23948sdkhjf

Zalando tester levering direkte i stuen - til kunder der ikke er hjemme

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

I efteråret lancerede bpost og Zalando en engangstest i Belgien for at undersøge Zalando-kundernes muligheder for levering og afhentning direkte i hjemmet.

Læs også: Zalando introducerer stofmasker og donerer fortjeneste til hjælp imod coronavirus

Testen fokuserede på at finde ud af, hvordan kunderne reagerer på den nye tjeneste, og hvor komfortable de var med idéen om, at en leveringsperson har adgang til deres hjem, når de ikke er til stede, fortæller Zalando i en pressemeddelelse. 

testens første fase blev 750 online-kunder spurgt om deres villighed til at afprøve tjenesten, og om hvordan de ville have det med at modtage en pakke eller få en sådan afhentet, når de ikke var hjemme.

Undersøgelsen viste, at 50 pct. af online-kunderne ville føle sig godt tilpas med at afprøve levering i hjemmet af bpost.

Smarte låse og døre
I den anden fase blev de deltagende hjem udstyret med en såkaldt »smart dørlås« og »smart dørklokke«.

Ved hjælp af denne teknologi kan kunderne automatisk åbne deres dør, hvor end de befinder sig, og således give adgang til deres hjem. Kunderne blev bedt om at bestille varer på Zalando og planlægge en levering med bpost. De planlagde også afhentning af varer, som de ønskede at returnere.

Et væsentligt resultat af testens anden fase var, at kunderne virkelig er overbeviste.

Læs også: Zalando vinder 4,6 millioner aktive kunder i 2019

Faktisk tilkendegav 90 procent af deltagerne, at de ville fortsætte med at bruge teknologien efter testen. Det tyder altså på, at komfort vinder over bekymring, når hardwaren først er installeret, og folk har oplevet tjenesten.

- Afprøvning er dybt forankret i Zalandos DNA. Vi nytænker og fornyr hele tiden vores tjenester for at tilbyde vores kunder mere fleksibilitet og variation. Levering i hjemmet kunne være en interessant ny mulighed for vores portefølje af tjenester. Teknologi åbner for en lang række muligheder, men vi er også opmærksomme på, at kunder kræver gennemsigtighed og detaljerede oplysninger om tjenesten. Sammen med bpost ser vi frem til at indgå i en tæt dialog med vores kunder, siger Jan Bartels, VP Customer Fulfilment and Logistics hos Zalando.

Måden, som tjenesten fungerer på, er meget simpel.

Ved ankomsten ringer bpost-budet på den "smarte dørklokke", der er direkte forbundet med kundens telefon. Kunden identificerer bpost-budet og låser døren op via sin telefon. bpost-budet stiller pakken ind og lukker døren.

Leveringen streames; kunden kan overvåge hele processen og interagere med leveringspersonen.

Kunden har uanset årsag eller tidspunkt altid mulighed for at nægte adgang. 

Mere om: Belgien | levering | test | Zalando
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

DK Company på vej med rekordregnskab: Men så kom coronakrisen

1

Bestseller og H&M på top 10 over største ansøgere til lønkompensation

Dansk modegigant lukker butikker og fyrer medarbejdere

Coronakrisen er med til at tvinge selskabet bag Tøjeksperten til at lukke 20 butikker og fyre 180 ansatte.

Genbrugsbutikker går online på populær app

Pandora støtter UNICEFs globale kamp mod ekstrem børnedødelighed

Bodil Jørgensens glade gensyn med genbrug: Dejligt at shoppe igennem igen

Nyhedsbrev

13.127 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Skoringen opfordrer til at forbyde sommerudsalg

Hvis den danske detailhandel skal reddes fra konkurser efter corona, så skal udsalg midlertidigt forbydes, lyder den opsigtsvækkende melding fra skokæde.

Marcus i Thisted er erklæret konkurs

Bestseller på global liste over tøjfirmaer, der ikke behandler deres leverandører ordentligt

Storcentre er klar til at tage imod kunder igen

Zalando introducerer stofmasker og donerer fortjeneste til hjælp imod coronavirus

Mr. Arthur holder Open By Night som den eneste i byen

Salling Group vil ikke søge penge fra hjælpepakker

Detailhandlen i Herning er vokset – men kun i udkanten

Detailsalget har oplevet det største fald i mindst 20 år

Specialbutikker i Odense bliver reddet af nethandel

Henriette forsøger at sikre fremtiden ved at fusionere sine tøjbutikker

1

Mr trodser krisen og opkøber 44 tøjbutikker

Birgit har stor succes med salg af tøj på Facebook

Kæde gik konkurs, men nu åbner de jyske butikker igen

Centerbutik holder forretningen i gang ved at donere garn

Usolgte varer hober sig op for de danske butikker

Det vil vi bruge flere penge på efter krisen

Danskernes måde at forbruge på vil ændre sig markant, viser ny undersøgelse.

Tøjbutikker risikerer at skulle køre med udsalg indtil jul

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Små handlende får en ekstra hånd

Håndspritstander incl håndsprit - se her ;)

COVID-19: Standarder er essentielle for værnemiddel-logistik

Stender Entreprise bygger ungdomsboliger i Slagelse

Nem frokostordning

3D-print faciliteter baner vejen for grønnere fremstilling

Når der ikke må gå fisk i maskineriet

Brancheorganisationen EESPA: Vi skal holde handlen i gang

Unboxing – Er din indpakning værd at pakke ud?

Tal med medarbejderne om den nye hverdag

6 myter om lagerautomatisering

Spar 90% CO2 på dine transporter

Bannere i god kvalitet til en god pris

Butikker skal tage imod kontanter - også under Corona krisen

Skal du udveksle EDI med en eller flere detailkæder?

Miljørigtig emballage - nøglen til din e-handelssucces

Hvorfor skal du vælge refurbished, når du køber IT?♻

Messekit med spritstander U/B

Danmarks eneste producent af RC4-certificeret sikring

10 År SolutionWeb - Tak!

Med fokus på accessoires

ASSA ABLOY berøringsfri kontakt

Giv dit input til den teknologiske udvikling

HCS tilbyder fossilfri transport

Nyt katalog: Forsendelsesemballage til din webshop

Send til en kollega

0.157