23948sdkhjf

Kundeoplevelsen næsten ligeså vigtig som produktet

Halvdelen af kunderne tror ikke på, at virksomhederne vil deres kunder det bedste.

Der har længe været talt om kundernes stigende forventninger, og de har nu nået nye højder.

Ifølge Salesforce-rapporten State of the Connected Customer fortæller 67 pct af de adspurgte kunder, at deres standard og forventninger til en god oplevelse er højere end nogensinde.

Det fortæller Salesforce i en pressemeddelelse. 

57 pct. beretter at de reelt har skiftet brand til konkurrenten fordi konkurrenten leverede en bedre kundeoplevelse, og 72 pct. fortælller at de deler gode kundeoplevelser med andre - og det omfatter også at de skal have tillid til at virksomhederne har gode intentioner.

For at vinde kundernes hjerter og villighed til at bruge penge, skal virksomhederne derfor ikke kun levere godt marketing arbejde, en super salgsindsats, være på toppen i forhold til eCommerce og service - de skal også vise at de virkelig vil kunderne det bedste for at opnå tillid og salg.

Men investeringen i tillid er pengene værd. 95 pct. af kunderne beretter at de med langt større sandsynlighed vil være loyale overfor et brand de har tillid til.

Den dårlige nyhed er, at 54 pct. ikke tror på at virksomhederne rent faktisk vil deres kunder det bedste.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078