobilt bredbåndsabonnement. Det kan nemlig sætte skub i din forretning igen.

Gør klar med reklame
Alle danskere kender til historien om nedlukning 2.0. Men når det kommer til at åbne op igen, står vi alle sammen klar til at komme ud og nyde god mad og skønt selskab. Derfor er der også hård konkurrence om gæsterne, og det kan give dig lidt mere stof til eftertanke inden selve åbningsdagen.

Derfor bør du forberede en god måde at gøre reklame for dig selv på, når din restaurant eller café genåbner igen. Det kan være ved at lave et åbningstilbud, at præsentere en ny menu eller et helt nyt koncept. Det handler ofte om at skabe en interesse for dit sted, så du på den måde kan sikre dig en håndfuld gæster.

Du kan også sprede budskabet gennem venner og bekendte, der sørger for nogle fantastiske dage i den første åbningsperiode. Jo flere gæster du får med fra start, desto hurtigere vil snakken gå om dit sted.

Tænk ud af boksen i din pause
Den 9. december kom den anden nedlukning, der lukkede 38 af de danske kommuner. Dagen efter fulgte 30 mere, og dermed stod Danmark over for en næsten fuldkommen nedlukning. Og som restaurationsejer er det en hård omgang, men den kan samtidig være med til at sætte skub i en ny udvikling eller retning.

Brug pausen på at tænke ud af boksen. Her får du mulighed for at ændre koncept eller retning, der kan skabe et helt nyt perspektiv på din forretning. Du kan også klare den renovering, du længe har drømt om, så den er klar til, når gæsterne vælter ind igen. På den måde får du mest muligt ud af en svær situation, der heldigvis har en udløbsdato.

Send til en kollega

0.015