23948sdkhjf

Zalando tester levering direkte i stuen - til kunder der ikke er hjemme

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

I efteråret lancerede bpost og Zalando en engangstest i Belgien for at undersøge Zalando-kundernes muligheder for levering og afhentning direkte i hjemmet.

Læs også: Julepakkerne hober sig op

Testen fokuserede på at finde ud af, hvordan kunderne reagerer på den nye tjeneste, og hvor komfortable de var med idéen om, at en leveringsperson har adgang til deres hjem, når de ikke er til stede, fortæller Zalando i en pressemeddelelse. 

testens første fase blev 750 online-kunder spurgt om deres villighed til at afprøve tjenesten, og om hvordan de ville have det med at modtage en pakke eller få en sådan afhentet, når de ikke var hjemme.

Undersøgelsen viste, at 50 pct. af online-kunderne ville føle sig godt tilpas med at afprøve levering i hjemmet af bpost.

Smarte låse og døre
I den anden fase blev de deltagende hjem udstyret med en såkaldt »smart dørlås« og »smart dørklokke«.

Ved hjælp af denne teknologi kan kunderne automatisk åbne deres dør, hvor end de befinder sig, og således give adgang til deres hjem. Kunderne blev bedt om at bestille varer på Zalando og planlægge en levering med bpost. De planlagde også afhentning af varer, som de ønskede at returnere.

Et væsentligt resultat af testens anden fase var, at kunderne virkelig er overbeviste.

Læs også: Nu bliver Jollyroom dobbelt så god til leveringer

Faktisk tilkendegav 90 procent af deltagerne, at de ville fortsætte med at bruge teknologien efter testen. Det tyder altså på, at komfort vinder over bekymring, når hardwaren først er installeret, og folk har oplevet tjenesten.

- Afprøvning er dybt forankret i Zalandos DNA. Vi nytænker og fornyr hele tiden vores tjenester for at tilbyde vores kunder mere fleksibilitet og variation. Levering i hjemmet kunne være en interessant ny mulighed for vores portefølje af tjenester. Teknologi åbner for en lang række muligheder, men vi er også opmærksomme på, at kunder kræver gennemsigtighed og detaljerede oplysninger om tjenesten. Sammen med bpost ser vi frem til at indgå i en tæt dialog med vores kunder, siger Jan Bartels, VP Customer Fulfilment and Logistics hos Zalando.

Måden, som tjenesten fungerer på, er meget simpel.

Ved ankomsten ringer bpost-budet på den "smarte dørklokke", der er direkte forbundet med kundens telefon. Kunden identificerer bpost-budet og låser døren op via sin telefon. bpost-budet stiller pakken ind og lukker døren.

Leveringen streames; kunden kan overvåge hele processen og interagere med leveringspersonen.

Kunden har uanset årsag eller tidspunkt altid mulighed for at nægte adgang. 

Mere om: Belgien | levering | test | Zalando
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Storcenter får flere ledige butikker

Butik med navneskift på vej til midtby

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Seeds flytter efter årrække med underskud

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Vig får endnu mere garn

Nyhedsbrev

Butiksåbning: - Det er op til os at gøre noget ekstra

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

2

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Dansk smykkevirksomhed forhandler om salg

Kaufhaus Martin Stolz når ikke denne sæson i Blåvand

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Butiksrenovering: Skal være mere lækker og moderne

Modebutik overlevede ikke ejerskifte

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Ejer opgiver forretning til fordel for familien

Vil styrke engagement med omverdenen: Salling Group ansætter public affairs-profil

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Topchef drømmer om H&M-tøj i Kvickly

Peter Høgsted forudser store forandringer for Kvickly-kæden.

Kasi-Jesper tiltalt for ulovlige lån på 33 millioner

Jesper Nielsen og to familiemedlemmer nægter sig skyldige i tiltale om at have optaget lån ulovligt.

Femte gang på kort tid: Tøjbutik lukker i Kolding

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Nu klapper fælden i kopisager

Sportigan i Assens lukker

Mænd vrimler til kjolebutik: Øl og kjoler går hånd i hånd

Modebutik i Ringsted konkurs

Russisktalende mand tilstår Rolex-røveri i Illum

Optiker holder lukket – bygger om

Se alle Medlemmernes egne nyheder

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Start året med ny viden og inspiration til jeres CSR-indsatser - gratis

Send til en kollega

0.278