23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

26 butikker går sammen med landbruget om annonce mod Coops økokampagne

Oprøret breder sig blandt Coops egne butikker.

"Coops skræmmekampagne, nej tak".

Sådan lyder hovedbudskabet fra 26 sønderjyske Coop-butikker, der i samarbejde med den lokale landboforening har indrykket annoncer i avisen, skriver Jyllands-Posten.

Hele teksten lyder: "Økologi, ja tak. Almindelige danske fødevarer, ja tak. Lokale fødevarer, ja tak. Forbruger-valgfrihed, ja tak. Coops skræmmekampagne, nej tak."

Annoncerne er en reaktion på den Coop-kampagne, der kører hele oktober, blandt andet med et tema i medlemsbladet Samvirke, og som skal få folk til at spise mere økologisk.

I den sønderjyske modkampagne deltager både butikker fra kæderne Kvickly, Fakta, SuperBrugsen, Dagli-' Brugsen og LokalBrugsen.

Formanden for den sønderjyske landboforening, Mogens Dall, skriver i et læserbrev, at forbrugerne skal have lov til at vælge frit:

- Men nu vil Coop bestemme. Coop har besluttet, at kun økologi er sagen, og at konventionel produktion er ramt af gift. De mener det så alvorligt, at de har lavet en forside på deres blad Samvirke, der viser en person, som har taget en beskyttelsesdragt på for at spise konventionelt grønt. Så farlige er konventionelle produkter ifølge Coop, skriver han.

Kampagnen

har udløst raseri

blandt

landbrugsorganisationer

, og flere Coop-butikker har valgt at

fjerne Samvirke

fra hylderne.

I fredags valgte Coop

at beklage især forsiden på Samvirke

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.168