23948sdkhjf

Dansk Supermarked inviterer alle online-butikker ind på landets største portal

Målet er at blive markedsledende i Danmark og hjælpe alle danske net-butikker i kampen med udenlandske portaler.
En af Danmarks største onlinebutikker, wupti.com, tager nu kampen op mod udenlandske E-commerce-giganter og skaber landets mest omfattende online-markedsplads. Wupti inviterer alle online-butikker til at sælge deres produkter direkte gennem wupti.com.

De første .dk-butikker er allerede gået med, og nu tager det for alvor fart med at koble danske web-butikker på.

– Vi vil skabe en dansk markedsplads, hvor alle danske online-butikker i fælles flok kan komme meget bredt ud til en langt større gruppe af potentielle kunder. Det er et ambitiøs og aggressivt træk, der skal forhindre, at e-handel fortsætter med at flyde over grænsen og lukker ned for danske webshops, fortæller Kenneth Nielsen, koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, der ejer wupti.com

Vil være størst
For forbrugerne betyder lanceringen ét samlet site med et enormt sortiment og endnu bedre priser. For online-butikkerne betyder det endnu bedre muligheder for at komme i kontakt med potentielle kunder uden de ekstra omkostninger til eksempelvis markedsføring.

I forvejen er wupti.com blandt de 10 mest besøgte danske online-butikker, og med lanceringen får sælgere adgang til Wupti’s mange besøgende. Forventninger er derfor store hos wupti.com, der håber, at Wupti bliver landets førende markedsplads:

Her handler danskerne mest
1 Zalando
2 Ebay
3 Amazon
4 Saxo
5 Elgiganten
12 wupti
Kilde: FDIH, tal fra 2016
– Danskerne vil gerne shoppe på nettet, men både for kunde og online-butik kan det være svært at finde hinanden. Derfor skaber vi en platform, hvor vi gør det nemt for kunderne at finde lige præcis det produkt, de er efter. Og altid til den laveste pris. Vi tror utrolig meget på hele ideen om en dansk markedsplads, og det skaber vi nu, siger Kenneth Nielsen.

Konkurrence på pris
Portalen vil fortsat sælge egne produkter på sitet, men alle online-butikker i landet kan blive en del af wupti.com – og det vil altid være den sælger, som har den laveste pris, som kunden vil møde. En model, man også kender fra andre internationale sider.

– Der er ingen tvivl om, at vi har hentet inspiration til denne. Eksempelvis fra Amazon og Alibaba, som dygtigt har skabt markedspladser. Men vi tror på, at der er plads til en dansk markedsplads som et alternativ til de udenlandske i meget konkurrencepræget marked. Vi skaber en stærk platform, hvor det er det nemt, sikkert og billigt at handle fra, og hvor vi skaber de bedste forudsætninger for både sælger og kunde, uddyber Kenneth Nielsen.

Butikker fra alle brancher
De første online-butikker er allerede blevet tilknyttet wupti.com, og alle kan potentielt blive en del af markedspladsen. Målet for wupti.com er at samle så mange online-butikker som muligt på markedspladsen.

En af de danske webshop, som har tilmeldt sig wupti.com’s markedsplads, er Hikeshop.dk, der sælger outdoor-udstyr til friluftsmennesker. Og ejerne bag Hikeshop ser store fordele ved at være del af en dansk markedsplads:

– Vi får mulighed for at møde endnu flere potentielle kunder, og her ser vi Wupti som en oplagt platform for os. Med en samlet platform vil vi og alle andre online-butikker profitere af det, da vi alle vil medvirke til at skabe mere trafik og mere salg, pointerer Johnny Willum fra Hikeshop.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095