Google-succes indtager dansk shoppingcenter
Fisketorvet bliver en del af det hurtigt voksende mobilspil Ingress, der har to millioner brugere verden over.
Det er Unibail-Rodamco og Google, der har indgået samarbejde om at implementere Ingress i 18 shoppingcentre i både Frankrig, Østrig, Polen, Tjekkiet, Sverige og Danmark. Spillet har allerede fået over 2 millioner fans verden over og har portaler i over 200 lande. Det er dog første gang nogensinde, at europæiske shoppingcentre på denne led integreres i et mobilspil og dermed bliver platform for en hel ny oplevelse, når man er ude for at shoppe.
- Vi holder jo altid et skarpt øje med de nyeste trends hos forbrugerne og vi er vilde med at være en del af en international bevægelse, der er med til at gøre shoppeoplevelsen sjovere, fortæller Jacob Bannor, centerchef for Fisketorvet.
- Vi vil gerne være med til at udbrede et innovativt og interessant fænomen som Ingress og på den led også understrege, at vi er mere end bare shopping. Og med gratis wifi bliver det ingen problem at overtage det virtuelle verdensherredømme bevæbnet med din smartphone, tilføjer han.
I Ingress kan et ubegrænset antal af spillere dyste mod hinanden i en interaktiv historie med hele jorden som legeplads. Ved at bruge Google Maps og GPS-teknologi kan spillere bevæge sig rundt og opleve verden på en helt ny facon, der konstant ændrer sig i takt med spillernes interageren. Spillerne skal finde en særlig energi (Exotic Matter) rundt om i verden, som findes ved adskillige portaler, der kan være alt fra kunst, monumenter og nu også shoppingcentre.