International pris til dagligvarekoncern for glutenfrit produkt
Dagrofa har sikret sig en topplacering på den internationale private label-konference PLMA, der finder sted 20-21. maj i Amsterdam.
Knækbrødet, der er produceret for Dagrofa af specialbageriet Knæk & Bræk, løb med førstepladsen i kategorien “crackers & crispbreads” blandt 550 produkter fra 65 supermarkeder fordelt over 24 lande. Dommerne fremhævede produktets smag, duft og kvalitet – og ikke mindst, at det er glutenfrit.
Det oplyser Dagrofa i en pressemeddelelse.
- Vores partnerskab med Knæk & Bræk er stadig nyt, men det har fra starten føltes som det perfekte match. Allerede under et halvt år efter lanceringen kan vi fejre en international førsteplads – det er vi utroligt stolte af. At vi vinder en topplacering for fjerde år i træk understreger, at det kan betale sig at arbejde med at optimere egne produkter, både hvad angår kvalitet, design og miljø, siger Steffen Winther, chef for Private Label i Dagrofa.
Knækbrødet er en del af Omhu-serien, som blev lanceret tidligere i år og er bygget på principper om kvalitet, håndværk og nøje udvalgte ingredienser.
Ifølge Steffen Winther oplever man i Dagrofa god vækst i salget af egne mærker.
- Særligt mærker vi faktisk, at kunderne igen begynder at vælge højkvalitetsvarer som fx vores Omhu-serie, siger han.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.