Først skiftede de navn, så sigtede de mod udlandet - nu har fynsk kassesystem præsenteret rekordregnskab

Næsten to millioner mere i bruttofortjeneste - og et tilsvarende større overskud på bundlinjen.
Det er hovedkonklusionerne fra et nyligt offentliggjort regnskab fra kassesystemet Customers 1st - tidligere ServicePos - som virksomheden har præsenteret.
Helt nøjagtigt har Customers 1st landet et overskud på 2,1 millioner kroner for 2022 - mod ét på 187.000 kroner i 2021. Det betegner ledelsen bag Customers 1st som "meget tilfredsstillende, da man formåede at opnå betydelig vækst", skriver ledelsen i sin beretning.
Samtidig er virksomheden vokset i antallet af ansatte til 23 personer i løbet af 2022, hvilket er tæt på en fordobling i forhold til det foregående år.
Over for RetailNews peger CCO Rasmus Melbye på, at 2022 har været udslagsgivende år for Customers 1st's fortsatte udvikling.
- Processen med at skifte navn har både været langtrukket og pebret, og så har vi hyret en masse kollegaer både for at drifte, men også for at matche den vækst, vi forventer i fremtiden. Dertil har vi landet nogle store kunder i løbet af året, så det har også noget på vores virksomhed, siger Rasmus Melbye.
Udlandet i sigte
Allerede fra lanceringen af navneskiftet til Customers 1st barslede virksomheden med, at markederne i det øvrige Skandinavien samt England og de britiske øer skulle udforskes yderligere.
I skrivende stund er status, at Customers 1st har omtrent tyve samarbejdspartnere i England, men ambitionerne rækker yderligere end det.
- Vi har et mål om at nå 50 kunder i udlandet i år, og så vil vi på bagkant deraf kigge på, hvad det krævede af indsats at komme dertil. Derefter kan vi så tilrettelægge strategien for udlandet i 2024, siger Rasmus Melbye.
Ydermere forventer Customers 1st en vækst på 60 procent i løbet af 2023.
- Forhåbentlig er det lavt sat, og realistisk kommer vi nok til at befinde os et sted mellem 60 og 100 procents vækst i løbet af året. Men at fordoble noget, når man er én, er relativt nemt - men når man er markant flere, gør det også missionen sværere, siger Rasmus Melbye.
I Danmark samarbejder Customers 1st med blandt andre cykelexperten.dk, Decofarver og Vinoble.