23948sdkhjf

Sådan klarer de danske virksomheder sig på Facebook

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ny undersøgelse har kigget på de 100 mest populære virksomheder i Danmark. Smykkefirma har flest likes.

Ifølge en undersøgelse foretaget af onlineportalen Ekspertvalg.dk indtager smykkevirksomheden Pandora førstepladsen over danske virksomheder med flest likes på Facebook.

Læs også: Danske virksomheder glemmer kunderne på de sociale medier

Pandora har faktisk hele 13 millioner flere likes end Novo Nordisk, der ligger på 10. pladsen i listen over de mest likede, danske virksomheder på Facebook, fortæller Ekspertvalg.dk i en pressemeddelelse. 

Ekspertvalg har undersøgt de 100 mest populære virksomheder i Danmark og deres likes på Facebook, og der er to klare vindere: Pandora og Lego med henholdsvis 14,2 millioner og 12,9 millioner likes.

Kæmpe forskel i popularitet på Facebook

De ti danske virksomheder, der har flest likes på Facebook er Pandora, Lego, Carlsberg, A.P. Møller Mærsk, ECCO, Arla, Velux, Bang & Olufsen, ISS og Novo Nordisk.

Pandora er i undersøgelsen den førende virksomhed, som lægger sig klart i spidsen med 2 millioner flere likes end Lego, der ligger på andenpladsen.

Overraskende ligger den multinationale virksomhed Carlsberg på en tredjeplads, overgået med mere end 3 gange så mange likes som Lego og Pandora.

Læs også: Familier overnatter i indkøbscenter

Når Pandora og Lego dominerer både første- og andenpladsen skyldes det virksomhedernes prioritering af SoMe-kanalen samt deres deres målgruppes betydelige aktivitet på Facebook.

Nationale kæder dukker først frem i top 20

Store danske multinationale virksomheder, som Pandora og Lego, har internationale Facebooksider og får dermed likes fra hele verden, hvorimod de danske, nationale kæder kun likes fra danske brugere.

Dette gælder for danske kæder som Matas, TV2, SuperBrugsen, Netto og Bilka som findes på top 20 listen.

Derudover kan det fremhæves, at JP/Politikens Hus overgår alle de store konkurrenter som TV2 og Berlingske Media, og at den eneste finansielle virksomhed, der har fundet vej til top 20, er Saxo Bank med 176.000 likes.

Danske virksomheder, der klarer sig dårligst på Facebook

De 10 danske virksomheder på Facebook, der har færrest likes er ATP, Lundbeck, KMD, Leo Pharma, DSV, Rockwool International, TDC Erhverv, Royal Unibrew, Nets og Danica Pension.

Listen over danske virksomheder med færrest likes domineres altså af virksomheder indenfor byggeri, medicin, transport og pension.

Dermed er der en klar tendens til, at de mindst likede virksomheder på Facebook beskæftiger sig med B2B produkter og salg til virksomheder. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

46 år i Kvickly er slut

Blodrøde tal i brugsforening

Krigen ulmer i dansk discount

Vestermarie Brugsforening i minus

Taskebutik i Kalundborg lukker og slukker

Ny finansdirektør i Tiger

Nyhedsbrev

Ingen ny Lidl i Tårnby

Ny indehaver i Bog & Idé på Møn

Skagerak vender tilbage til Bornholm

Holberg Arkaden til salg

Genåbning og gensyn med BR i Holstebro

Fødevaresalget droppede i feriefri marts

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Tropica udsætter butiksåbning

Amazon fordobler overskud til 24 milliarder kroner

Den amerikanske handelsgigant Amazon har tjent milliarder på nye softwareleverancer og nye afdelinger.

Rabataftaler giver millioner på bundlinjen

1

Efter mere end 100 butikslukninger: Nu vil Fakta ekspandere igen

Ny tal: Johannes Fog optimerer sig til større indtjening

Bilforhandler får forhøjet bøde i sag om kontante betalinger

Kontante betalinger på 50.000 kroner og derover er forbudt. Østjysk forhandler overtrådte hvidvask-loven 28 gange.

Coca-Colas salg overrasker

Rekord: Fire på stribe for Kvik

Køkkenproducenten planlægger med nye butiksåbninger hver måned

Føtex vil sikre mad til bierne

Svane Køkkenet fortsætter den norske ekspansion

460 millioner skal få dårlige arbejdsforhold frem i lyset

1

B&O sætter salgspris på hovedsæde

Ny Samsung-telefon hentes tilbage efter skærmproblemer

De danske øl bliver tyndere: Alkoholfrit er et hit

Aubo kårer årets køkkenkonsulent

Bilka inviterer børn i trafikskole

Forkerte kerner endte i hvidkålssalat

Luksusfirmaer sender milliarder til Notre Dame

Crowdfunding: Halv million til Vilsund Blue på 21 minutter

Mille Food på vej med tre nye produkter

Kunder evakueret i Ikea

Frygt for aflyste afgifter drev bilsalget til ny rekord

Stryhns debuterer som øko-producent

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Skal du på messe?

Sæson for sommertrøfler

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

GS1 medlemsdag i Ringsted

Se Kärcher innovative BR 35/12 C gulvvasker

Hop op i HCS lastbilen og besøg BIO CITY

Gratis webinar: Få et større overskud ved hjælp af en cloud-baseret løsning til ruteoptimering

Kan shuttlesystemer optimere dit lager?

Nyt bestyrelsesmedlem i FlexPOS ApS

Sikring af Spillearkaden i Tivoli

Emballagedesign i e-handel er effektiv branding

NYHED! West Greenland hellefisk – en ægte delikatesse

Undgå usalgbare varer med en fornuftig palletering

Mors Dag

Råt og feminint

Bæreposen der giver trafik til ARK Boghandels website

Undgå bøder for fejlbehæftede pallelabels: Tag et gratis online lynkursus

Aalborg Byrådssal og medborgerhus

42.000 m2 gulv fra Gerflor DLW til Herlev Hospital

Elteknisk totalleverandør går forrest med grønne arbejdsbiler

Husk den 14. juni 2019

Fokus på arbejdsmiljø og ergonomi

Svævende lysende øer

Gratis forretningsrejser til Elbląg, Poland for de danske virksomheder

Dansk Halbyggeri: On-site løsninger i komplekst projekt

Send til en kollega

0.157