23948sdkhjf

Netto åbner fremtidens discountbutik

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Netto er klar med et helt nyt butikskoncept med ny indretning, nye farver, færre spot-varer og et særligt fokus på frugt og grønt og nemme måltider.

Det bliver en anderledes Netto, som københavnerne kan møde, når de fra i dag, den 6. juni, går på indkøb i deres Netto på Kongelundsvej 49 i København.

Netto-butikken er nemlig den første, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen i Netto. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

- Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto, og uddyber:

- Med vores nye koncept glæder vi os til at tilføre endnu flere dimensioner til butikkerne, og med vores første nye butik kommer vi til at præsentere den butiksoplevelse, vi gerne vil gøre til normen i Netto.

Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning.

Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.

Samtidig vil butikken have færre af de klassiske spot-varer, som samtidig vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer vil i stedet blive tilført det faste sortiment:

- Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod, uddyber Michael Løve.

Netto har gennem det seneste år testet en række koncepter, særligt med fokus på farvevalg og overordnet indretning, i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Det er er bl.a. den læring, som udgør kernen i det nye butikskoncept.

Om Netto-butikken på Kongelundsvej 49, 2300 København:
- Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 900 m2.

- Markant større frugt- og grøntafdeling

Læs også: 25 BR-butikker genopstår til foråret

- En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen

- Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer

- Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød

- Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen

Læs også: Netto-chef fyret: Gav storkunde særbehandling

- Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

- Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken - så der kommer meget dagslys ind i butikken.

- Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
5

Ekspert: Føtex-reaktion virker helt ude af proportioner

Føtex kommer til at virke som en brutal arbejdsgiver efter fyring, siger ekspert.

Madklubben vil nu også lave måltidskasser

Købmanden i Gudme lancerer app og levering til døren

Nu skal de tabte kunder vindes tilbage.

Klima ved køledisken: Sociologistuderende skal undersøge danskernes indkøbsvaner

Arla hælder milliarder i danske fabrikker

Safterne stiger på Thisted Bryghus

Tendens fra caféer og restaurationer får nu bryghuset til at kaste sig over andet og mere end øl

Nyhedsbrev

Politiet rykkede ud til masseslagsmål ved Bazar Vest

Prisvindende Rema-mand får betroet Rema-opgave

18-årig ansat fyret for at spise kanelsnegl i Føtex

Irma inviterer København til byens største madfest

Stigende interesse for at møde menneskene bag maden får Irma til at holde messe i Forum for de københavnske forbrugere

Lurpak og sydlandsk ost giver fremgang for Arla

Detailgiganten Walmart øger salg i butikker og på nettet

Forskere udvikler nyt våben der kan afsløre kopivarer

Forskere fra Københavns Universitet har opfundet et kemisk fingeraftryk, der kan afsløre en kopivare.

Så meget betyder Michelinstjernerne for producenter

BR's nye chef vil begejstre med oplevelser

Legetøjskæden BR har fundet sin nye chef. Første opgave bliver at sætte de gode oplevelser i centrum og genskabe legetøjets magi, fortæller Salling Group

Vestfyen siger farvel til direktør

Tyske Lidl vil åbne over 100 nye butikker i Danmark

Over de næste år vil den tyske supermarkedskæde Lidl næste fordoble antallet af butikker i Danmark.

Mange udskiftninger i ledelsen gør efterforskning af Top-Toy vanskelig

Top-Toys konkurs er under kulegravning, men en hæsblæsende udskiftning i toppen vanskeliggør forløbet.

Matas slår to butikker sammen i Fredericia

Ny Matas rykker ind i Fætters BR's gamle lokaler.

Frellsen tilbage på det sjove chokoladespor

Både Flammen og Ilden scorer millioner på grillbuffeter

Ny, dansk mad-app vil indtage Norden

I Canada giver de bøder for fejl

Ekspert argumenterer for, at kæderne skal indføre en bødeordning ved prisfejl.

Nu udvider nemlig.com leveringsområde på Fyn og Sjælland

Flere drikker Coca-Cola: Overskuddet stryger i vejret

Fastfoodkæde dømt for diskrimination

S ved stadig ikke hvad en pakke cigaretter skal koste

Dyrere øl sender Heinekens salg i vejret

Coop glad for emballage-stramning

Barbie-dukker sikrer Legokonkurrent bedre regnskab end ventet

Stort flertal af danskerne vil hæve cigaretpris til 60 kroner

Håndværkere gjorde historisk fund under gulv i bryghus

Netto åbner butik i Sæby

Interflora giver halv million til ensomme danskere

Tenax tilbagekalder sild

Skal spare 350 millioner: Danish Crown skærer 400 stillinger

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Oste Sommelier

NYHED I KALU: Økologisk Ellevang-gris

CO2 neutralt website

Velkommen til vores køberdatabase "Søgeagenten"

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

RollDolly fra DT Rullecontainer

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

Twister - den farverige spot

Selvhjælp til din GS1-faktura?

Sous vide produktion med integreret sikkerhedsberegner

Pop-Up væg (tekstil)

Extramultus - elastiske bånd til fødevareindustrien

Kø nummersystem hos Bruun Rasmussen Auktioner

SSI Schäfer leverer automationsløsning til PostNord og Stadium

Tak til alle som besøgte os på vores stand på Stockholm furniture fair 2019

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Danish IP Fair 2019 - The Next Big Thing

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Opdateret facadebelysning

For mindre end kr. 25 om dagen opnås højere indtjening og besparelse af CIT...

Michael er udlært elektriker hos EL:CON – og ser frem mod nye projekter

Jakob er lærling hos EL:CON i Viborg – og fortsætter som udlært elektriker ...

Overskudsvarme fra køleanlæg bruges som fjernvarme

Send til en kollega

0.386