23948sdkhjf

Stor modekoncern går imod trend og satser på det personlige møde med forbrugerne

Coronakrisen har fået mange virksomheder til at satse endnu mere på det digitale salg, men DK Company går den modsatte vej.

Det skriver Finans.

Modekoncernen, der er Danmarks næststørste og har 22 tøjmærker, er i øjeblikket til stede på flere salgsmesser. Koncernchef Jens Poulsen mener, at det personlige møder med forbrugerne giver mening, særligt i en svær tid.

- Vi skal være digitale, hvor det giver mening. Vi kan bare ikke erstatte alt med det. I denne tid er vi inde i kampen på markederne, netop fordi vi har sælgere der. I usikre tider er det vigtigt at indgå partnerskaber med kunder, siger han til avisen.

Konsulentfirmaet Mckinsey udgav i forsommeren en rapport, der opsamlede de første erfaringer, som cheferne i modebranchen har taget til sig. Her konkluderede rapporten, at der var behov for flere digitale løsninger i forbindelse med både produktionen og salget.

Jens Poulsen understreger også overfor Finans, at DK Company arbejder med digitalisering. Men nye kollektioner tager sig bedst ud i den fysiske virkelighed, fortæller han.

DK Company har hovedsæde i Ikast og har tøjmærker som Solid, Matinique og b.young.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079