23948sdkhjf

DK Company fremviser rekordår

Regnskabsåret 2013 blev et rekordår for den danske modekoncern DK Company A/S. Koncernen kan således se tilbage på et år, der både bød på rekordoverskud og rekordomsætning. Det skriver DK Company i en pressemeddelelse.
Året 2013 blev et særdeles godt år for den Danske modekoncern DK Company A/S.

I det netop offentliggjorte årsregnskab fra koncernen kan man således læse, at virksomhedens i alt 17 brands skabte en nettoomsætning på 1.582 mio. kr. Det samlede resultat blev et EBIT på 99,7 mio. kr. på den fortsættende forretning.

Som led i ambitionen om at være markedsførende i det såkaldte mid-segment, opkøbte DK Company i 2012 syv brands, bl.a. Fransa, b.young, ICHI og Blend med en samlet omsætning på 1,1 mia. kr. Med købet fulgte desuden 184 nye butikker og en signifikant stigning i medarbejderstaben. Med markant vækst i aktiviteter og omsætning, betegner administrerende direktør i DK Company, Jens Poulsen, arbejdet med integrationen af brands, butikker og medarbejdere som en stor succes.

- Vi har i løbet af de 13 år, som DK Company har eksisteret, formået at opbygge en multibrandstruktur, som fuldt ud er i stand til at bære integrationen og udviklingen af nye brands, og vi arbejder hele tiden på at udvikle og optimere vores forretningsmodel, så vi er klar til yderligere ekspansion på markedet, siger Jens Poulsen.

- Vi har et stort team af dygtige medarbejdere – fra centralt hold og helt ud i retailleddet – der alle trækker i samme retning. Vi har nu fået tilpasset produktporteføljen, identificeret synergier og igangsat en række nye tiltag. I dag står vi bedre rustet end nogensinde til at udnytte de kommende års potentiale i at opnå vores ambition om at blive blandt de ledende multibrandudbydere i Europa, fortsætter Jens Poulsen.

- Vi har et godt afsæt med 12.000 wholesalekunder fordelt på 28 markeder. Tyskland udvikler sig flot og er vores største vækstmarked. I Sydeuropa oplever vi igen markant positive tendenser. Endvidere har vi i Skandinavien mere end 200 egne butikker. Vi føler os derfor godt rustet og glæder os til en videreudvikling af vores aktiviteter i 2014, afslutter Jens Poulsen.

DK Company består af i alt 17 brands inden for mode og livsstil, herunder b.young, Blend He, Blend She, Blue Willi’s, Casual Friday, Cream, Creamie, Denim Hunter, Dranella, Fransa, From Lou, Gestuz, ICHI, Kaffe, Karen By Simonsen, Occupied og Sorbet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078