23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Iskold pop-up butik i Københavns Lufthavn

En ny pop-up shop i Københavns Lufthavn byder på en anderledes indkøbsoplevelse.

I Københavns lufthavn kan rejsende prøve dunjakker fra Yeti i autentiske omgivelser i et særligt prøverum, hvor temperaturen er minus 5°C. Det iskolde testrum er en del af en ny innovativ pop-up butik, der viser Yetis brand identitet på meget få kvadratmeter, og den kølige indkøbsoplevelse er et hit.

I tax-free-området i Københavns Lufthavn lader det eksklusive outdoormærke Yeti sine kunder teste jakker og veste i et specialbygget prøverum, der har en konstant temperatur på minus 5°C og en råkold brise, der giver chill-faktor, så kunden får oplevelsen af at træde ind i frost og blæsevejr.

Mærk mærkets egenskaber

Prøverummet kaldes ”Be Cool” og er det første af sin slags i verden. Prøverummet er en del af en helt ny pop-up butik, der på meget få kvadratmeter gør det muligt at opleve og bogstavelig talt mærke Yetis unikke egenskaber på egen krop.

- Vi vil gerne give kunderne hele Yeti-oplevelsen, så vi har taget nogle af vores helt unikke elementer og kogt dem ned til noget, man kan se og føle. Vi har etableret noget lignende i Dresden, Tyskland. Her har vi en ”glasfabrik”, hvor kunderne kan følge og være en del af tilblivelsen af deres Yeti sovepose. I en tid, hvor online-salget stiger, vil vi gerne være med til at give forbrugerne en særlig indkøbsoplevelse, når de besøger vores butik, siger Erik Møller, CEO i Nordisk Outdoor, den danske ejer af Yeti.

Nyt unik pop-up koncept

Yeti pop-up butikken i Københavns Lufthavn er en såkaldt ”Brand Box”, som er et nyt koncept fra Gebr. Heinemann Retail ApS, et datterselskab til Hamburg-baserede Gebr. Heinemann, som driver tax-free butikkerne i mange lufthavne over hele verden, herunder Københavns Lufthavn.

Heinemann Brand Box er et område dedikeret til udstillinger og kampagner, strategisk placeret ved indgangen til tax-free butikkerne. Brand Box tilbydes udelukkende til internationale top brands i en begrænset periode, og kun til virksomheder, der skaber ekstraordinære butiksoplevelser med et spændende og opmærksomheds-skabende koncept. Konceptet blev lanceret i Københavns Lufthavn i april 2013.

- Brand Box-konceptet i Københavns Lufthavn er en optimal ramme for et mærke som Yeti. Vi er et skandinavisk mærke og vores produkter er tæt forbundet til rejse-situationen. Det særlige butikskoncept med fokus på storytelling giver os mulighed for at få forbrugerne i tale på en helt ny måde og give dem den ægte oplevelse af vores brand, forklarer Erik Møller.

Yeti pop-up butikken og det iskolde prøverum har fået en varm modtagelse af de rejs-ende i lufthavnen. Det særlige butikskoncept kan opleves frem til 14. april 2014.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063