23948sdkhjf

Tager I jeres egne produktbilleder?

Derfor bør du blive god til at tage billeder...

Gode produktbilleder er alfa omega i de fleste virksomheder, og billeder er i det hele taget mere end nogensinde før blevet en central del af markedsføringen i alle typer virksomheder. Derfor er det en rigtig god idé at bruge både tid og energi på at blive så god som overhovedet muligt til at tage gode billeder af din virksomheds produkter og andet relevant materiale.

Billeder bruges nemlig alle vegne i dag, og ligesom din virksomhed er professionel, så skal dine billeder og produktbilleder også se professionelle ud og give det rette indtryk af din virksomhed og dine produkter. Produktbilleder i dårlig kvalitet kan skræmme potentielle kunder og forbrugere væk, da man som kunde kan sidde med et indtryk af, at kvaliteten på produktet ikke er tilstrækkeligt høj.

Høje krav til virksomheders billeder på de sociale medier 
Hvor billeder før i tiden var begrænset til produktkataloger, printede reklamer, plakater og andet fysisk markedsføringsmateriale, så findes billeder i dag her, der og alle vegne. Det har også betydet, at virksomheder i højere grad skal være gode til selv at tage billeder. De sociale medier kalder nemlig på såkaldt content hele tiden, og man kan derfor ikke altid vente på, at man får booket en fotograf ind. Mange gange skal billeder tages her og nu.

Det kan derfor være en god idé at sende relevante medarbejdere på et fotokursus, så I hele tiden kan have fingeren på pulsen og følge med i det game, de sociale medier er, og levere gode billeder. Kom i gang med dette fotokursus, eller sørg på anden måde for, at dine medarbejdere er klædt på til den opgave, det er at vise virksomheden frem udadtil.

De billeder, der florerer på Instagram, har en meget høj kvalitet – det gælder ikke mindst de billeder, privatpersoner tager til deres egne profiler. Derfor vil din virksomheds produktbilleder og øvrige hurtigt stritte ud på negativ vis, hvis ikke kvaliteten matcher alle de andre billeder. Konkurrencen på de sociale medier er stor, og derfor skal man ofte lægge en god portion energi i at sørge for, at de sociale medier tager sig ud, som de skal.

Heldigvis er skaden aldrig større, end du kan nå at rette op på det, hvis du lægger den nødvendige indsats i at lære at tage gode billeder af dine produkter og til branding af din virksomhed. Markedsføring på de sociale medier er stadig et forholdsvist nyt fænomen, sammenlignet med hvor længe mange virksomheder har været til, og derfor er der intet underligt i, at man skal lære at begå sig professionelt, ligesom man skal lære alt andet.

Typiske fejl, man ser ved dårlige produktbilleder
Der findes mange faldgruber, når det kommer til produktbilleder og gode markedsføringsbilleder generelt. Mange går i de samme fælder, når de forsøger sig med at tage gode, professionelle billeder. En af de hyppige faldgruber er, at man får taget produktbilleder i for dårlig kvalitet. Grynede, slørede og uklare billeder er sjældent gode, og de viser ikke hverken produktet eller virksomheden fra sin bedste side.

Det samme er tilfældet med mørke eller alt for lyse billeder, hvor det kan være svært at se produktet og alle dets detaljer ordentligt. Mange glemmer også at tænke over, hvilken baggrund der er på billedet, eller får taget billeder i sammenhænge, hvor produktet ikke er præsenteret optimalt. Hvis du for eksempel tager produktbilleder af tøj, er det en dum idé at fremvise tøjet i krøllet tilstand. Det samme eksempel er overførbart til andre brancher.

 

Send til en kollega

0.031