23948sdkhjf

Netto bag øget vækst i Dansk Supermarked

Dansk Supermarkeds vækst i 2013 var primært drevet af øget salg i Netto, mens Føtex og Bilka er stabile på trods af de fundamentale udfordringer i supermarkedssegmentet i Danmark.
Det danske marked for dagligvarer voksede med 1 % i 2013. Udviklingen på detailmarkedet i Danmark var præget af et fortsat skift mod øget handel i discountsegmentet på bekostning af supermarkederne. Udviklingen forventes at fortsætte i 2014, om end i et lavere tempo. Non food-salget er fortsat under pres i 2013 pga. vækst i online handel.

Transformationen af Dansk Supermarked som blev sat i gang i 2012 forløber planmæssigt. Dansk Supermarkeds strategi er uændret efter et tilfredsstillende 2013, siger Dansk Supermarkeds adm.dir. Per Bank.

- I Dansk Supermarked fastholder vi vores strategi om at blive den ledende retailer indenfor alle vores koncepter målt på kundetilfredshed, finansielle resultater og medarbejdertilfredshed. Vi forbliver fokuseret på at øge Nettos omsætning udenfor Danmark og på hele tiden at styrke vores evne til at opfylde vores kunders ønsker, udtaler Per Bank.

I 2013 fortsatte Dansk Supermarked den internationale ekspansion af Netto uden for Danmarks grænser samt arbejdet med at forbedre den danske forretning. I Danmark blev partnerskabet med Starbucks yderligere styrket og Dansk Supermarked opererer nu 7 Starbucks butikker og har planer om at åbne flere butikker på strøgplaceringer i 2014.

Derudover er der i 2013 indgået en aftale med Carls Jr. hvor Dansk Supermarked er ene franchisetager og hvor de første to butikker nu er åbnet.Større strategiske initiativer på tværs af gruppen inkluderer: Udvikling og test af nye koncepter indenfor super og hypermarkedet segmentet, fortsat ekspansion af bilka.dk inkl. en ny teknologiplatform, kategoristyring, fortsat investering i konkurrencedygtige priser, effektiv drift samt videreudvikling af vores medarbejdere igennem en opgradering af HR funktionen.

I januar 2014 offentliggjorde A.P. Møller – Mærsk sin intention om at sælge hovedparten af deres ejerandel i Dansk Supermarked til Salling-fondene. Regnskabet for 2013 vidner om Dansk Supermarkeds solide fundament for at blive en selvstændig virksomhed med Salling-fondene som majoritetsaktionær.

- Vores mål er at udvikle os til en danskbaseret detailhandelsvirksomhed i international klasse. 2013 viser, at vi er godt på vej til at indfri dette. Vi er der ikke endnu, men vi vil fortsætte vores udvikling til gavn for vores kunder, medarbejdere og samfundet omkring os, siger adm.dir. i Dansk Supermarked Per Bank.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125